חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עוד 60 כיתות לכרמים

 

משרד החינוך והשר נפתלי בנט בראשו נמצאים בעין הסערה, זאת לאחר טענותיו של מורה בבי”ס יוקרתי במחוז השפלה, לפיהן עולה כי המשרד הפעיל חוקרים פרטיים כנגדו. הנושא אף הגיע לכנסת במסגרת שאילתה

 

לידי "עיתונט" הגיעו ממצאים שמעלים לכאורה התנהלות שנויה במחלוקת בלשון המעטה של משרד החינוך ועל גבול הפלילי במקרה הרע. במסמכים ששלח X ניתן לראות בבירור תכתובות שלו עם יועצו הבכיר של השר נפתלי בנט, עמיחי סיבוני. 

הפרשה החלה כאשר לדברי X משרד החינוך שלח אליו חוקרים פרטיים בחודש מרץ השנה. בתצהיר המצורף הצהיר מר נחמיה קליין כי הוא מבצע חקירות עבור משרד החקירות א. חיימוביץ’, שהתבקש ע"י משרד החינוך לבצע בדיקות בבי"ס בו לימד X. מדובר בבית ספר ממלכתי דתי בשפלה, שנחשב למוסד חינוכי יוקרתי לבנות דתיות, שמגיעות מהאזור. נחמיה קליין והחוקר המתמחה מיקי קליין פקדו את שערי ביה"ס בו לימד X ב-19.3.17 ודרשו ממנהלת המוסד כי תמסור לידיהם את תלוש השכר של X. 

 

השאילתה בכנסת

בנוסף, במערכת "עיתונט" שמורה תכתובת בין X  לבין עמיחי סיבוני, כאשר האחרון מסרב להגיב לפנייתו של X בטענה שהנושא מצוי בהתנהלות משפטית. ב-1.10.17 השיב שר החינוך, נפתלי בנט, לשאילתה שהעלתה ח"כ יעל כהן פארן, ובתשובה טען כי משרד החינוך אינו מפעיל חוקרים פרטיים כנגד מורים, והוסיף כי הוא מנוע מלענות לגבי המקרה של X כיוון שהוא מצוי בהליך משפטי.

 במכתב אישי ששלח אליי (ג.ג), ציין X בין היתר כי בביהמ"ש לענייני עבודה בבאר שבע מתנהלות כעת 2 תביעות משפטיות שהוגשו על עדו וע"י ארגון המורים בשמו. לטענת X, הפעיל השר בנט חוקרים פרטיים כנגדו מתוך רצון לשיבוש הליכי משפט, סחיטה ואיומים וניסיון לפגוע בפרנסתו.

 במכתבו הפנה אותי X להצהרת פרקליטות המדינה מתאריך 20.6.17, המאשרת הפעלת חוקר פרטי מטעם משרד החינוך. בנוסף, מצורף מכתבה של אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, בו ניסתה להסוות לכאורה את העניין לאחר הצהרת הפרקליטות, כדי להסתיר את מעורבות השר ובכירי משרדו, לדעתו של X.

משרד החינוך

עוד ציין במכתב אישי X, כי תמוה בעיניו שמשרד החינוך הפעיל חוקרים פרטיים כנגדו תוך כדי לקיחת תלוש המשכורת שלו, זאת למרות שאינו מועסק כלל במשרד החינוך. בבית המשפט התברר, כי חרף הכחשתו של עו"ד דימיטרי קוגן, נציג הפרקליטות, על הפעלת חוקרים פרטיים, התעקש X, והשופט הורה למדינה לחשוף את פרטי החוקרים ומשרד החקירות, ולפיכך התברר כי משרד החינוך מעסיק משרד חקירות תל אביבי, המפעיל חוקרים פרטיים כנגד מורים.

זאת ועוד, עובד בכיר במשרד החינוך העביר לפני כחודשיים לבית המשפט, תצהיר חתום על ידי עו"ד יוסי אפשטיין מלשכת היועצת המשפטית של השר בו הוא מודה שהופעלו חוקרים פרטיים כנגד המורה. משה ורדי, הממונה-חוקר תקציב במינהל במשרד החינוך, טען, שההפעלה נעשתה מטעמים פדגוגיים, ואולם העסקתו של המורה לא הופסקה עד לסיום שנת הלימודים ולא היה שום קשר עם המורה בחודשים אלו, דבר אשר מטיל צל כבד על גירסת משרד החינוך.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות