חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אבי אלבז : לא לניסיונות החזרה בתשובה בבתי ספר

 

אל: ראש העיר מר חיים ביבס. הנדון: ביטול ומניעת החזרה בתשובה והדתה בבתי ספר על-יסודיים בעיר

 

לכבוד מר חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום,

 

הנדון: ביטול ומניעת החזרה בתשובה והדתה בבתי ספר על-יסודיים בעיר

 

בסוף השבוע שעבר פירסם המקומון ’מודיעין ניוז’ מכתב (מצ"ב) של אב מודאג שבנו לומד בכיתה ז’ באחד מבתי הספר העל יסודיים (הלא דתיים) בעיר.

עפ"י תוכן המכתב, פעילי העמותה עוסקים בבתי הספר העל יסודיים במאמץ גדול להחזיר בתשובה. השיעורים נשאו אופי של הטפה דתית נטו. המטיפים הדתיים מעבירים מערכי שיעור וחידונים על התנ"ך.

את דברי התעמולה ושטיפת מוחם של הילדים, מעבירה עמותה דתית בשם "אל עמי אל עצמי", ע.ר. 580160430 http://www.elami-elatzmi.co.il/about.asp, שהוקמה בשנת 1990.

העמותה מציגה עצמה כ"תנועה חינוכית-ציונית, הפועלת להעמקת הזהות היהודית בקרב החברה הישראלית".

מטרות העמותה מציגות בבירור שהיא פועלת להחדרת "זהות יהודית-דתית, מורשת יהודית, ערכים יהודיים לילדים ונוער בחינוך הממלכתי, והעמקת אחדות העם" – כמובן לכיוון היהודי דתי שמשמעותו הפשוטה היא החזרה בתשובה.

  • לא ידוע לנו כמה שנים העמותה פועלת בבתי הספר העל יסודיים בעיר ?
  • מי אישר לעמותה לפעול במסגרת מערכת שעות הלימודים ?

ברור לנו שבבתי הספר העל יסודיים הדתיים לא מתקיימת פעילות של עמותות חילוניות, ולא מאשרים לימוד של מסמכי "כפירה" על ערכים חילוניים, וזהו לא הדבר היחיד שקיימות בו חוסר סימטריה וחוסר הדדיות משוועת בין זכויות המגזר הדתי לבין זכויות המגזר החילוני.

כידוע, מורה דתי עם כיפה על ראשו, יכול ללמד בבתי ספר לא דתיים וזה בסדר, אך יחד עם זאת, מורה חילוני לא יכול בשום פנים ואופן ללמד בבתי ספר דתיים, וזה לא בסדר.

הגיע הזמן להפסיק את האפליה וחוסר הסימטריה כאמור לעיל, ולהגיע לשיוויון גם בנושא חשוב זה, כיאה למדינה דמוקרטית פלורליסטית נאורה, שהשיוויון הוא אחד ממרכיבי מגילת העצמאות.

לאור האמור לעיל, אנו חברי מודיעין חופשית דורשים לבטל ולמנוע מיידית כניסת מטיפים ומיסיונרים דתיים  לבתי הספר היסודיים והעל יסודיים הלא דתיים, ולחדול מהאפליה וחוסר הסימטריה בין זכויות המגזר הדתי לבין זכויות המגזר החילוני.    

במידה ומצב זה יימשך גם בתחילת שנת הלימודים הקרובה, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול בכל האמצעים החוקיים והרלוונטיים, בכדי להיאבק בתופעה פסולה זו, בשיתוף פעולה עם ארגונים חילוניים במדינה, כולל הפצת מנשרים עם תכנים וערכים חילוניים בבתי הספר הדתיים, ובמקביל גם הפצת מנשרי הסברה על המטיפים והמחזירים בתשובה בבתי הספר העל יסודיים הלא דתיים.      

   בברכה,

אבי אלבז   חבר מועצת העיר   מודיעין-מכבים-רעות   יו"ר מודיעין חופשית

                                                                                                                                                        

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות