חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

היעד: 10-15 משפחות דרום אפריקאיות למודיעין

 

יהודי דרום אפריקה הם קהל יעד אטרקטיבי לריכוז מאמץ לצרכי עלייה. מדובר בקהילה מבוססת סוציואקונומית והבאתה כקהילה תביא למודיעין אוכלוסיה איכותית. השנה מצפים להגעתן של 10 עד 15 משפחות

 

במסגרת פרויקט העלייה הקהילתית מדרום אפריקה הגיעו כבר מספר משפחות לעיר. כמו כן נרשמו לעלייה מספר משפחות בדרום אפריקה המעוניינות להגיע למודיעין. פרוייקט עידוד עלייה של אוכלוסיות חזקות סוציואקונומית, מדרום אפריקה החל כבר לפני כשלוש שנים. מדובר בפרויקט משותף למשרד הקליטה, הסוכנות היהודית, ארגון יוצאי דרום אפריקה בישראל ועיריית מודיעין מכבים רעות.

לשם כך הקצה משרד הקליטה בשנה האחרונה תקציבים נוספים, כגון עזרה בשכר דירה, שעות אולפן נוספות, עזרה לילדים עולים והטבות נוספות. בישיבת וועדת ההיגוי שהתקיימה השבוע מסר משרד הקליטה שהוא שוקל להרחיב את הפרויקט גם לקהל יעד של דרום אפריקאים אשר היגרו בשנים האחרונות לאוסטרליה וניו זילנד ומעוניינים להשתקע כאן.

מחזיק תיק הקליטה וסגן ראש העיר מיכאל חרל"פ מסר בעניין זה כי במסגרת הפרויקט מממן משרד הקליטה עובדת מיוחדת שתפקידה לקדם ולזרז את העולים לעיר וכן לסייע מיד עם הגעתם, בכל הסידורים הנדרשים החל עזרה בחיפוש דירה , מציאת בתי ספר, עזרה בחיפוש עבודה וכן ליווי אישי עד לקליטם המושלמת בעיר.

את הפרויקט מלווה ועדת היגוי אשר נפגשת מידי כחודש עם כל נציגי הארגונים המלווים את הפרויקט למודיעין. חרל"פ: "הגדרנו יעד לפרויקט של בין 10 עד 15 משפחות שיעלו בשנה הקרובה למודיעין מכבים רעות. אנחנו בטוחים כי טיפול נכון במשפחות אלו יביאו עולים נוספים לעיר ובכך ייצבו את מודיעין כעיר קולטת עלייה מדרום אפריקה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות