חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחשפה מצודה רומית בתיתורה

 

הממצאים המרשימים יוצגו במהלך כנס מורשת ה-14

 

החפירות הארכיאולוגיות שהסתיימו לאחרונה בגבעת התיתורה, חשפו אוצרות חדשים מרתקים כשגולת הכותרת היא חשיפת יסודות של מצודה מהתקופה הרומית הבנויה מבניית גזית מונומנטלית, מצפון וממערב למצודת התיתורה. השתייכותה של המצודה לתקופה הרומית מעידה על יישוב חשוב מאוד, שהתקיים על הגבעה לפני כ-2,000 שנה. זוהי תרומה משמעותית למדע המחפש אחר שרידים קדומים המשתייכים לתקופה כה חשובה בתולדות הארץ. המצודה התגלתה ביום שישי שבו השתתפה בחפירות קהילה מתנדבת, מרבית המתנדבים ממודיעין מכבים רעות, אשר עבדה מאוד קשה על מנת לחשוף את המצודה. עוד נמצאו בצד זה של המצודה, כלי חרס, מטבעות וכלי זכוכית.

ממזרח למצודת התיתורה, השתתפו תלמידים מ- 22 כיתות ד’ מבתי ספר בעיר, אשר התמקדו בארבעה ריבועי חפירה והצליחו למצוא שלל מרתק של כלי חרס רבים, כלי זכוכית, מטבעות עתיקים, תכשיטים וכלי עבודה ממתכת. לדבריו של אברהם טנדלר, מנהל החפירות באתר מטעם רשות העתיקות, ממצאים אלו משתייכים לתקופה הממלוכית מלפני כ-700 שנה.

ביום רביעי 20.12,  במסגרת כנס מורשת ה-14, אשר יעסוק במחקרים מעניינים שנעשו בתחומי הגיאוגרפיה, ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ימי החשמונאים ומורשתה של מודיעין,  ייערך סיור מיוחד על גבעת התיתורה. בסיור ייחשפו הממצאים החדשים מימי החפירות למשתתפי הכנס בהדרכתו של מנהל החפירות, הארכיאולוג אברהם טנדלר. תתאפשר הסעה לגבעה עבור אלו שיירשמו במהלך הכנס.  ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש במרכז הרב תחומי, בטלפון: 08-6210274.

החפירות הארכיאולוגיות צפויות להתחדש בעונת האביב בהשתתפות תלמידי העיר ומתנדבים. מטרתו של הפרויקט, מטעם רשות העתיקות בשיתוף עם עיריית מודיעין מכבים רעות הינה לשמר את נכסי העבר, בין אם אלה שרידים רוחניים ובין אם חומריים.  הפרויקט מתחבר לתכנית עירונית "זהות ומקום" שמטרתה , בין היתר, ביסוס הזהות היהודית ישראלית והשייכות של בני הנוער לעיר ולמורשתה.

חבר המועצה, שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת: "הממצאים החדשים ובראשם, גילויה של המצודה הרומית, ממחישים באופן המעצים ביותר את מורשתנו המפוארת החשובה. השנה נערוך סיור מרתק למוקד החפירות בגבעת התיתורה, במסגרת כנס מורשת ואני מזמין את התושבים היקרים ליהנות מיום מחקרי מרתק אודות ההיסטוריה של מודיעין והעם היהודי."  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות