חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חמישה דברים שכדאי לחשוב עליהם כשפותחים מסעדה

 

אנו נמצאים כעת בתקופת הפריחה הגדולה של מסעדות חדשות בארצנו. תכניות הבישול הרבות וכל הדיבור על יכולות בישול ואפייה ”הוציאו מהארון” בשלנים רבים, שפעם לא היו חושבים כלל על פתיחת מסעדה משלהם ואילו כיום מבינים שזה מקצוע לגיטימי, וגם הם יכולים לפתוח מסעדה. 

 

אנו נמצאים כעת בתקופת הפריחה הגדולה של מסעדות חדשות בארצנו. תכניות הבישול הרבות וכל הדיבור על יכולות בישול ואפייה "הוציאו מהארון" בשלנים רבים, שפעם לא היו חושבים כלל על פתיחת מסעדה משלהם ואילו כיום מבינים שזה מקצוע לגיטימי, וגם הם יכולים לפתוח מסעדה. אם גם אתה אחד מאלה שחולמים על פתיחת מסעדה משלך, ברכות. הנה כמה דברים שכדאי לך לשים לב אליהם, כדי שתוכל להצליח ולשגשג שנים רבות.

בדיקת מיקום המסעדה ביחס לקהל היעד

לוקיישן לוקיישן לוקיישן – עכשיו נשאר לך רק לבדוק את זה הלכה למעשה. זה אגב מאד פשוט: תקבע לעצמך כמה מקומות שבהם אתה יכול לפתוח מסעדה, הן מבחינה כלכלית מתאימה (שכירות לא רצחנית) והן מבחינת מיקום שמתאים לך. לאחר מכן חפש שם מבנים או מקומות להשכרה. בסופו של דבר תישאר עם שתיים או שלוש אופציות. בדוק את המקומות: מי הקהל, האם יש חניה, האם זה קהל של משרדים או של משפחות, האם זה מקום ששוקק חיים בבוקר אך בערב הוא מת (או להיפך), האם זה הקהל שמתאים לסוג הבישול שאתה מתכנן להכין? סביר להניח שאתה לא מתכוון לשנות את סגנון הבישול שלך כדי להתאים אותו לקהל היעד, לכן עדיף שתחפש מקום עם קהל שמבחינת הפוטנציאל שלו, ירצה לבוא אליך.

בחירת רהיטים וציוד מתאימים לסוג הבישול והאירוח

אנשים בכלל ולקוחות בפרט, מאד אוהבים שהכל ברור להם. אם למשל החלטת ללכת על סגנון של מטבח מודרני ונועז עם נגיעות מכל העולם וטעמים סופר משוכללים – אתה צריך לבחור סגנון עיצובי למסעדה שלך,  שישקף בדיוק את זה. ריהוט למסעדות זה לא רק שולחנות וכסאות. זאת אווירה כוללת וחותמת עיצובית שמשדרת לאנשים מה סוג המסעדה שאליה הם נכנסו כרגע. אם אתה הולך על סגנון צעיר ונועז, עם דגש על משקאות אלכוהוליים, אתה יכול לבחור בכיסאות גבוהים למשל, כמו בבר. אם הבישול שלך הוא בסגנון ביתי, של פעם, אתה צריך לבחור בריהוט גדול, מפנק, כזה שנעים לשבת עליו במשך כמה שעות ולאכול באיטיות נזיד שמזכיר את בית סבתא. גם שאר הציוד כמו התמונות על הקיר, צבעי הקיר, זווית הבר, המפות, הכלים - הכל חייב להיות בדיוק בסגנון הבישול והאווירה שאתה רוצה לייצר. שים לב לא ליפול למלכודות של טרנדים: אם אתה מבשל אוכל מזרח אירופי, אל תעצב את המסעדה שלך בסגנון אסיאתי, למרות שזה אופנתי כעת. אם אתה מבשל בסגנון אסיאתי, אל תעצב את המקום בסגנון של דיינר אמריקאי. כשהאווירה והעיצוב משתלבים עם אוכל נהדר – מתקבלת חוויה טובה שרוצים לחזור עליה עוד ועוד – ועבורך זה אומר לקוחות חוזרים, ובשפע.

פרסום, שיווק וצפי כלכלי בעזרת אנשי מקצוע

אתה יודע לבשל, אבל זה לא אומר בהכרח שאתה איש של הנהלת חשבונות, של פרסום או של כתיבת דוחות. אתה חייב לגבש סביבתך צוות קטן אך חזק, שיורכב מרואה חשבון, יועץ פרסום ועוד. מסעדה לא יכולה להתקיים בחלל הריק. תצטרך שאנשים יידעו עליה, תצטרך לייצר קופונים והטבות לאנשים שעובדים בסביבת המסעדה, לעשות לעצמך קידום ולייצר באזז למסעדה. בנוסף, אתה חייב איש כספים צמוד אליך או לפחות מסעדן עם ניסיון רב. מעבר לדוחות ולצפי כלכלי, אתה פשוט חייב שיעזרו לך בהתחלה עם רכישה מדויקת של כמויות מזון, עם ניווט בסבכי הבירוקרטיה ועוד.

גמישות וזרימה עם הקהל שלך

אתה מכיר את הפתגם – אם שלושה אנשים אומרים לך שאתה שיכור – לך הביתה? אם קהל הסועדים שלך באופן קבוע לא מרוצה, או שהתלונות חוזרות על עצמן, אם המלצרית תמיד "חוטפת על הראש" כי האוכל מגיע קר, או מלוח מדי, או כי ההמתנה הייתה ארוכה מדי – תקשיב לקהל שלך. אנשים לא יוצאים לבלות כדי להתלונן, הם מצפים לחוויה נעימה. הם באים כבר במצב רוח טוב (רובם לפחות) ואם הוא נהרס, כנראה הייתה לכך סיבה טובה. תקשיב לתלונות. תלמד אותן, גם אם קשה לך להבין או להתחבר אליהן, אתה חייב לנסות להבין מה המקור שלהן ואיך אתה פותר אותן.

תהיה סלחן כלפי עצמך

תסלח לעצמך על כל הטעויות שעשית כטירון. אל תלקה את עצמך ואל תיכנס למצב רוח הרסני של "זהו אני סוגר את המסעדה". לקחת על עצמך פרויקט גדול, ואתה צריך זמן, משוב וסבלנות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות