חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

החינוך החרדי: עוון אחות על אחותה

 

כשמתחילים באפליה בעיקר במגזר החרדי, אין  גבול לאן היא יכולה להדרדר. מנהל בי”ס תיכון לבנות בפתח תקוה, ביטל את הרשמתה של תלמידה  ממש עם פתיחת שנת הלימודים כי אחותה בוגרת המוסד, העדיפה להמשיך במסלול אקדמאי במוסד חרדי אחר. ואיך זה נגמר... באיחור משוווע של חודש התלמידה הוחזרה אךהמנהל בסופו של דבר ניצח, כי האחות הבגירה הרימה ידיים ושברה לכיוון אחר לחלוטין

 

מה הקשר בין אחות שסיימה ללמוד במוסד חרדי בעיר והמשיכה במסלול אקדמאי, רחמנא ליצלן במוסד אקדמי אחר. לא חילוני, לא דתי לאומי, סתם חרדי. לכאורה אין קשר, אלא מאי... "לא משלנו", וכשזה מגיע לחרמות ונידויים בתוך המחנה החרדי גופו, אין גבול לאבסורד ולעוולות.

והסיפור שהיה כך היה. ל-א. תושב העיר 2 בנות. האחת סיימה את לימודי התיכון שלה  בבי"ס תיכון לבנות בעיר, והתקבלה למוסד אקדמי חרדי. בחודש מאי, הרבה קודם לכן  נרשמה אחותה הצעירה לאותו בי"ס שם כאמור סיימה אחותה.  אתם הבנתם? חכו, זו רק ההתחלה.

ניסן, אייר, סייון ותמוז עברו חלפו להם  ועימם  אב ואנו כבר בסוף אלול, קרי, עוד יום אחד! נותר  לפתיחת שנת הלימודים והנה מיודעינו א. מקבל מכתב בזו הלשון: "הרשמתה של בתך לתיכון הבנות מבוטלת. הסיבה: הבת הבגירה שסיימה ללמוד הלכה ללמוד במוסד אקדמי חרדי לא מהזרם "הנכון". ועל זה כניראה מנהל התיכון  החתום על המכתב, לא יעבור לסדר היום.

ד. מקורב לאביה של הנערה מספר שהאב  לא ניסה להסתיר מאיש את עובדת לימודי הבת הבכירה במוסד אחר ומנהל התיכון אף הודע על כך  חודשיים קודם שהוא שלח את מכתב הביטול. מה מצא מנהל בית הספר להמתין עד ה 30.8. ד. סבור שזה נעשה במכוון כדי שזה יהווה לחץ על האב.
אבל בזה זה לא נגמר. לדבריד.  אותו מנהל תיכון לבנות, דאג להפעיל את קשריו כדי למנוע מהבת הבכירה ללמוד את כל תוכנית הלימודים המתוכננת שלה במוסד ההמשך.

האב הכואב והמתוסכל פנה לכל העולם ולא זז כלום. ב 31.8, עם פתיחת שנת הלימודים, למשרד החינוך , ואחרי שמנהל התיכון סירב לשמוע בקול המפקחת, הוא פנה למחרת לועדת ערר: "הועדה כתבה מסמך רשמי שמחייב את המנהל לקבל את הילדה תוך 24 שעות, אך המנהל מצפצף על הועדה כבר שבוע וחצי".

ונדגיש אגב, שהתלמידה בעצם רשומה כתלמידה ואסור למנהל להוציא אותה ללא פרוצדורה חוקית.

אז איך זה נגמר? ממה שנודע, הרב גפני אליו פנה האב, הבטיח לעזור, אבל מאז האב לא שמע ממנו חצי מילה. מי שכן שמע מחבריו של גפני אם לא ממנו, הוא אותו מנהל תיכון לבנות ובלחצם של אותם "כוחות עליונים" משרד החינוך בניגוד להגיון ולצדק, לא הורה למנהל להחזיר את התלמידה באופן מיידי ואף להענישו ( חוק חינוך חובה הינו חוק שהעובר עליו, הורה או במקרה שלנו, מנהל בית ספר שהוציא תלמידה ללא אישור, צפוי למאסר או קנס ונרשמת לו עבירה פלילית), אלא הורה בעדינות לכנס ישיבה במשרד החינוך, ישיבה אליה הוזעקו כל המעורבים, ושם יצאה ההחלטה המתבקשת שהתעכבה חודש תמים, להשיב את הילדה לבית הספר.

בסופו של דבר, קיבל האב הודעה ממנהל בית הספר כי על הבת להתייצב ללימודים, אך הוא לא שכח להוסיף, שמבחינתנו הפרשה לא נחתמה. אמר וצדק, מבדיקה עם האב התברר שהאחות הבגירה הרימה ידיים ופוט שברה לכיוונים אחרים. בסוף הרב ניצח, ומי המפסיד... כולם כולל הציבור החרדי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות