חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יחימוביץ: ”טרם החלטתי אם אתמודד על ראשות המפלגה”

 

שלי יחימוביץ בשבת תרבות במודיעין: ההסכם עם טורקיה טוב. הרצוג טעה כשהתנגד. אין מקום לממשלת אחדות. למפלגת העבודה יש פוטנציאל גבוה לצאת מהמשבר

 

במסגרת שבת תרבות שהתקיים באולם עינן בקניון עזריאלי, ח"כ שלי יחימוביץ ממפלגת העבודה השיבה הבוקר (יום שבת) לשאלותיה של המנחה עמליה דואק מערוץ 2.

בפתח הדברים נשאלה יחימוביץ, בצל הפיגועים הקשים שאירעו לאחרונה, מה מפלגת העבודה היתה עושה אחרת בנושא ביטחון לו היתה היום בשלטון?

לדברי יחימוביץ הפתרון לא יכול להיות רק צה"לי. "יש לנו צבא מעולה וכוחות ביטחון שעושים עבודה נהדרת ומסכלים את רוב הפיגועים, אך הממשלה לא יכולה להסתפק בכך ולשקוט על השמרים, במקביל חייב לבוא מהלך מדיני".

אז אולי זה הזמן לטפל בכך ביחד ולהשפיע מבפנים?   

"היום יש אפס מעשה, אפס חזון, אפס תקווה, שום תוכנית מדינית, שום מהלך. מדובר בפסיביות בלתי נסבלת מצד הממשלה שאמורה להוביל וליזום. לא חייבים לזחול פנימה לממשלת ימין עבור חופן כסאות והבטחות מעורפלות לא מספקות. כל מהלך מדיני שהממשלה תיזום יזכה לתמיכה של כל אצבעות המחנה הציוני. כשראש הממשלה רוצה הוא יכול. הראייה לכך היא ההסכם עם טורקיה, אותה הוא כפה על הקבינט שלו".

האם ממשלת אחדות עדיין נמצאת על הפרק?

"ככל הידוע לי זה לא עומד על הפרק. ככל שזה תלוי בי זה לא יקום ולא יהיה. לו באמת היה מדובר על ממשלת אחדות עם קווי יסוד משותפים, עם סדר יום מדיני רציני ואחראי, עם דמוקרטיה אמתית, לא הייתי שוללת את זה על הסף. אבל דבר כזה לא יתקיים אפילו לא לשניה אחת. מה שנדרש מאתנו זה לזחול לממשלת ימין עם קווי ממשלת ימין ולקוות לטוב. תסריט אחר הוא לא אפשרי ועובדה שהוא הוטח בפרצופנו שוב ושוב במהלך המשא ומתן הארוך מדי והמיותר. בנסיבות הקיימות אין לנו מה לחפש בממשלה הזו. ויתרה מכך העובדה שאנחנו כל הזמן עם רגל אחת בפנים ורגל בחוץ מחלישה אותנו מאוד כאופוזיציה, כי הציבור לא יכול להאמין, ובצדק, שמפלגה שמבקשת להיכנס לממשלה בכל מחיר היא גם אופוזיציה אמתית. לכן, צריך להפסיק עם זה ולנסות לשקם את האופוזיציה ולהוות אלטרנטיבה ראויה".

תומכת בהסכם עם טורקיה

יחימוביץ תומכת בהסכם עם טורקיה, הרצוג מתנגד. לדעת יחימוביץ הרצוג שגה בגישה שלו בנושא. לדבריה, אופוזיציה צריכה להפעיל גם שיקול דעת. "ההסכם עם טורקיה הוא הסכם מצוין לישראל", קובעת יחימוביץ בנחרצות ומוסיפה: "יש לו מחירים לא נעימים, לא מאוד גבוהים, מחירים של השפלה, מחירים רגשיים, אבל כשבודקים את היתרון האדיר של ההסכם עם מעצמה כמו טורקיה, מעצמה שיש לה נגיעה למתרחש בסוריה, שעוצרת את ההשתלטות של אירן באמצעות החיזבאללה, שיש לה נגישות לרצועת עזה ולמה שמתרחש בה, הסכם עם חילופי שגרירים, עם ההסכם הזה אנחנו מדינה יותר חזקה. זה יתרון אסטרטגי אדיר. לכן, כשראש הממשלה עושה דבר נכון הוא צריך לקבל באופן מידי את הגיבוי שלנו. גם ציפי לבני תמכה בהסכם ועוד רבים אחרים. כל מי שעיניו בראשו. פשוט אין דרך אחרת. לא כל החיים הפוליטיים הם עימותים. אני שאלתי את עצמי רק שאלה אחת – לו אני ראש הממשלה האם הייתי חותמת על ההסכם הזה, והתשובה היא כן".  

לשאלתה של עמליה דואק, האם משתמע מכך שהרצוג פעל ללא שיקול דעת בנושא וכי עיניו אינן בראשו, סירבה יחימוביץ לענות, למרות לחציה של המראיינת. עוד הוסיפה דואק: האם יתכן שאנו רואים עכשיו את תחילתו של שיתוף פעולה בינך לבין ציפי לבני אותו לא ראינו בעבר? על כך השיבה יחימוביץ: "אנחנו ביחסים טובים לאורך כל הדרך. גם הייתי מאוד בעד הברית שנעשתה ערב הבחירות. לבני היא אדם ראוי".

את רואה איזו אפשרות יציאה שלך מהמחנה הציוני לשם התארגנות פוליטית חדשה?   

"אני עשר שנים בפוליטיקה, מעולם לא התפלגתי, פרשתי, איימתי בהתפלגות או פרישה, הפסדתי בפריימריז ולמחרת התייצבתי לימינו של יצחק הרצוג. אני מאמינה שהמסגרות הנכונות להתמודד בהן הן המפלגות הדמוקרטיות הגדולות. יש משהו נכון במפלגות גדולות שיש להן דמוקרטיה פנימית".   

בכל הסקרים מפלגת העבודה מקבלת מקסימום 13 מנדטים, עם מפלגה של בוגי יעלון וגדעון סער אתם צוללים אפילו ל-9 מנדטים. יכול להיות שהמחנה הציוני בסכנת היעלמות?

"קודם כל המצב הוא לא טוב. זאת עובדה. כפי שכבר אמרתי קודם יש קושי מאוד גדול ליצר אופוזיציה ואלטרנטיבה כשאתה כל הזמן נוהה לקואליציה. זה יוצר בעיה מאוד גדולה באמינות, אבל כבר ראיתי בעבר את מפלגת העבודה במצב יותר גרוע. זה היה בימי אהוד ברק כיו"ר המפלגה ב-2009, היינו פשוט מחוקים, היינו קמים בבוקר לסקרים שבין אפס לארבעה מנדטים, חברים טובים אמרו לי אין לך מפלגה את צריכה לחשוב מה את עושה. אני מאמינה שהרעיון של תנועת העבודה והרעיון הסוציאל דמוקרטי והרעיון הציוני שוחר השלום הוא חשוב לחברה הישראלית ולכן למפלגת העבודה יש פוטנציאל גבוה להשתקם, לגדול, ולצאת מהמשבר הזה".

ראשות המפלגה

יחימוביץ עוד לא החליטה אם היא תתמודד על ראשות המפלגה. יש לה דילמה. לדבריה, לכאורה פוליטית זה היה הכי נכון להכריז על התמודדות כאן ועכשיו. יחימוביץ אף מעריכה את סיכוייה לנצח כגבוהים למרות שהיא ערה לכך ששום דבר אינו ודאי בפוליטיקה. יחימוביץ מציינת שההחלטה שלה צריכה ליפול בזמן הקרוב אך זה ייעשה רק כאשר תהייה לה תוכנית אסטרטגית ברורה ליום שאחרי. תוכנית שכוללת תשובות לאיך מחלצים את המפלגה, את הערכים שלה, את החזון ואת הגוש הפוליטי שלה, מהמקום שבו היא נמצאת היום. רק כשיהיו בידיה תשובות לדברים הללו תתקבל החלטה.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות