חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קשיים בהתניידות בעלי מוגבלויות

 

למרות הודעת העירייה על ביצוע עבודות נגישות נרחבות שבוצעו לאחרונה בעיר, הרי שבסיור פשוט, קצר וחפוז, בשכונות הנביאים והמגינים מצאנו לא פחות מ-15 מקומות ממש לא נגישים

 

מזה למעלה מעשור מתחולל במדינת ישראל מהפך מחשבתי ומעשי שעיקרו שימת דגש על חובת החברה לקדם שוויון זכויות והזדמנויות, ומתן אפשרות הולמת לאנשים עם מוגבלות להשתלב בקהילה בכבוד ובעצמאות מרבית, תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כדי להבטיח את השתלבותם של אנשים עם מוגבלות יש להנגיש את כל הסביבה שבה מתנהלים חיינו. מרבית העבודה מוטלת על הרשויות המקומיות, כולל בין היתר, הנמכת מדרכות במעברי חצייה ובצמתים.

במקומות בהם שפת מדרכה נגישה גובלת במעבר חצייה, שפת המדרכה צריכה להיות מונמכת למפלס הכביש. סידור זה חשוב ונוח לנכים וגם לעוברי דרך אחרים כמו אנשים שדוחפים עגלת תינוק.

בהודעה לעיתונות שפרסמה לאחרונה עיריית מודיעין נאמר כי בעירייה רואים בנגישות נושא בעל חשיבות גבוהה ובמהלך השנים האחרונות בוצעו, פעולות רבות עבור בעלי המוגבלויות. בין היתר נעשו במהלך השנים האחרונות פעולות של הנגשת המרחב העירוני, ובהן הנגשת מעברי חצייה.

בהודעה דווח, כי תכנית אב נבנתה על ידי העירייה שביצעה סקר נגישות בעיר, וכי הסקר כלל בין היתר בדיקה מקיפה של צמתים בעיר, על פי תקנות חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות.

עוד נאמר, כי בימים האחרונים ביצעו עובדי מחלקת אחזקת תשתיות בעירייה עבודות לשיפור התשתיות והנגשת העיר. משימות רבות נעשו ותעשנה בתחום ההנגשה, על מנת להתאים את המדרכות והצמתים בעיר לתושבים בעלי מוגבלויות תנועה, ללקויי ראייה ולהורים עם עגלות ילדים. במסגרת פעילות זו, הותקנו אבני גישוש ושבילים מובילים ב-13 מדרכות. כמו כן, כ-40 צמתים ברחבי העיר הותאמו גם כן, כך שיהיו נגישים יותר.

בעירייה הזמינו את התושבים לעדכן את המוקד העירוני, 106, על מקומות נוספים בהם יש צורך בהנגשת התשתיות.

אתר "מודיעין CITY" נענה אם כן לאתגר ובסיור ממונע של רבע שעה בשכונות הנביאים והמגינים נמצאו לא פחות מ-15 מדרכות בהם אין עדיין נגישות. סביר להניח שבדיקה נרחבת וממושכת יותר היתה חושפת עוד מקומות רבים מאוד בהם נושא הנגישות טרם טופל.

להלן רשימת המקומות (כאמור רשימה חלקית) לידיעת הציבור והגורמים העירוניים המטפלים בנושא: רח’ יונה הנביא פינת חגי הנביא, שמואל הנביא 21, שמואל הנביא 26, מיכה הנביא פינת עמוס הנביא, ישעיהו הנביא 11, ישעיהו הנביא 8, אליהו הנביא פינת ירמיהו הנביא 1, אליהו הנביא פינת שמואל הנביא, חטיבת גולני 22, חיים לסקוב פינת חטיבת הראל, חטיבת הראל 22, מוטה גור פינת דוד אלעזר, חטיבת הנח"ל פינת חטיבת גולני, חטיבת גולני במדרכה ליד סלומון סנטר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות