חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נמצאו ממצאים ארכיאולוגים נדירים במודיעין

 

אוסף מטבעות בן למעלה מ2000 שנה אותר בשכונת מורשת ויישמר בפארק ארכיאולוגי שיוקם במקום

 

ממצא ארכיאולוגי נדיר נתגלה לאחרונה בחפירות הצלה שקיימה רשות העתיקות בשטח בו אמורה לקום שכונת מורשת החדשה צפונית מערבית משכונת אבני חן (קייזר).

דובר רשות העתיקות הודיע הבוקר (יום ג’) כי בשכונת מורשת במודיעין התגלה מטמון נדיר של מטבעות כסף עתיקים, ככל הנראה מהתקופה החשמונאית, ובהם מטבעות שנחקקו עליהם שמות של כוהנים ושליטים מוכרים אחרים מאותה עת.

לדברי אנשי רשות העתיקות באוצר שהתגלה יש "מטבעות כסף נדירים מסוף התקופה ההלניסטית, וכן שקלים וחצאי שקלים שנטבעו בעיר צור, הנושאים את דמותם של המלך אנטיוכוס השביעי ושל אחיו דמטריוס השני. המטמון כולל 16 מטבעות ומכיל מטבע אחד או שניים מכל שנה בין השנים 135–126 לפני הספירה.

בחפירה נמצאו גם מטבעות ברונזה רבים שטבעו השליטים החשמונאים, ועליהם שמות אחד השליטים, כגון יהוחנן, יהודה, יהונתן או מתתיה ותוארו: כהן גדול וראש חבר היהודים. הממצאים מעידים כי האחוזה המשיכה לפעול לאורך התקופה הרומית הקדומה. תושבי האחוזה היהודים הקפידו על דיני טומאה וטהרה: הם התקינו ביישובם מקוואות טהרה והשתמשו בכלים מאבן קירטון, שלפי ההלכה, אינם מקבלים טומאה.

בחפירה נמצא רמז לכך שתושבי האחוזה השתתפו גם במרד הראשון נגד הרומאים, שהחל בשנת 66 לספירה. על גבי מטבעות מתקופה זו מצוין התאריך "שנת שתים" למרד, וכן הסיסמה "חרות ציון".

עוד נתגלו במקום מקוואות, כלים שונים, בית בד, בית אחוזה, מחסנים וגתות שמן. הממצאים הנדירים יישמרו בפארק ארכיאולוגי שיוקם בשכונה העתידית.

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות