חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

הגננת התעקשה - ילדי הגן יפוזרו בין גנים אחרים

 

כמחאה נגד הגננת, כל הורי ילדי  גן ”כלנית” השאירו אתמול בבית את הילדים, וכשמשרד החינוך תקוע בגלל תקנון חלמאי עם גננת שלא מוכנה להתפשר, העיריה התגייסה לסייע לכולם והציעה להורים שיבוץ חלופי בגנים אחרים ברחבי העיר.  משרד החינוך: ”הנושא מטופל במחוז ובעיריה”. העיריה: ”לצערינו, הנסיונות לא צלחו, העיריה הציגה בפני ההורים חלופות לשיבוץ ילדיהם” מקור בעיריה: ”פלונטר לא פשוט”.

 

לא תאמינו, מנכ"לים ואף שרים ניתן להעיף תוך דקה ובהינף יד, עובדים נאמנים וחרוצים עפים אחרי שימועים מגוחכים, אבל בתוך כל הג’ונגל המאורגן הזה, ישנו ארגון שדאג לעובדים שלו כל כך טוב,  שגם כאשר נפשו נקעה מאחד מהם, אם בצדק או שלא, הוא לא יכל לשנות את מה שהוא קבע, ולא יעזרו לו לא שימוע ולא המגפיים של ברוך. ולארגון או לגוף הזה קוראים משרד החינוך.

המשרד שאמון על עתיד המדינה, שמחזיק את התקציב הכי גדול אחרי הבטחון. המשרד הזה כשהוא נתקע בסיפור כמו זה שקרה אתמול במודיעין, הוא נזקק למישהו שיוציא עבורו את הערמונים מהאש.

ולסיפור גופו: היחסים העכורים והמתח בין הורים לגננת ובין זו לסייעת בגן טרום חובה "כלנית" שברחוב מגדל דוד, היו סוד גלוי שגם העיריה וגם משרד החינוך היו מעורים בו. ההורים שנפשם קצה, כך לדברי א. אמא לילדה בגן, מההתנהגות של הגננת מול הסייעת אותה הם מעריכים מאוד, (אך גם חוששים מהגננת) החליטו לשבור את הכלים: ואתמול למעט ילד או שניים, כל ילדי הגן,  26 במספר, הושארו בבית, והותירו בעצם גן ריק. מתברר שכבר שלשום, יום ב’, נותרו בבית 10 מהילדים ואחת המשפחות החלה את המחאה הרבה יותר מוקדם, ילדם הושבת במשך שבועיים וחצי.

מאחר והבוקר מערכת החינוך יצאה לחופשת סוכות, המשמעות של צעד זה של ההורים, הינו שעם החזרה מחופשת החג, הגן למעשה ישאר ריק מילדים.

המאבק סביב דרישת הורי ילדי הגן, החל  כמעט עם תחילת שנת הלימודים. בתחילה פנו ההורים לכל הגורמים הרלוונטים בבקשה להביא גננת אחרת, אנשי משרד החינוך בדקו, הבינו והסכימו  שאין ברירה אלא ללכת עם בקשת ההורים, ובשלב מסוים אף הציעו לגננת מקומות עבודה חליפיים, אבל זו נותרה מבוצרת בעמדתה, ואם תזכרו מה מעמדו של עובד משרד החינוך, הנה דוגמא חיה איך המשרד מסכים עם ההורים שאגב איש מהם,לא הטיל ספק או דופי במקצועיותה של הגננת, שהיא אינה מתאימה למקום, אך ידיו כבולות בתקנון ובמנגנון שהוא יצר. העובדת לא רוצה, העובדת קובעת. 

העיריה מצידה שפעלה עם משרד החינוך לשוא לפתור את הבעיה מול הגננת, חיפשה פתרון מקורי ולבסוף בתיאום עם משרד החינוך, הציעה להורים: "תבקשו העברה". וזה אכן מה שמסתמן שיקרה, רוב ההורים פנו לבקש העברה.

התוצאה המעשית המיידית של ההעברות והשיבוצים עם שוב הילדים מחופשת החג, ובהנחה שהגננת לא תשקול שוב את צעדיה, תרוקן למעשה את הגן ותשביתו בפועל מפעילות על כל המשמעויות וההשלכות, כאשר ברקע נותרו הסייעות שהעיריה בוודאי תשאירם כתגבור בגנים האחרים. הסברה כאן  הינה שהגננת שכפי שציינו, הינה מקצועית, לא תוכל לשאת ישבה בטלה בגן ריק ותגיע להסכם זה או אחר עם משרד החינוך ואז תיפתח הדרך לפתיחת הגן מחדש לשביעות רצון ההורים.

פנינו לגננת  בבקשה לקבל את תגובתה למתרחש, אבל היא לא ש\בה אלינו עד העלאת הכתבה ולכן באין אפשרות להציג את עמדתה, וכן ברצון להימנע מהוצאת לשון הרע או פגיעה בצינעת הפרט, נמנענו מירידה לעומק הקונפליקט ומפירוט  הטענות הקשות של ההורים, נסתפק אם כך  בתגובות משרד החינוך והעירייה מדברות בעד  עצמן באשר לעובדות שהוצגו כאן.

תגובת דובר מחוז ירושלים של משרד החינוך, שאולי פאר: "הנושא ידוע ומטופל על ידי כלל הגורמים הרלוונטים במחוז ירושלים ובעיריית מודיעין".

תגובת דוברות עיריית מודיעין: "במהלך השבועות האחרונים פעלה העיריה, בשיתוף משרד החינוך בנסיונות למציאת פתרון מיטבי. לצערינו, הנסיונות לא צלחו, העיריה הציגה בפני ההורים חלופות לשיבוץ ילדיהם".

ממקורות בעיריה נמסר לנו: "הסיפור של סגירה ופיזור ילדים לא פשוט. יש ילדים שהמעבר לגן אחר הופך את מצבם לבתי נסבל ולאחרים המעבר פשוט בלתי אפשרי. חבל שהגענו למצב הזה ואני מקווה שעד שמחת תורה, ימצא פתרון".

קוראים  יקרים!! למרות הרצון לכתוב הכל, השתדלנו בשל הסיטואציה העדינה לא להלהיט עוד יותר את הרוחות ומצד שני לא לתת עילה למאן דהוא להלין על אי דיוקים, אך בעיקר כדי לתת למי שירצה לרדת מהעץ ובכך לסייע לאפשר מציאת פתרון הבעיה במהלך החג.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות