חיפוש

 

 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

חיזוק ביטחון עצמי של בת 16 / הפורום

 

קארין ממודיעין בשאלה ליועצת המשפחתית לוטן מגר: איך אפשר לחזק ביטחון של נערה בת 16 שכל דבר קטן בלימודים, בתחום החברתי וכו מלחיץ אותה או גורם לה לבכות? לתשובתה של לוטן כנסו.

 

חיזוק ביטחון

קארין | 9/10/2017

איך אפשר לחזק ביטחון של נערה בת 16 שכל דבר קטן בלימודים, בתחום החברתי וכו` מלחיץ אותה או גורם לה לבכות?

 

שלום קארין,

גיל 16 המתוק כפי שהוא נקרא, הוא גיל שיש בו הרבה מאוד שאלות וחוסר וודאות וכפי שכתבת בטחון עצמי נמוך. מעבר לשינויים הפיזיים וההורמונאליים שהנערה עוברת מתווספים לחצים חברתיים, לימודיים ומשפחתיים. שאלתך חשובה מאוד וכדי לענות עליה צריך להבין קודם כל את התמונה כולה.

מה המצב בלימודים? המצב החברתי? כיצד התמודדה עם מצבי לחץ בעבר והאם את יכולה להעיד על מקרה או משבר שקרה לאחרונה שבעקבותיו חל שינוי או המצב הזה שאת מתארת של חוסר בטחון. באיזה אופן הלחץ והבכי באים לידי ביטוי ומה התכיפות של התגובות האלו.

כדי ליצור או יותר נכון לחזק את הבטחון העצמי של כל אחד ובעיקר נערות צריך למצוא את המקום הבטוח, בו היא יכולה לחוות הצלחות ולהרגיש טוב ובכך לחזק את הבטחון שלה. זה יכול להיות תחביב שכדאי לפתח אותו, עיסוק שהופך אותה להיות מיוחדת או יותר נכון להרגיש שהיא "שווה" והצלחות קטנות שנותנות הרגשה טובה ומחזקות את תחושת המסוגלות.

כמו כן גם בתחום הלימודי למצוא את ההצלחות הקטנות. אם יש צורך לעזור לה ללמוד כיצד לנהל את הזמן ואת דרך הלימוד שלה ולהפחית את הלחץ. ובתוך כל זה לקחת את הלחץ כתהליך של למידה לחיים והתמודדות עם מצב כזה שעוד יכול לחזור בעתיד.

אני יכולה להעיד מנסיוני כמאמנת קפוארה (שעובדת עם נערות ועוברת איתן את התהליך) עד כמה המקום של החוזק והמודעות הגופנית משפיע ותורם לחיזוק הבטחון העצמי ובכלל חוג או עיסוק שהנערה מתחברת אליו וגורם לה להנאה.

לסיכום, כפי שכתבתי בהתחלה בראש ובראשונה חשוב מאוד להבין מה עומד מאחורי הלחץ הזה ומהי התדירות. לפי הפרטים האלו יהיה אפשרי למצוא את הדרך המתאימה עבורה. מוזמנת להתייעץ איתי באופן פרטי ולתת לי פרטים נוספים כדי שאוכל לתת את המענה המתאים עבורכן.

 

לוטן מגר,

טל’ - 08-9724114

מייל - lotanmager@gmail.com

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות