חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

הורחבה תכנית השאלת ספרי הלימוד

 

תכנית השאלת ספרי הלימוד של משרד החינוך מתרחבת, ובשנת הלימודים הקרובה, תשע”ח, ייקחו בה חלק כל בתי הספר היסודיים בעיר ומרבית בתי הספר העל יסודיים.

 

תכנית השאלת ספרי הלימוד של משרד החינוך מתרחבת, ובשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, ייקחו בה חלק כל בתי הספר היסודיים בעיר ומרבית בתי הספר העל יסודיים. בשנה שלאחר מכן יצטרף לתכנית תיכון נוסף, כך שכל בתי הספר בעיר ישתתפו בתכנית במסגרת עירונית, וזאת פרט לבית ספר אחד שמשתתף בה במסגרת הרשת אליה שייך ולבית ספר אחר שהלמידה בו נעשית באמצעות ספרים דיגיטליים.

תכנית השאלת ספרי הלימוד נועדה להקל את נטל התשלומים על ההורים באמצעות הוזלת ההוצאה על ספרי הלימוד. בנוסף, זו תכנית חברתית-קהילתית שמספקת הזדמנות להטמיע ערכים של שוויון, שמירה על הרכוש ועל איכות הסביבה ופיתוח אחריות אישית. בתכנית נשמרים הספרים המשומשים של התלמידים, שמידי שנה עומדים לרשות בית הספר עבור תלמידי השכבה הצעירה יותר. בעת הצורך נקנים ספרי לימוד חדשים באופן מרוכז.

תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה אושרו בוועדת החינוך של הכנסת, והם יהיו: עד 280 שקלים לתלמיד בחינוך היסודי ובחטיבת הביניים, ועד 320 שקלים לתלמיד בחטיבה העליונה. התכנית חוסכת כ-500 שקלים לתלמיד בממוצע.

במסגרת תכנית ההשאלה, נאספים בבתי הספר בעיר, לקראת סיום שנת הלימודים, הספרים המשומשים של התלמידים, ובעזרת הנהגת ההורים הבית ספרית, הורים מהקהילה ובמקרים מסוימים גם בוגרי בתי הספר, נבדקים הספרים האם הם ראויים לשימוש. ספרים שנמצאים תקינים מועברים הלאה לחבילת הספרים שיקבלו התלמידים הצעירים. ספרים שנמצאים לא ראויים לשימוש נמסרים למיחזור. בכל בתי הספר בעיר יש רפרנט, שעובד מול ספקי הספרים במטרה לרכוש ולהשלים את החוסרים (אם ישנם) באופן מרוכז. בסופו של התהליך מקבל כל תלמיד חבילה הכוללת את כל הספרים אותם הוא צריך לאורך שנת הלימודים.

כאמור, כמעט כל בתי הספר בעיר יכנסו השנה לתוכנית שתפעל באופן שש שנתי, אולם אין משמעות הדבר שכל ההורים בבית הספר משתתפים בפרויקט, כיוון שהורה שלא מעוניין להשתתף בתוכנית יכול לבחור שלא להשתתף בה ולרכוש את ספרי הלימוד באופן עצמאי.

מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני: "תכנית השאלת ספרי לימוד מהווה נדבך משמעותי בהורדת יוקר המחייה. המשרד, באמצעות מחוז ירושלים, משקיע משאבים רבים בכדי להוזיל את עלות סל ספרי הלימוד. אני קורא לכל בתי הספר שטרם הצטרפו, להרים את הכפפה ולהצטרף כבר עכשיו לתוכנית."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות