חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס ראש ממשלה ואויב החרדים?

 

האתר החרדי ”קול חי” מצטט את שר האוצר כחלון אשר אמר לכאורה: ”חיים ביבס הוא אויב החרדים מספר אחד. יש שתי מדינות: מדינת נתניהו ויש חיים ביבס שהוא ראש ממשלה בפני עצמו”. לשכת השר מכחישה

 

איתי גדסי, כתב העיתון החרדי "קול חי" טוען ששר האוצר משה כחלון אמר בפגישת עבודה עם חברי הכנסת של סיעת יהדות התורה ובהשתתפותו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט כי: "ראשי הערים לא רוצים אתכם. חיים ביבס הוא אויב החרדים מספר אחד. יש שתי מדינות מדינת נתניהו ויש חיים ביבס שהוא ראש ממשלה בפני עצמו. אני רוצה את עזרתכם. תילחמו. אני מבקש מכם שתעזרו לי לשכנע ראשי ערים שיקבלו חרדים".

גם האתר "בחדרי חדרים" מצטט מתוך הדיון: השר כחלון התייחס לאופציית הקמת שכונות חרדיות בערים מעורבות ולראשי הערים שמתנגדים להגעת החרדים, "יש שתי מדינות, מדינת נתניהו - ומדינת חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי שמדיר חרדים ולא רוצה אותם בעירו".

הדברים אשר כביכול מיוחסים לשר כחלון נאמרו בדיון שעסק בנושא מצוקת הדיור במגזר החרדי.

בלשכת שר האוצר כחלון מבקשים להבהיר כי השר לא הזכיר את שמו של חיים ביבס. אלא התייחס באופן כללי לראשי רשויות שמדירים חרדים.

לדברי כתב "קול חי", במרכז הדיון הועלתה דרישה להקצות 6-7 ערים ברחבי הארץ, שבהן מתוכננת, או עומדת להתבצע בקרוב בניה בהיקף נרחב, ולבנות בהן אלפי יחידות דיור עבור הציבור החרדי. בניה זו תתבצע במתחמים נפרדים שייוחדו עבור הציבור החרדי.

שר השיכון יואב גלנט אמר בדיון "אם ניכנס לכל עיירה קטנה להכניס אלפי חרדים זה שובר שוויון. אבל על ערים מעל 100 אלף איש אין בעיה". ח"כ אייכלר השיב: "נסכם שבכל עיר מעל 100 אלף תושבים תוקם שכונה חרדית. זה יפתור את הבעיה הנקודתית בשבילנו". כחלון הציע שבהסכמי הגג בערים הגדולות יהיה חיוב להכניס חרדים. בעיר שמעל 100 אלף תושבים.

האם כתוצאה מכך יש להניח שבעתיד הקרוב תבנה במודיעין קריה חרדית? סביר להניח שלא. קודם כל מודיעין מונה היום 90 אלף תושבים וייקח עוד כמה שנים לחצות את סף ה- 100 אלף. שנית, מעבר לכביש קיימת מודיעין עלית. שלישית, חיים ביבס בתור "אויב חרדים וראש ממשלה" ימצא כבר את הדרך להימנע מכך".   

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות