חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גידול חד במספר הבנים שלומדים ריקוד

 

גידול חד של 25 אחוז במספר הבנים שנרשמו ללימודי הריקוד ב"זוז במחול" במודיעין. הגידול העיקרי הוא בקרב בנים בגילאי 10-13

 

גידול חד במספר הבנים המבקשים להצטרף לחוגי המחול במודיעין. מסיכום נתוני הרישום שנעשה ב"זוז במחול" עולה כי חל גידול של כ-25% ברישום של בנים, בהשוואה לנתוני השנה שעברה. הגידול נרשם בכל הגילאים, כאשר הגידול החד ביותר נרשם בקרב בנים בגילאי 10-13.

רואי כבירי, המנהל האומנותי של "זוז במחול" תולה את הסיבה בעיקר בלגיטימציה לרקוד שנותנות לבני הנוער תוכניות הטלויזיה כמו "נולד לרקוד" ו"רוקדים עם כוכבים".

"כאשר שחקנים ואלילי נוער כמו חיים רביבו וגיא אריאלי מצטרפים לטרנד הריקוד, וזוכים להערצת הבנות, הם מהווים מודל לחיקוי לבני הנוער," אומר כבירי. לדבריו, גם ליחס אליו זוכים בנים הרוקדים בלהקות השונות של זוז במחול, ההופעות ברחבי הארץ עם מיטב האומנים וההופעות בחו"ל, מעודדים יותר ויותר בנים להצטרף לחוגי המחול.

לדברי כבירי, להצטרפותם של בנים רבים ללהקות השונות של זוז במחול ישנה השפעה חיובית הן על הלהקות והן על הרקדנים. "בשיעורי הריקוד אנו עובדים על דיוק, משמעת, סבלנות וסובלנות שתורמים רבות להתפתחותם של הרקדנים, ובמיוחד של הבנים. בנוסף, הריקוד דורש כושר גופני גבוה וגמישות העוזרים לרקדנים גם בתחומי ספורט אחרים".

טרנד הריקוד אינו פוסח גם על המדריכים עצמם ואם בעבר היה נהוג שבחוגי ריקוד ישנן מדריכות, הרי שכיום, לפחות בכל הקשור לזוז במחול, את קבוצות המחול השונות מדריכים יותר ויותר בנים האחראיים גם על הכוריאוגרפיה של הריקודים.

לדברי כבירי, הריקוד הגברי שונה במהותו מהריקוד הנשי. "אצל הבנים ניתן דגש רב על כח, סיבולת ושרירים כאשר התפקידים לבנים הם תפקידיים ייעודיים, פיזיים מאוד ודורשים מאמץ רב מהרוקדים. לא קל להניף רקדנית עשרות פעמים במהלך חזרה". "לא בכדי", אומר כבירי "מרבית הבוגרים של זוז במחול ממשיכים לסיירות וליחידות המובחרות בצה"ל".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות