חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

 תושבי העיר נותנים עצמאות לשוהם

 

מודיעין מכבים רעות מתגייסת לעזרתו של הילד שוהם קורן-כץ, בן ה-11 הגר בעיר. כאשר שוהם, ילד מקסים, היה בן שלוש הוא עבר ניתוח מוחי בבית חולים בבוסטון, ארצות הברית.

 

למרבה הצער הניתוח השתבש ובעקבותיו נכנס שוהם למצב של תרדמת. כאשר שוהם התעורר הוא היה ילד אחר לגמרי. שוהם, שהיה לפני הניתוח ילד שמח ופעלתן, התעורר אחרי כחודש של תרדמת, כאשר הוא אינו מסוגל ללכת, לאכול, לדבר או לדאוג לעצמו.

הוריו המסורים של שוהם, יפעת ודיויד, החליטו לחזור הביתה למודיעין מכבים רעות, כאשר הם לא מוותרים ופועלים רבות כדי לשקם של שוהם. פעולות אלה הצליחו ושוהם הצליח להשתקם חלקית. כיום הוא שוב יכול לאכול, ללכת, לרוץ ולפתור פאזלים פשוטים במחשב. יחד עם זאת, שוהם עדיין אינו יכול לדבר או להיות עצמאי בשום דרך שהיא. היכולת של שוהם לתקשר באופן מילולי נותרה מוגבלת וכך הוא נותר מתוסכל, בודד ולכוד בתוך הכלא של מוחו.

במשפחתו של שוהם הבינו כי כדי להמשיך את שיקומו של שוהם יש להמשיך בפעילות מואצת, אולם למרבה הצער, בישראל אין מרכז טיפולי לילדים פגועי מוח (TBI) אשר יכול לסייע לשוהם. אחרי שנים של חיפוש, מצאו הוריו של שוהם תכנית שיקומית אינטנסיבית וייחודית בארה"ב, התפורה במיוחד לצרכיו הייחודיים של שוהם, ומטרתה להגביר את היכולת שלו לתקשר ולהפחית את התלות שלו באחרים.

הוריו של שוהם, כמו מטפליו שעבדו איתו בישראל, יודעים ששוהם צריך להיות שם כדי להשתקם. אולם, יוקר עלות התוכנית שנאמדת בכ-200,000$ מקשה על המשפחה להוציא אותה לפועל. לצורך האפשרות להשיג את המימון לתכנית השיקומית התגייסו תושבים וארגונים רבים בעיר, במטרה להשיב לשוהם את העצמאות האישית שלו. לתהליך זה הצטרפה עמותות "קו לחיים" ועמותת "מחוברים לחיים" שנרתמו לגיוס הכספים ולתמיכה בשוהם ומשפחתו כאשר הארגונים ועמותות שונים בעיר נרתמו לסייע למשפחה. לפעילות זו הצטרפה גם הנהגת ההורים העירונית שיצאו במנשר לכלל היו"רים בבתי הספר: "כחלק מה’אני מאמין’ שלנו לערבות הדדית אנו, כהנהגת ההורים העירונית רואים חשיבות עצומה בהתגייסות למבצע ’נותנים עצמאות לשוהם’ דרך מוסדות החינוך תוך שיתוף של ילדינו בתהליך חינוכי, ערכי וקהילתי חשוב מעין כמוהו", כך נכתב במכתב שהפיץ יו"ר הנהלת ההורים העירונית, אמציה דויטש, "אנו ממליצים כי כל יו"ר הנהגה בית ספרית יבחר בתיאום עם מנהל או מנהלת בית הספר את הדרך המתאימה להתגייסות לטובת שוהם ומשפחתו". בתוך כך במהלך אירועי יום העצמאות שיתקיימו בעיר יוקמו, באמצעות מתנדבים, דוכני התרמה לטובת שוהם, כאשר תושבים מוזמנים לגשת לדוכנים, לקבל מידע אודות שוהם ולתרום להשך שיקומו.

ממשפחתו של שוהם קורן כץ נמסר כי ניתן לתרום למשפחה באמצעות אתר קו לחיים בכתובת http://www.kavlachayim.co.il/#!blank-2/cycj בטלפון 03-9250505 או באמצעות העברה בנקאית לבנק הפועלים סניף 532 חשבון 568109 ע"ש קו לחיים עבור שוהם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות