חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

גן כלנית: ממחר, שביתה עד הודעה חדשה

 

10 ימי החג לא סייעו לקרב בין עמדת הורי הילדים בגן כלנית לבין משרד החינוך וממחר, אם לא תהיה תפנית דרמטית, למעט 4 ילדים שיכנסו לגן סמוך, כל יתר ההורים הודיעו על השבתה ללא הגבלת זמן. אם לילד מהגן: ”משרד החינוך נוהג בצביעות. במפגש עימנו אמרו נציגי המשרד על הגננת דברים בעייתיים, ובפועל הם מגינים עליה”.  מפקחת גני הילדים: ”תפנו לדובר”. דובר משרד החינוך: ” הגננת זומנה לשיחת בירור ומקווים לפתרון בימים הקרובים”.

 

יומיים לפני יציאת מערכת החינוך לחופשת חג הסוכות פרסמנו כאן כתבה ולפיה, רוב הורי ילדי גן כלנית שבמגדל דוד, השאירו את ילדיהם בבית בטענה שהתנהגות הגננת אינה מקובלת עליהם באופן קיצוני. ("הגננת התעקשה - ילדי הגן יפוזרו בין גנים אחרים").

תגובת משרד החינוך היתה  אז: "הנושא ידוע ומטופל על ידי כלל הגורמים הרלוונטים במחוז ירושלים ובעיריית מודיעין".

ומהעיריה נמסר באותו יום  כי: "במהלך השבועות האחרונים פעלה העיריה, בשיתוף משרד החינוך בנסיונות למציאת פתרון מיטבי. לצערינו, הנסיונות לא צלחו, העיריה הציגה בפני ההורים חלופות לשיבוץ ילדיהם".

בינתיים, חופשת החג הסתיימה, מחר ילדי בתי הספר והגנים שבים לספסל הלימודים, אבל בכל הנוגע לגן "כלנית", בעצם דבר לא השתנה, ומחר, אם לא תתרחש תפנית דרמטית, רוב ילדי הגן (4 ילדים קיבלו את הצעת העיריה ומחר ישלחו אותם לגן "כרכום" הסמוך) ישארו ממחר  בביתם עם אחד ההורים ולדברי אחד ההורים:" השביתה תימשך עד הודעה חדשה"

כדי לא לחמם את האווירה ללא צורך וגם כי אין לנו אפשרות לשמוע את הטענות שכנגד,  לא נכנסנו אז לפרטים באשר לטענות הקשות  (כולל טענות שלא נשמעו אז)  של ההורים באשר להתנהגותה של הגננת ולא נעשה זאת גם, אך העיקשות הנחרצת של ההורים ודברים נוספים שנציגי המשרד אמרו להורים במעמד פגישה בין כ 30 הורים, מויש לוי, בתיה שוכן ונציגי משרד החינוך, מדברים בעד עצמם ומעידים כי  היתה יותר מהבנה לעמדת ההורים. כמו אז, נדגיש גם הפעם, שאין להורים טענות על תפקודה המקצועי של הגננת, אלא בכל הנוגע ליחסי האנוש ולהתנהגותה בתקריות שונות.

אחת האמהות: "נציג משרד  החינוך אמר דברים קשים, דברים שבעצם גם אנו טוענים אותם, אז מדוע הצביעות הזאת?".

אם נוספת: "עושים צחוק מאיתנו. הציעו לנו הצעות הזויות של שיבוץ בגנים מרוחקים בצדר השני של העיר".

בעקבות הדברים פנינו (הערב) למפקחת גני הילדים, דורית מאור ששלחלה אותנו  לדובר משרד החינוך שאולי פאר, ששלח לנו  את התגובה הבאה: "הגננת זומנה לשיחת בירור אצל סגן מנהל המחוז יחד עם נציגת הסתדרות המורים, העיריה ועוד. סגן מנהל המחוז בקשר רציף עם ההורים והנושא מטופל. להורים הוצעו מספר הצעות לרבות שיבוץ מחדש של הילדים. אנו תקווה שבימים הקרובים ימצא פתרון".

אם לנתח את תגובות המשרד, הרי שמהן ניתן ללמוד שהמשרד מקבל את דעת ההורים (באשר לגננת), מבין אותם ואף בעצם מצהיר שהוא פועל למענם, אך בפועל באופן תמוה ופרדוכסלי, לא ניראה ששם יכולים/רוצים לדרוש מהגננת שתוציא את כולם מהמלכוד ותודיע על הסכמה להצעות שניתנו לה. התוצאה: מחר, יום א’, הינו המשכו של יום ה 4/10, כלומר, כלום, הזמן עמד מלכת.

עמד מלכת, אבל לא מבחינת ההורים. למערכת הגיע מייל שבכוונת ההורים לשלוח בבוקר לכל הנוגעים בדבר:

"אנו, הורי גן כלנית במודיעין נקלענו למצב בו התבקשנו להעביר את ילדינו לגנים חדשים, מאחר והגננת איננה מביעה נכונות להתחשב בילדים ולעזוב מרצונה.

מן המותר לציין שהדבר פוגע בילדים אשר יצטרכו להתאקלם מחדש בגנים החדשים, להכיר את הצוות והילדים ולעבור שוב תהליך לא פשוט עבורם.

מאחר ואנחנו לא מוכנים לקבל את הפתרון האבסורדי הזה, בעוד שהגננת תמשיך באין מפריע בעבודתה במשרד החינוך, החלטנו, למעט ארבע משפחות, להשבית את הגן עד להודעה חדשה. אנחנו לא מעוניינים לתת יד לדפוס החוזר בו הגננת ממשיכה לתפקד כגננת במערכת החינוך, למרות שנאמר לנו בפירוש שאיננה ראויה.

אנחנו, הורי גן כלנית לא מעוניינים בה כגננת לילדינו ולא מעוניינים שילדינו ישלמו את המחיר. כן הקפאנו את בקשות ההעברה ומודיעים בזאת כי ילדינו יישארו בשלב זה בבית בעוד אנחנו נמשיך להיאבק למען המשך פעילותו של הגן ללא הגננת בכל באמצעים העומדים לרשותנו.
בברכה      הורי גן כלנית מודיעין

אם לא תתרחש תפנית דרמטית בעלילה, מחר, למעט 4 הורים שהסכימו לשיבוץ ילדיהם בגן "כרכום" הסמוך, כל היתר מחר ישאירו את הילדים בבית: "לקחתי בייבי סיטר שבועי", אומרת אחת האמהות, "ויהיה מה שיהיה, לא נישבר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות