חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

עתירה: העציר מת - איש לא יודע היכן ומדוע

 

עתירה: האם שופטת שלחה עציר גוסס למעצר מבלי שנבדק רפואית? העציר מת, ופרקליט המשפחה דורש חקירה

 

האם תושב נהריה בן 55 ששוחרר מאשפוז לפני כשבועיים מהווה סכנה לציבור?  האם יש חובה להמשיך להחזיקו במעצר למרות מצבו הגופני הרעוע?

אדרי המנוח, נרקומן לשעבר, נעצר ביום חמישי ה-2 בנובמבר בחשד שהצית רכב בשדרות געתון בנהריה. אדרי שתק בחקירתו, והובא בפני השופטת קלפנר נבון ביום שישי בבוקר לדיון בהארכת מעצרו.

בדיון עצמו, ציין בא כוח העצור מטעם הסנגוריה הציבורית את מצבו הבריאותי הרופף, אך חרף כך,  ציינה השופטת בהחלטתה, כי על פי חומר סודי שהוצג בפניה, קיימת מסוכנות של העצור,  וכי הוא עלול לשבש את הליכי החקירה בעבירה בה נחשד.

לדברי בא כוח משפחת המנוח, עוה"ד ראובן מלאך מנהריה - השופטת לא ציינה בהחלטתה  כי הובאו בפניה תוצאות בדיקות רפואיות של העציר בטרם נעצר לילה קודם לכן,  והיא גם לא הורתה על בדיקתו בטרם החזרתו למעצר.

לדברי עוה"ד מלאך, כלל לא ברור אם החשוד בכלל נשלח לבדיקה רפואית שכזו בטרם נעצר,  "וכמו כן, ההיגיון מחייב שאם מובא עציר חולה להארכת מעצר - לאחר שבילה שעות ארוכות בחקירה ובמעצר –  יש לשולחו להערכה רפואית מחודשת בטרם שליחתו חזרה למעצר" טוען עוה"ד מלאך  "קל וחומר אם בא כוחו מבקש זאת".

יש לציין עם זאת – כי השופטת ציינה בהחלטתה בכתב מודגש כי על שלטונות השב"ס  לשים לב למצבו הרפואי של החשוד. "אך האם העציר הגיע בכלל לידי השב"ס?" תוהה עו"ד מלאך.

היכן בילה אדרי את שעותיו האחרונות? לדברי עוה"ד ראובן מלאך – הגרסאות לכך מבולבלות ותמוהות.

"על פי תגובת המשטרה, העצור הובל למשטרת חיפה, על אף שנעצר ע"י משטרת נהריה, צעד תמוה כשלעצמו".

על פי תגובת המשטרה, המנוח חש ברע ביום שבת, לאחר לילה אותו בילה במעצר בתחנת משטרת חיפה.  המנוח הובהל לביה"ח רמב"ם – אליו הגיע, על פי גרסת בית החולים - כשהוא כבר אינו בחיים.

"חרף כך, ובאופן תמוה, טענו בשב"ס כי העציר חי, וכי הוא עצור בבית המעצר קישון –  וזאת לאחר שכבר עבר ניתוח לאחר המוות במכון הפתולוגי באבו-כביר, ולאחר שכבר נערכה הלווייתו ..."  טוען עוה"ד מלאך.

אז היכן בילה אדרי המנוח את לילו האחרון? במשטרת חיפה? נהריה? או שמא בבית מעצר קישון?

לדברי עוה"ד מלאך, במשטרה מציינים כי העצור נבדק על ידי רופא וע"י פסיכיאטר. "אני דורש לראות את תוצאות הבדיקה הזו אם הייתה, וכמו כן, ארצה לדעת, האם תוצאות הבדיקה הגיעו לידי כבוד השופטת לפני החלטתה בדבר הארכת  המעצר" אומר עוה"ד מלאך.

לדבריו, גם אופן ההודעה על דבר מותו של העציר המנוח למשפחתו תמוה ומצביע על חוסר רגישות משווע.
לדברי ראובן מלאך המשטרה אמנם הודיעה לבניו של אדרי ז"ל על מותו ביום שבת – אך ביקשה רשות לבצע בו נתיחה שלאחר המוות אשר נראה כי הפניה למשפחה נעשתה  כבר לאחר נתיחת גופת המנוח.

לדברי מלאך, "בניו נדהמו מעצם ביצוע המעצר, בעיקר נוכח העובדה שהאב היה רזה מאוד ערב מותו,  ולא צריך להיות רופא כדי להבחין שמדובר באדם חולה עד מאוד".

לדברי עו"ד מלאך, "על פניו, כשלו מוסדות המדינה להבטיח שלומו של עצור שנמצא במשמרתם. \ החמור עוד יותר שלא טרחו להודיע לסנגוריה הציבורית שהעצור מת". עו"ד מלאך אמר כי פנה לתחנת נהריה,
לשב"ס ולמכון לרפואה משפטית באבו כביר בנושא. "המנוח הוא שקוף. אם היה אדם נורמטיבי \הכל היה מתנהל אחרת", אמר.

ממשטרת ישראל נמסר: "המנוח נעצר ביום חמישי האחרון, בחשד לאירוע הצתת רכב שהתרחש בשבוע שעבר . שלשום לאחר שהוארך מעצרו בשלושה ימים בבית המשפט, הוא נלקח לבדיקת רופא, ובהמשך לבדיקה
פסיכיאטרית – שם נמצא כשיר למעצר. בשבת הוא התמוטט בבית המעצר באופן פתאומי ופונה מידית לקבלת טיפול רפואי  בבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. גופתו הועברה אמש לנתיחה באבו כביר. נדגיש כי בעת מעצרו, קיבל המנוח טיפול  תרופתי בהתאם להנחיות. בנוסף, לאחר מותו, מונה במשטרה קצין בודק, כמקובל במקרים מעין אלו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות