חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם מבנה חינוך בעיר נבנה בשיטת הפל-קל

 

חבר המועצה אבי אלבז, מצויד בכתבה מכלכליסט מלפני פחות משבוע, ביקש מראש העיר לברר האם כפי שמופיע בכתבה, אכן יש מוסד חינוכי במכבים רעות שניבנה בשיטת הפל-קל. העיריה: ”הענין נבדק ונמצא בבירור שבבניית המבנה לא נעשה שימוש בפל - קל”.

 

מודיעין קיימת  רק כ 20 שנה, הרבה אחרי שמהנדסי וקבלני הבניה בארץ החלו להיזהר בבחירת חומרי בניה כאלה שאינם פוגעים בבריאות בני אדם, כמו הפל-קל למשל הזכור מאסון וורסאי בבירה.

והנה לפני מס’ ימים, בכתבה שהתפרסמה ב- 1 בספטמבר 2016 בעיתון כלכליסט, נכתב ש- 25 בתי ספר ברחבי הארץ נבנו בשיטת פל-קל ומעולם לא חוזקו. בכתבה, נדגיש, מוזכר הישוב מכבים-רעות שבו קיים מבנה חינוך שנבנה בשיטת פל-קל ומעולם לא חוזק.

מה שלא צוין, זה שם המוסד ולאיזה מבנה חינוך בדיוק הכוונה ויתכן, כך סבור חבר המועצה אבי אלבז שהמבנה נבנה לפני האיחוד עם מודיעין.

אלבז כמו אלךבז, לא יכל לשבט במנוחה ומיד שיגר מכתב לראש העיר חיים ביבס: "חובת השמירה על בטיחותם ושלומם של התלמידים שלומדים במכבים-רעות", כותב אלבז, שהוא אגב, תושב מכבים, "מחייבת בדיקה דחופה של מבנה החינוך שבו יתכן והבניה בוצעה בשיטת פל-קל. אבקש הנחייתך לבצע בדיקה מיידית של מבנה החינוך שבכתבה, ולוודא שהמבנה יחוזק בדחיפות.

 

הכתבה בכלכליסט שהקפיצה את חבר המועצה אלבז

בעיריה ביקשו יותר מכמה שעות לוודא שאכן אין מבנה כזה ושגם למבנה המוזכר בכתבה, יש אכן אישור שהוא נבנה מחומרים מותרים בלבד, והבוקר שלחו את תגובת העיריה: "מודיעין מכבים רעות היא עיר חדשה ואין בה מבנים שבנויים בשיטת הפלקל. בעבר, בעת הקמת מבנה ההולמס פלייס בעיר התברר כי התקרה נבנתה בשיטת פלקל. העירייה דאז טיפלה בנושא תוך כדי מהלך הבנייה (בשנת 2002).

בחודשים האחרונים הציגה העירייה למטה הפלקל, האמון על תחום זה, את כל המסמכים הנוגעים לטיפול במבנה זה ובתום התהליך נמחק המבנה מרשימת המטה. לאחרונה העביר המטה לעירייה רשימה חדשה של מבנים שנבנו בשיטת הפלקל, שמרביתם אינם בשטח השיפוט של העיר והעירייה עדכנה בכך את המטה.

באשר למבנה הנמצא בעיר, מבדיקה שנערכה מול גורמי המקצוע שביצעו בפועל את העבודות במבנה המדובר עולה כי המבנה לא נבנה בשיטת פלקל. העירייה העבירה למטה את המסמכים הרלוונטיים על מנת להסדיר גם את נושא זה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות