חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נמשכה מגמת צמצום מדורות ל”ג בעומר

 

בתחילת השבוע חל חג ל”ג בעומר, ולפי נתוני העירייה עולה כי גם השנה נמשכה בעיר מגמת צמצום המדורות וקידום הדלקת מדורות בית ספריות משותפות. 

 

 כזכור, המגמה של צמצום המדורות החלה לפני כארבע שנים, במסגרת שיתוף פעולה של העירייה והנהגת ההורים העירונית. מטרתה היא ליצור גיבוש, לצמצם את הפגיעה בסביבה ולהפחית את זיהום האוויר בתוך העיר. בתי ספר וגני ילדים רבים בעיר קיבלו אותה בשמחה וקיימו מדורות משותפות, וחלק אף בחרו לקיים פעילות חברתית אחרת לכבוד החג, שאינה הדלקת מדורה.

היוזמה לאיחוד המדורות באה גם בעקבות צמצום ימי ושטחי הדלקת המדורות, שנעשה לאחר שלעירייה הגיעו פניות רבות שביקשו זאת. רשימה השטחים המותרים למדורות הורכבה מתוך מחשבה לאזן בין הרצון של ילדי העיר לחגוג את ל"ג בעומר ולהדליק מדורות לבין הפרעה לשכנים, שמירה על הסדר ומניעת סיכונים בטיחותיים כתוצאה מהבערת אש.

 כהמשך למסורת שנמשכת מספר שנים, בעקבות ההתגייסות המרשימה של מוסדות החינוך במודיעין מכבים רעות לאיחוד המדורות, גם השנה הגיע ביום המדורות חזאי חדשות ערוץ 2, אלעד זוהר, ללוות את פעילות המדורות בעיר. הוא נכח בעיר במשך שעות ארוכות ודיווח את תחזית מזג האוויר בשידור ישיר בתוכניות האקטואליה מהמדורה הבית ספרית של בית ספר "אבני חן".

 סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "מדי שנה אנו מנסים לעשות איזון בין הרצון לאפשר לתושבים הצעירים והבוגרים לחגוג את החג ולהדליק מדורות, לבין שמירה על בטיחות, צמצום ההפרעה והקטנת זיהום האוויר. אני שמח שהצלחנו השנה להמשיך את המגמה של חגיגות במדורות משותפות. מעבר ליתרונות שיש בכך מבחינת איכות הסביבה ומבחינת ההפרעה לתושבים, יש חשיבות לכך שאנשים שנפגשים יחד, מכירים האחד את השני ויוצרים קהילה טובה יותר בעיר."

 חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "ל"ג בעומר, הנחגג כחג המדורות, מאפשר עוד מבט על היצירתיות של התושבים, שחלקם התקבצו סביב מדורה בית ספרית או שכבתית, וחלקם יצאו לפעילויות סביב נושא האש כגון סיור עששיות בתיתורה. אני מודה לראש העיר, חיים ביבס, ולאגף שפ"ע, שאפשרו לכל תושב לחגוג בדרכו ודאגו גם השנה לבצע את עבודת הכנה בשטחי המדורות ולהחזיר לעיר את הסדר והניקיון. תודה גדולה גם לתושבים שבכל שנה מפתיעים באיחוד המדורות לצורך איחוד הקהילה וצמצום זיהום האוויר."

 יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמציה דויטש: "אני שמח שמגמת צמצום המדורות נמשכת, וזאת בזכות שיתוף הפעולה של ההורים בעיר ושל וועדי ההורים. בשנים האחרונות אנחנו מרגישים שהאוויר בבקרים שלאחר המדורות נקי יותר. אני מקווה שבשנה הבאה יהיו יותר מדורות מאוחדות, ואף נמצא דרכים סביבתיות יותר לחגוג את ל"ג בעומר בשנים הבאות, דרכים שיהיו גם חינוכיות וגם מהנות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות