חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

גדר הפרדה: עדיין מדשדשת

 

העבודות על גדר ההפרדה בכל הקטע של צפון גוש מודיעים מתנהלות בעצלתיים. עוד עמוד ועוד חתיכת רשת. בינתיים כל המרחב שבין נחל מודיעין לקרית ספר, פרוץ לכל דכפין

 

בג"צ פוסק, מערכת הבטחון מתהדרת בהצלחותיה בבית המשפט, אבל בשטח, לפחות בכל צפון המרחב של מודיעין, העבודות להקמת הגדר מתנהלות לאט מאוד. כל כך לאט שאפילו ערביי נעלין, אלו שהפגינו, עתרו, וזכו לשמור לעצמם את רוב שטחי הזיתים שלהם מול חשמונאים, מחזיקים רק צוות תצפית מצומצם מאוד למעקב אחר הקורה בשטח.

ומה קורה בשטח? עמודי גדר ורשתות הגדר מוצבים מזה מספר שבועות לאורך כביש 446 בקטע שבין המחסום הצבאי על יד קרית ספר ועד קו הגדר ההקפית של חשמונאים, קטע באורך של כ-1500 מטרים. הגדר המוקמת כאן בימים אלה תגיע עד המחסום וממנו תשנה כיוון מזרחה ותעבור בתוואי שכבר הוכשר עבורה בין שטחי הכפר דיר קדיס ופאתיה הצפוניים של קרית ספר.

המשכה של הגדר לכיוון מערב, כלומר לאורך גדר הבטחון של חשמונאים ובהמשך לואדי שבין חשמונאים לכפר מידיא, שומם מעבודה. אפילו תואי עדיין לא סומן בשטח, לא כל שכן בסיסים לעמודי גדר או דרך בטחון.

קטע אחר של הגדר, זה שנמצא עוד מערבה, מפאתיה המערביים של חשמונאים, ועד ממזרח לכביש 6 ליד מושב בית נחמיה, כבר הוקם באופן בסיסי, אולם ללא רכיבי בטחון שאמורים לאפשר הפעלת המערכת הבטחונית שצמודה לגדר. למעשה, בקטע זה יש גדר בלבד עם יכולת מינימאלית לנטר פעילות סביבה.

את התוצאה למצב הגדר בגזרה זו אפשר לזהות בקלות בשעות אחה"צ של ימי השבוע, שעות הבוקר המוקדמות ובעיקר במוצאי שבתות וחגים. אלו הם המועדים המועדפים על הפועלים חסרי האישורים להגיע דרך המרחב הפרוץ הזה אל אתרי הבניה במודיעין.

כששאלתי את התצפיתנים מנעלין שישבו במטע הזיתים שצמוד לצומת הכניסה לקרית ספר, האם הם אינם חוששים שהעבודות יתחילו בשטחים שמול מידיא, בלי שהם יבחינו בכך, כמו שהיה לפני כשנה וחצי. הם הנהנו בראשם בשלילה. "מפה אנחנו יכולים לראות הכל" הם אמרו וחזרו לנמנם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות