חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ברוכים הבאים למודיעין

 

ביום שלישי שעבר, בדיוק ביום בו חגגה ארצות הברית את עצמאותה, הגיעו לארץ בטיסה מיוחדת של ארגון ”נפש בנפש”, בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וקרן קיימת לישראל, 34 משפחות וכמה עשרות צעירים מצפון אמריקה. מבין כלל העולים שהיו על המטוס, שש משפחות בחרו להגיע משדה התעופה היישר למודיעין מכבים רעות.

 

 ביום שלישי שעבר, בדיוק ביום בו חגגה ארצות הברית את עצמאותה, הגיעו לארץ בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וקרן קיימת לישראל, 34 משפחות וכמה עשרות צעירים מצפון אמריקה מבין כלל העולים שהיו על המטוס, שש משפחות בחרו להגיע משדה התעופה היישר למודיעין מכבים רעות.

 את פני העולים קיבלו בנתב"ג, בטקס חגיגי מיוחד ומרגש, שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה, הנהלת "נפש בנפש’" וכן נציגי מחלקת הקליטה של עיריית מודיעין מכבים רעות. העולים הנרגשים והקהל שהגיע לקבל את פניהם רקדו ושרו עם נציגי תנועות הנוער והחיילים והחיילות הרבים, שהגיעו גם כן לקבלם, לצלילי תזמורת חיה שניגנה שירי ארץ ישראל. לאחר מכן, הגיעו העולים לנציגי משרד הקליטה בנתב"ג כדי לקבל את תעודות העולה, כאשר בזמן זה הועסקו הילדים על ידי צוות "נפש בנפש" שעשו איתם עבודות יצירה שונות.

 עובדי מחלקת והקליטה ומנהלת המחלקה, רוזיטה ברלין, החלו בקליטת העולים שהגיעו בשבוע שעבר לארץ. למעשה, המחלקה מתחילה את הקשר עם העולים החדשים עוד בטרם עלייתם ארצה, בכדי לוודא שקליטתם והתאקלמותם בעיר תהיה חלקה וקלה ככל הניתן. לאחר עלייתם ארצה, מלווה מחלקת הקליטה את העולים מול משרדי הממשל השונים, מקיימת פעילויות והפעלות לילדים, במהלכן מתחילים הילדים ללמוד את השפה העברית ולהכיר את החברה הישראלית, ובכלל מלווה את העולים בתחומי החיים השונים, החל מהחינוך וכלה באירועי תרבות.

כמו בכל שנה, גם בחודשי הקיץ הקרובים, צפויים להגיע לישראל עולים חדשים נוספים ממדינות שונות, כאשר על פי מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין, בחודשים הקרובים יגיעו לעיר עוד כ-250 עולים חדשים, מצפון ודרום אמריקה ומאירופה. בחורף יגיעו לעיר עולים גם מדרום אפריקה ומאוסטרליה.

 חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, גבי אדרי: "בשבוע שעבר הגיעו לארץ עולים רבים, וגם אנחנו קיבלנו בנתב"ג את המשפחות שהגיעו לעיר שלנו בשמחה רבה עם שירים וריקודים. הקליטה עצמה היא רק השלב הראשון שעוברים העולים בתהליך התאקלמותם בארץ, ורוזיטה ברלין ביחד עם עובדי מחלקת קליטה ילוו אותם לכל אורך הדרך, באולפנים, בימי השיא ובפעילויות השוטפות. אנו מחכים ומצפים למאות עולים נוספים שיגיעו אלינו לעיר כבר בקיץ הקרוב."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות