חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

מספטמבר - הצהרונים יופעלו במתכונת מורחבת

 

לצד היערכות העירייה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע”ח, גם בעמותת סחלבים נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת פתיחת שנת הלימודים בכל הקשור להפעלת הצהרונים בגנים ובבתי הספר. וכמה זה יעלה... זוכרים?  לפני כחודש הכריז ראש העיר, חיים ביבס, המשמש כיו”ר מרכז השלטון המקומי על החלת צהרונים חברתיים מוזלים בגני הילדים ובכיתות א’ ו-ב’ בכלל הרשויות בארץ בעלות של 650

 

לצד היערכות העירייה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ח, גם בעמותת סחלבים נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת פתיחת שנת הלימודים בכל הקשור להפעלת הצהרונים בגנים ובבתי הספר.

כזכור, לפני כחודש הכריז ראש העיר, חיים ביבס, המשמש כיו"ר מרכז השלטון המקומי על החלת צהרונים חברתיים מוזלים בגני הילדים ובכיתות א’ ו-ב’ בכלל הרשויות בארץ בעלות של 650 ₪.

על פי התכנית, המודל מבוסס על צהרון חברתי בסיסי, כאשר בנוסף, תינתן אפשרות להרחיב את מערך השירותים הניתנים ב"צהרון החברתי" ל"צהרון מורחב" כך שהמחיר לאחר ההרחבה לא יעלה על 935 שקלים לילד (או 785 שקלים לתלמידי כיתות א’ ו-ב’ בצהרוני בתי הספר במודיעין מכבים רעות לאחר סבסוד המדינה).

במטרה לקבל החלטה עירונית אחידה המתאימה למרבית הציבור, העבירה עמותת סחלבים שאלון ל2,800 הורי הילדים הרשומים בצהרונים לשנת הלימודים הקרובה.

בשאלון הוסבר להורים כי הצהרון החברתי כולל פעילות עד לשעה 16:00, חוג אחד בשבוע וכן שלא תהיה פעילות בצהרונים בימי חופשות משרד החינוך.

בהמשך נשאלו ההורים האם הם מעוניינים בהפעלת צהרון בימי חופשות משרד החינוך (כ-14 ימים בשנה) (בעלות של 105 שקלים לילד לחודש), האם הם מעוניינים בהארכת יום הפעילות בשעה נוספת ליום, כך ששעת סיום הצהרון תהיה 17:00 (בעלות של 150 שקלים לילד לחודש).  וכן האם הם יהיו מעוניינים בחוג נוסף (שני) בשבוע (בעלות של 30 שקלים לילד לחודש).

שאלון זה נשלח ל-2,800 משפחות הרשומות לצהרונים בשנה"ל תשע"ח כאשר מתוכו ענו 2,610 הורים המהווים 93% מכלל הנשאלים. על פי תוצאות השאלון עולה כי סה"כ 88% מההורים הצביעו בעד הפעלת הצהרון בימי חופשות משרד החינוך (88% בקרב הורי ילדי הגנים ו-87% בקרב הורי ילדי כיתות א’ ו-ב’) 72% מההורים מעוניינים בהארכת יום הפעילות בשעה נוספת ליום, כך ששעת סיום הצהרון תהיה  17:00. ( בהתפלגות 72% מהורי הגנים ו-74% מהורי ילדי כיתות א-ב הצביעו בעד) כמו כן, 77% מההורים הצביעו בעד חוג שבועי נוסף בצהרון (76% בקרב הורי ילדי הגנים ו-78% בקרב הורי ילדי כיתות א’ ו-ב’).

עם קבלת הנתונים זימן ראש העיר, חיים ביבס את נציגי הנהגת ההורים העירונית. בישיבה נכחו גם מ"מ ראש העיר ויו"ר סחלבים, שלמה פסי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מויש לוי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן אורבוך ומנכ"ל סחלבים, מיקי בר. בפגישה סוכם על ידי הנהגת ההורים העירונית יחד עם עמותת סחלבים כי לאור הנתונים, בשנת הלימודים הקרובה יופעלו הצהרונים במתכונת מורחבת וזאת בהתאם לצרכי התושבים כפי שבאו לידי ביטוי בתשובות התושבים לשאלון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות