חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מאות תושבים ומבקרים השתתפו בכנס מורשת ה-14

 

מאות תושבים ומבקרים הגיעו ביום רביעי שעבר לכנס מורשת ע”ש יאיר פרג, שהתקיים זו השנה ה-14. 

 

מאות תושבים ומבקרים הגיעו ביום רביעי שעבר לכנס מורשת ע"ש יאיר פרג, שהתקיים זו השנה ה-14. המבקרים נהנו מהרצאות ומחקרים שנעשו בתחום ימי החשמונאים,  מפי מיטב המומחים והחוקרים המובילים בתחום. כאשר השנה, נעשו בכנס חידושים מסקרנים ובהם הממצאים החדשים שהתגלו בתקופה האחרונה על גבעת התיתורה ואף לקחה בו חלק לראשונה, חוקרת בינלאומית בכירה מברלין, מומחית ליהדות חז"ל שהשתתפה במושב אשר עסק בדמותם ההיסטורית של החשמונאים.  כמו כן, בשל חשיבותו האקדמית של הכנס הוא צולם ותועד זו הפעם הראשונה על ידי המחלקה ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר אילן.

הכנס לא דן רק בעבר ובמורשת. בכנס השנה נהנו המבקרים גם מהרצאות רחבות ומקיפות על העיר מודיעין בהווה, אשר קמה לצד השרידים ההיסטוריים ועברה המפואר. בין המרצים היה ראש העיר, חיים ביבס, שסקר את השינויים וההתפתחויות המואצות בעיר, בתחומים שונים ובהם המע"ר ההולך ונבנה, פארק המים והספורט שייחנך בקרוב וכמובן מוזיאון המורשת שיאגד בתוכו את שלל האוצרות והנכסים ההיסטוריים מתקופת החשמונאים ויהווה מוזיאון ייחודי וחשוב בארץ. עוד דיבר ביבס בהרצאתו על החשיבות הרבה שרואה העירייה באתרי המורשת והטבע וכי "גבעת התיתורה תישאר אתר טבע ומורשת מוגן כשבימים אלה, בשיתוף עם רשות העתיקות ובהשקעה רבה לפארק ארכיאולוגי מונגש לחלוטין".

 רגע משמעותי נוסף שהיה במהלך הכנס היה הענקת אות יקירת העיר לד"ר עופרה אורבך. אורבך, שעמדה בראש העמותה לשימור אתרים ונוף, קיבלה את האות על עשייתה הרבה והנמרצת רבת השנים, למען הסביבה ופועלה המרשים לשימור האתרים והנוף באזור מודיעין. בסיום הכנס, נסעו המשתתפים באוטובוס לסיור בגבעת התיתורה ובה קיבלו הדרכה מפי הארכיאולוג מנהל האתר, אברהם טנדלר שהסביר אודות הממצאים החדשים שנתגלו לפני כחודש על הגבעה ובהם מצודה מהתקופה הרומית ופריטים נוספים מרשימים.

 ניתן לקרוא את תקצירי ההרצאות שהיו בכנס באתר העירייה, תחת לשונית "העיר שלי" – מורשת והיסטוריה, כנס מורשת.

 חבר המועצה ומחזיק תיק תיירות, מורשת ושימור אתרים, שמעון גואטה: "כנס מורשת מודיעין מהווה מוקד משיכה למאות תושבים ומבקרים המבקשים לשמוע את מיטב החוקרים בתחום ולראשונה אף מהעולם. השנה, נע הכנס בין עבר מפואר להווה ועתיד מרשימים ההולכים ומתפתחים בעירנו באופן מואץ. אנו נמשיך לשמור ולטפח את המורשת העשירה של העם היהודי הנמצאת בעירנו ואני בטוח שגם בכנס הבא נתרשם ונגלה ממצאים ומחקרים מרתקים נוספים בתחום".  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות