חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

השבוע במודיעין חופשית / מכתבים למערכת

 

מה היה השבוע בעיר על פי יו”ר מודיעין חופשית, חבר המעצה אבי אלבז: תקציב 2018, ההצעות לסדר שלא עברו,  ממשיכים במאבר נגד ההדתה בבתי הספר, מתכוננים לבחירות ועוד...

 

 בישיבת הוועד המנהל של עמותת מודיעין חופשית שהתקיימה השבוע, הודעתי שסיעת מודיעין חופשית במועצת העיר, תתמודד בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בתאריך 30/10/2018 (בעוד שנה). התחלנו בהכנות לבחירות שיתקיימו בעוד כשנה.

דת והעיר  ביום רביעי אחה"צ השתתפתי בכנס פעילים ונציגי ערים חופשיות, שיתמודדו בבחירות לרשויות המקומיות בסוף אוקטובר 2018. בכנס הציגו פעילים אחדים את המאבקים שלהם בערים החופשיות למניעת כפייה דתית ולמניעת תהליכי הדתה במערכת החינוך בעיר. בנוסף, הפעילים הציגו נושאים נוספים: תחבורה ציבורית בשבתות, גרעינים תורניים, עידוד עסקים לפתוח בשבתות ועוד.

ישיבת מועצת העיר   בישיבה שהתקיימה ביום רביעי השבוע, התקיים דיון מקדים לאישור תקציב העירייה לשנת 2018. לאחר התייחסות כל חברי מועצת העיר לתקציב המוצע לשנת 2018, הצבעתי נגד אישור תקציב 2018 כפי שהוגש. בהמשך הישיבה, הצגתי שתי הצעות לסדר ושתי שאילתות.

הצעה לסדר – לבטל את פסטיבל הקרקס ולקיים אירועים בפארק ענבה בפסח ובסוכות – פסטיבל הקרקס מיצה את עצמו, והעירייה צריכה להעביר את תקציב אירועי הקרקס (כ- 2 מיליון ₪) לטובת אירועים אחרים שיתקיימו בפסח ובסוכות בפארק ענבה. בפסטיבל השנה, מרבית שטחי המדשאה הגדולה בפארק הדגים היו ריקים, ורק בסמוך למתקני הקרקס היה קהל לא רב. ראש העיר אמר שצריך להמשיך גם בשנה הבאה בפסטיבל הקרקס, כנראה שהעירייה כבר התחייבה בפני קבלן הפסטיבל לקיים איתו את הפסטיבל גם בשנה הבאה. ראש העיר והקואליציה האוטומאטית שלו דחו את הצעתי.  

הצעה לסדר – להתקין מערכות סולאריות במגרשי החניה ועל גגות מוסדות ציבור בעיר – ההצעה לסדר היא בהמשך לשאילתא ששלחתי בנושא אל ראש העיר ב- 20/08/17. בשאילתא שאלתי האם וכיצד העירייה יוזמת, מקימה ומעודדת התקנת מערכות סולאריות בעיר ? ראש העיר ענה במכתב של 3 עמודים, שבו התייחס בשורה ורבע בלבד לגגות סולאריים ב- 13 בתי ספר (לא ידוע כמה מ"ר), שמייצרים הכנסה של 550 אלף ₪. המכתב כולו למעט השורה ורבע, התייחס לחיסכון בחשמל, למרות שבשאילתא ביקשתי התייחסות להתקנת מערכות סולאריות בעיר.

ראש העיר והקואליציה דחו את ההצעה בטענה שהעירייה התקינה מערכות סולאריות על בתי הספר, אבל לא התייחס להצעתי להתקין מערכות במגרשי החניה, על גגות מוסדות ציבור בעיר וכו’.

שאילתא – מדוע העירייה לא הציבה בעיר מיכלים למיחזור מתכת, סוללות, קרטונים – בשאילתא ששלחתי בנושא אל ראש העיר שאלתי מדוע העירייה לא הציבה ברחבי העיר מיכלי מיחזור פסולת אלקטרונית, מתכת/קופסאות פח (בד"כ שימורים), סוללות וקרטונים, במרכזי איסוף ברחבי העיר, שבהם מוצבים מיכלים גדולים למיחזור נייר, בקבוקי פלסטיק ולמיחזור זכוכית, כפי שעשו. מצ"ב שאילתא ומענה ראש העיר שממש מתחמק מנושא חשוב זה, שמיושם בכמה ערים "קטנות" כמו ראשון לציון, חולון, ת"א ועוד.

הפצת פלייר הסברה למניעת ההדתה במערכת החינוך הממלכתי  אנו ממשיכים גם בימים אלו  להפיץ פליירים למניעת תהליכי הדתה בעיר מודיעין-מכבים-רעות, ולהוצאת העמותות הדתיות מבתי הספר בחינוך הממלכתי לא דתי.  השבוע הצטרפה אליי תושבת העיר חנה ש’ בהפצת פליירים בבתי הספר.  לצפייה בפלייר היכנסו לאתר מודיעין חופשית https://www.modiinhofshit.org.il/hadata

אתם מוזמנים להתנדב ולהצטרף אליי, או בנפרד באזור מגוריכם, לפעילות הפצת הפליירים בעיר.

נבחרת הרובוטיקה של בי"ס תיכון עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין - לפני יומיים בצהרים ביקרתי בתערוכת "טכנולוגיה 2017" שהתקיימה בגני התערוכה ת"א. בתערוכה השתתפו כמציגים גם חברי נבחרת הרובוטיקה מבית ספר עירוני ב’ ע’ש יצחק רבין. 

הנבחרת ייצגה את מודיעין ואת מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית של הארגון, שהתקיימה בארצות הברית, בסיינט לואיס, שאפו גדול לתלמידים הצעירים והיצירתיים על ההישגים היפים ועל הכבוד והמוניטין שהם מביאים למודיעין-מכבים-רעות.

שבת תרבות – השתתפתי ונהנתי היום בצהרים באירוע שבת תרבות שהתקיימה באולם ’עינן’ בקניון עזריאלי D7?הוא ריק ושומם בשבתות, למעט בתי הקולנוע בקומה העליונה שפתוחים בשבתות, ואירוע שבת תרבות שמתקיים אחת לחודש.

פגשתי באירוע כ- 10 חברות וחברי עמותת מודיעין חופשית, כולם אמרו שנהנו מהאירוע שהיה מעניין ומהנה מאד. המראיינת המצויינת עמליה דואק ראיינה את ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), והסופר א.ב. יהושוע.

ניל"י חופשית – מודעה לידיעת החרדים – הישוב ניל"י הוא יישוב חילוני שבשנים האחרונות הפך יעד לכניסה של אברכים חרדים ממודיעין עילית, שמגיעים ליישוב ומצטרפים לכמה משפחות חרדיות שגרות בישוב, בכדי לשנות את ציביון הישוב מחילוני לחרדי. מצ"ב שלט מחאה שתלה אחד מתושבי ניל"י שמתנגד להשתלטות החרדית בישוב.

עמותת ניל"י חופשית בראשות תושב ניל"י, חברנו דוד קסירר, נאבקת בתהליך השלילי ובניסיונות של חרדים להשתלט על הישוב. דוד הזמין אותי לכנס תושבים שהתקיים בניל"י לפני חודשים אחדים, וסיפרתי לחברים בקצרה על פעילות עמותת מודיעין חופשית במודיעין-מכבים-רעות.     

אנו מאחלים הצלחה רבה לתושבי ניל"י שיצליחו במאבקם לשמור על ניל"י חופשית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות