חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הדלק הכלכלי של שילת

 

תחנת הדלק "סונול" שבשילת הניבה למושב רק ביצי זהב. עם התחרות המקומית הגוברת וההיצע המתרחב של דלקים, איבדה התחנה את בלעדיותה. המושבניקים מרגישים זאת הכי חזק.

 

תחנת הדלק "סונול" שבצומת שילת, היתה עד לא מזמן "אווזה שמטילה ביצי זהב". כתחנת דלק שהיתה במשך שנים ארוכות בלעדית על כביש 443, בנתיב מירושלים לתל-אביב, היתה התחנה נקודה חיונית לכל רכב שנזקק לתדלוק בדרכו לעיר הגדולה מירושלים. אין פלא, לאור האמור, שמושב שילת, שהוא הבעלים של התחנה גרף לכיסו רווחים נאים מאוד ממנה.

שנים ארוכות קפא המושב על שמריו, לא כי לא רצו שם שיתפתח, אלא בשל עימותים פנימיים ועימותים מול מינהל מקרקעי ישראל. שני אלו הותירו את שילת כמעט ללא שינוי של ממש בעשור החולף. הקמתה של העיר מודיעין, החריפה מצד אחד את העימות עם המינהל, וחידדה מאידך את ההפסד המצטבר של תושביו מהעימות הפנימי ביניהם. מי שהמשיך לתדלק, תרתי משמע, את העימותים היתה תחנת הדלק שרווחיה לא היו תלויים בעימותים השונים.

מה שבשילת לא העריכו כראוי זו השפעתה הקשה של התחרות שבאה עם הקמת תחנת הדלק "דור" בכניסה לעיר. בתוך זמן קצר, נחתכו רווחיה של התחנה בשילת באחוזים רבים. וכך, התוכנית להקמת קאנטרי קלאב, בכניסה למושב, כזה שיתחרה במקבילים ממכבים, רעות ומודיעין, נגנזה למועד בו תזרים המזומנים של המושב יאפשר זאת. אתר העבודות ננטש ונותר כפצע פעור בכניסה ליישוב. בין לבין, הוקמה עוד תחנת דלק במרחב: זו של "פז", וגם היא תנגוס ברווחי שילת באופן ישיר.

גם תכנית ההרחבות בבניה לדור ההמשך של המושב, שכולל 97 יחידות דיור חדשות, שחלקן יופנו למכירה בשוק החפשי, גוזלת משאבים רבים מקופת המושב. תחנת הדלק שהיתה כל השנים הגב הכלכלי החזק ביותר של המושב, נחלשה משמעותית. עכשיו יכולים רק להצטער בשילת על המלחמות האינסופיות שלהם בינם לבין עצמם ובינם לבין המינהל. כי אילו היו מתבצעות ההרחבות הללו לפני מספר שנים, היתה תחנת הדלק עם ביצי הזהב שלה נושאת את הפרוייקט על כתפיה ותומכת בו בבטחון כלכלי רב הרבה יותר.

אבל בשילת לא מרימים ידיים: רק לאחרונה החליטו במושב שמה שתחנת הדלק לא תוכל לעשות ולסייע, יוכל אולי הקב"ה. עובדה! התכנית הבאה של המושב היא להקים בית כנסת. למה לא הקימו עד כה? לא ברור. אבל אולי עכשיו כשהחברים מזדקנים, הם מבינים שיש דברים שרק הקב"ה יכול לעשות....

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות