חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

עוצמה נשית במגרשי הכדורסל במודיעין

 

מועדון הכדורסל מחזק את השדרה הנשית ומפעיל השנה 6 קבוצות ליגה של שחקניות. לראשונה ייערך דרבי בין שתי קבוצות ילדות

 

מועדון כדורסל עוצמה מודיעין נמצא בשיאו של תהליך הרחבת קבוצות השחקניות המשחקות בליגה של איגוד הכדורסל. עונת הכדורסל 2017/18 נפתחה עם 24 קבוצות ליגה, כאשר 6 מתוכן הן קבוצות של שחקניות מגיל קטסל (כיתות ה’-ו’) ועד נשים. בעונה החולפת היו במועדון 23 קבוצות ליגה, מתוכן ארבע קבוצות של שחקניות. 

בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית במספר הבנות המכדררות, כחלק ממגמה שמוביל שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, ששם לו למטרה לבנות מחלקת עוצמה נשית באגודה, ולהניח את היסודות למחלקה חזקה של בנות המין החזק.

לדברי רודריגז, השינוי מתחיל כבר בגיל בית הספר היסודי, בבית הספר העירוני לכדורסל שבניהולו, המיועד לשחקנים ושחקניות בגילאי בתי הספר היסודיים.

 רודריגז: "בבית הספר העירוני לכדורסל יש מגמת עלייה במספר השחקניות הצעירות. לפני שנתיים הן היו כ-7% מכלל השחקנים, בשנה שעברה כבר היו מעל 9% מהשחקנים, ואילו השנה הן מהוות 10% מכלל השחקנים. חלק מהשחקניות משחקות בקבוצות ייעודיות רק לבנות, ואילו אחרות משולבות בקבוצות מעורבות עם בנים. יש לנו שלוש מאמנות בבית הספר, והן משמשות דוגמא נהדרת עבור הדור הצעיר. בעונה שעברה הוספנו קבוצת טרום-קטסל, לבנות הלומדות בכיתות ה’, כדי להכין אותן לכניסה לקבוצות הליגה של המועדון."

 כאמור, העונה הנוכחית הביאה אתה פתיחה של קבוצת ילדות נוספת וקבוצת נשים נוספת. "עבדנו בשנים האחרונות על בניית תשתית ראויה. צירפנו את ברוריה הדר, שחקנית וקפטן קבוצת הנשים, כמאמנת בבית הספר העירוני לכדורסל, ובשנים האחרונות היא גם אימנה את קבוצת הקטסל של הבנות במסגרת הליגה", הוסיף רודריגז.

 ברוריה הדר, תושבת מודיעין ואם לשני זוגות תאומים, מובילה את הכוח הנשי במועדון. היא הצטרפה למועדון כשחקנית בעונת 2013/14, והביאה את הנשים של עוצמה לליגה הארצית תוך עונה אחת. כעת, היא מעבירה את הידע והאישיות המיוחדת שלה גם לשחקניות הצעירות ביותר במועדון.

 מתוך נחישות לבנות את השדרה בצורה הנכונה והטובה ביותר, יזם לביא חלפי, הרכז החברתי במועדון, קשר עם עמותת "ערכים בספורט" ובשנים האחרונות השתתפו השחקניות הצעירות במועדון בתכנית חדשנית בשם "משחקות עם ערכים", בחסות "עיר ללא אלימות" במודיעין. במסגרת זו, הושם הדגש על העצמת השחקניות, והתמודדות עם חסמים ודעות קדומות על נשים בספורט, ובפרט על מגרש הכדורסל. בנוסף, יזם חלפי קשר עם פרויקט "אתנה", שמטרתו לעודד שחקניות צעירות לעסוק בספורט. במסגרת זו נפגשו השחקניות עם שחקנית נבחרת ישראל נעמה שפיר, ועם שני פרידמן, שחקנית נבחרת ישראל, שצמחה אף היא במודיעין, תחת הדרכתו של רודריגז. 

בשבוע החולף נערך לראשונה בתולדות המועדון דרבי בין שתי קבוצות ילדות - הילדות של המאמן רז בן חמו מול הילדות של המאמן שגיא בן דוד (שגם מאמן את קבוצת הנשים החדשה המשחקת בליגה א’ ואת הנערות המשחקות בליגה המחוזית). רודריגז ציין, שעדיין יש מקום לעוד בנות, וכי שחקניות כדורסל ממודיעין מוזמנות להצטרף לאלה שהאהבה שלהן לכדורסל הביאה אותן אל המגרשים והאולמות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות