חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

רעיונות לעיצוב מטבח כפרי

 

מעוניינים במטבח כפרי חדש? תוהים אילו אלמנטים משלבים בו ובכלל – כיצד מתכננים אותו נכונה כדי ליצור את המראה ואת הסגנון העיצובי המבוקשים?

 

מעוניינים במטבח כפרי חדש? תוהים אילו אלמנטים משלבים בו ובכלל – כיצד מתכננים אותו נכונה כדי ליצור את המראה ואת הסגנון העיצובי המבוקשים? אם כן, הנה כמה רעיונות לעיצוב מטבח כפרי שיכולים להפוך כל מטבח לחדר חמים ונעים הרבה יותר:

  1. שילוב של חומרים טבעייםמטבח כפרי מעוצב הוא מטבח המאופיין בחומרי גלם טבעיים ובעיקר בעץ. שילוב של פריטי עץ שונים (ובעיקר – עץ מלא), ארונות מטבח וגם שולחנות העשויים מעץ, יתרמו למראה המטבח הכולל ויצרו את הסגנון הכפרי המבוקש.

גימורים פחות מדויקים, קווים פחות ישרים ויותר עגולים, פיתוחים מעניינים וגם עבודות יד יוסיפו לא מעט למטבח ובעיקר יהפכו אותו למקום נעים וביתי יותר, מקום עם ניחוחות של פעם.

  1. פרקט או רצפה העשויה מאבן טבעית– הרצפה היא אלמנט חשוב מאד, שגם אליו יש להתייחס כשמעצבים מטבח כפרי והיא יכולה לתרום לא מעט למראה הכולל שלו. רצפת פרקט עץ היא פתרון נהדר למי שרוצה ליצור מראה וסגנון כפריים במטבח, ובמיוחד כשמדובר בעץ טבעי. גם רצפה העשויה מאבן טבעית תתרום לא מעט למראה ותוסיף לאווירה החמימה שבו.
  2. שילוב טפטים מתאימים– הקירות משמשים כמעין מסגרת למטבח ומהווים כשלעצמם אלמנט עיצובי שיכול לתרום אף הוא לעיצוב הכולל. כדי ליצור מראה כפרי, כדאי לשלב טפטים מתאימים, שיחליפו את הקירות הצבעוניים או את הלבנים ואת חיפויי הקיר.

    אלה יכולים להיות טפטים עם הדפסים של פרחים בגוונים בהירים, טפטים עדינים ונקיים מאד בעיצובם שיחד עם האלמנטים האחרים יוצרים את המראה הרצוי. כדאי להתייחס לגוונים שמופיעים בטפט שבוחרים, ולוודא שגוונים אלה מופיעים גם באלמנטים האחרים שבמטבח. אין חובה של ממש לייצר התאמה מלאה בין הגוונים, וניתן לבחור סקאלה של מספר צבעים המהווים חטיבה עיצובית הרמונית.
  3. משטחי עבודה בצבעים טבעיים– בין אם מדובר באי באמצע המטבח או במשטח עבודה שצמוד אל השיש, כדי לקבל את הסגנון הכפרי במטבח, כדאי לשלב משטחי עבודה בצבעים טבעיים. הגוונים החומים למיניהם יעשו את העבודה מצוין וישתלבו נהדר בכל מטבח. אלה יכולים להיות גוונים חומים בהירים או גוונים כהים מאד, כמו בסגנון הכפרי הקלאסי יותר, של פעם.
  4. תאורה מסוגננת – גם התאורה משמשת כאלמנט עיצובי והיא אינה מתמצה רק בהארת החלל ותו-לא. אפשר למצוא כיום פתרונות תאורה מסוגננים ומקסימים, שמתאימים למטבחים כפריים. אפשר לתלות מנורה גדולה מעל שולחן האוכל שבמטבח או לשלב בנקודות שונות במטבח יחידות תאורה שמאירות את השיש או את משטח העבודה ומוסיפות יופי וסגנון למטבח כולו.
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות