חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עולים מסנט פטרבורג  למודיעין

 

לאחרונה, במסגרת יום תרבות ישראלית ולכבוד יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל, נערך בסנט פטרבורג, שברוסיה, יריד של עולים פוטנציאליים.

 

 מטרת היריד, שנערך במרכז העיר בנוכחות של כ-1,500 משתתפים, הייתה לחשוף את העולים הפוטנציאליים למידע הנוגע לעלייה לארץ, להכין אותם לקראת התהליך, לתת להם פרטים בנוגע למתי כדאי לעלות ולענות על שאלותיהם בנושא.

המשלחת הישראלית ביריד כללה נציגים רבים מגופים שונים, בהם: משרד הקליטה, ביטוח לאומי, משרד החינוך, הסוכנות היהודית ונציגים ממספר רשויות כמו ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, חיפה, אשדוד ומודיעין מכבים רעות. באירוע נכחו גם ראש הקונסוליה בפטרבורג, ראש הקהילה היהודית, הרב הראשי של פטרבורג ונציגי הסוכנות היהודית במקום.

במסגרת האירוע נהנו המשתתפים גם מהרצאות על החיים בארץ ועל התרבות היהודית, ממוסיקה ומהרבה פעילויות למשפחות וילדים.

את מודיעין מכבים רעות יצגו מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין, ורכזת עולים דוברי רוסית, שולמית רזניק. השתיים הציגו בפני הנוכחים את העיר ומעלותיה ונתנו תמונה מקיפה ומדויקת על העיר, תוך הסבר על הרמה הסוציו-אקונומית, המחירים, התעסוקה והשכונות. נושאים אלו חשובים בכדי שעליית המשפחות ארצה תצליח. ברלין ורזניק סיכמו את היריד וסיפרו כי כמות גדולה של משפחות יהודיות, ששמעו על הערים המרכזיות בישראל, לא הכירו את מודיעין מכבים רעות. המשתתפים ביריד, חלק מהמשפחות, צעירות ומבוגרות, התעניינו ושמעו פרטים על העיר האטרקטיבית, בשל מיקומה הגיאוגרפי, רמת החינוך, ההון האנושי והליווי המקיף של מחלקת הקליטה שנותנת לעולים מענה מתאים.

על פי ברלין, 15 משפחות ביקשו לקבל מידע נוסף על העיר, כיוון שהן ראו בה מקום אפשרי לעלייה. מחלקת הקליטה בארץ כבר יצרה קשר עם המשפחות, כאשר נוצר קשר גם עם מינהל החינוך. בתקופה הקרובה צפויות להגיע לעיר מספר משפחות שיגיעו לראות את העיר במסגרת סיור לקראת עלייה לארץ. עובדי מחלקת הקליטה כבר מתכננים את נסיעתם לירידים נוספים מסוג זה, בהם יחשפו את העולים הפוטנציאליים הבאים למודיעין מכבים רעות.

חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן: "כאחד שעלה מסנט פטרבורג, אני מאוד מתרגש שמחלקת הקליטה והעיר מודיעין מכבים רעות פועלות על מנת להביא עוד עולים ממחוז זה. למי שלא מכיר, סנט פטרבורג נחשבת לבירת התרבות של רוסיה ויש בה קהילה מאוד גדולה של יהודים. אני תקווה כי כמה שיותר משפחות יחליטו לעלות לישראל ויבואו לגור בעיר. מחלקת הקליטה פועלת לאורך כל השנה לעידוד עליה מכל רחבי העולם, דואגת לשלוח נציגים לירידים שמתקיימים בערים שונות בעולם ותמשיך לעשות זאת בצורה טובה ומכבדת."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות