חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מעדכנים את תכניות המתאר השכונתיות

 

 ביום שלישי שעבר אושרה במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה התכנית לעדכון תכניות המתאר השכונתיות, שחלות על כל מגרשי המגורים הבנויים במודיעין לא כולל מכבים רעות.

 

 ביום שלישי שעבר אושרה במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה התכנית לעדכון תכניות המתאר השכונתיות, שחלות על כל מגרשי המגורים הבנויים במודיעין (לא כולל מכבים רעות). התכנית מהווה מסגרת תכנונית שקופה ומהירה לתוספות והשלמות בינוי, במטרה לאפשר התאמות לצרכי האוכלוסייה, וזאת לצד שמירה קפדנית על איכות המרקם הבנוי ושמירת חזות פני העיר ואיכויות הבנייה. התכנית חלה על כל מגרש בתום 5 שנים מיום אכלוס המבנה שבתחומו.

 עם אישורה הסופי של התכנית, יוכלו בעלי דירות העומדים בקריטריונים שנקבעו בה להגיש באופן עצמאי בקשה להיתר ונספח אדריכלי לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ללא צורך בהגשת בקשה לשינוי התב"ע (תכנית בניין עיר).

 תכנית זו הוכנה על ידי משרד האדריכלים נעמה מליס בשיתוף עם אגף ההנדסה של העירייה. במליאת הוועדה הציגה האדריכלית נעמה מליס, ראש צוות תכנון תכנית המתאר של העיר, את תהליך העבודה שנעשה לגיבוש התכנית ואת המבנה שלה. הנחיות העיצוב האדריכלי המוטמעות בתכנית מאפשרות ניצול חללים כלואים, הרחבות בקונטור המבנה והוספת חדרים על גגות המבנים, בהתאם להוראות התכנית. חשוב להדגיש כי התכנית אינה מוסיפה יחידות דיור וכי לא כל יחידת דיור בעיר ניתנת להרחבה במסגרתה.

 התכנית מחלקת את העיר לטיפוסי בינוי שקיימים בה: צמוד קרקע, צמוד קרקע טורי, גן-גג, "רגיל", עמק, פינתי, מדורג, קשתי-"כתר" ורב קומות. התכנית מפרטת עבור כל טיפוס את מגוון ההרחבות המותרות בו. מסמכי התכנית המלאים לעדכון תכניות המתאר השכונתיות ומצגת הבהרות בנושא יעלו לאתר העירייה לעיון הציבור בשבועות הקרובים, למשך תקופת ההפקדה.

 ראש העיר, חיים ביבס: " תכנית המתאר לשלב הראשון של מודיעין מהווה מסגרת תכנונית שקופה לתוספות והשלמות בניה, במטרה לאפשר התאמות לצרכי האוכלוסייה, זאת, לצד שמירה קפדנית על איכות המרקם הבנוי. תהליך מקצועי זה, שנעשה במהלך השנתיים וחצי האחרונות, נועד לשפר את המשך תכנון עתידה של העיר שלנו. מודיעין היא העיר המתוכננת ביותר בישראל, עובדה המאפשרת לנו לפעול לטובת עתיד ילדינו ואנחנו נעשה הכל כדי לאפשר לתושבי העיר להמשיך וליהנות מהעיר שלנו."

 חבר המועצה, מחזיק תיק הבינוי, מיכאל חרל"פ: "אני שמח שבמשמרת שלי כמחזיק תיק הבינוי מקדמים תכנית חשובה כל כך להתפתחות העיר. בשנים האחרונות גברה בקשתם של תושבי העיר להרחיב את דירתם עקב הגדלת המשפחה, ובכך לאפשר להם להישאר בדירה מבלי לעבור לדיור אחר אשר עלותו רבה מאוד. אחרי חשיבה רבה בנושא החליטה העירייה לבוא לכיוון התושבים וחיפשה את הדרך כיצד להקל עליהם בתחומי הבנייה בעיר והרחבות הבנייה. אחרי מאמצים רבים, עשרות פגישות ועבודת צוות של גורמים רבים הגענו לתכנית מצוינת, שמצד אחד מאפשרת לתושבי העיר לשפר את איכות ורווחת בתיהם, אך מנגד אינה פוגעת בחזות פני העיר. התוכנית שאושרה קובעת עקרונות לתוספות בינוי וקריטריונים להרחבה ושיטת ההרחבה, והיא תופקד לעיון הציבור. זו הזדמנות נהדרת להודות לאגף ההנדסה בראשות צחי כץ על העבודה המאומצת בליווי התוכנית."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות