חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שיעורים פרטיים באנגלית – כלים ללמוד את החומר של המורה  

 

כשהורה שולח את ילדיו אל מורה פרטי באנגלית, הרבה פעמים הציפייה שלו היא, שהמורה ישב עם הילד, יסביר לו את החומר, והילד יצא משם כשהוא מבין ויודע אנגלית בצורה טובה. זה נכון חלקית, שכן גם לילד יש חלק בתהליך, למעשה גם להורים יש.

 

 כשהורה שולח את ילדיו אל מורה פרטי באנגלית, הרבה פעמים הציפייה שלו היא, שהמורה ישב עם הילד, יסביר לו את החומר, והילד יצא משם כשהוא מבין ויודע אנגלית בצורה טובה. זה נכון חלקית, שכן גם לילד יש חלק בתהליך, למעשה גם להורים יש. אי אפשר להצליח בשיעורים אם מסתמכים רק על מה שהמורה עושה ומלמדת בכיתה. בשביל זה צריך הרבה יותר מזה.

שיעורים פרטיים באנגלית, נערכים לרוב, 45 דקות, לעיתים שעה או שעה וחצי. זה לא מספיק בשביל שהילד יוכל ללמוד את החומר באופן מלא. טוב ככל שיהיה, המורה לא יכול להציע לילדים קסמים ולצפות ששיעור של 45 דקות יספיק בשביל שהוא ידע אנגלית בורה מלאה או אפילו יבין את כל מה שהמורה מלמד אותו. לשם כך חשוב שהוא ישקיע וישתמש בכלים שונים שיכולים לעזור לו.

שיעורים פרטיים באנגלית כוללים, כידוע, מגוון רחב של אלמנטים בהם משתמש המורה לצורך לימוד. למשל, הוא משתמש בכלים כמו טקסטים, שאלות, כתיבה בעל פה של קטעים ועוד. סביר להניח שאם הילד לא לומד טוב, הרי שהמורה יכול להרגיש חופשי לדווח על כך להוריו. השאלה היא, מה יהיה האפקט של זה. לכן חשוב שהילד ידע להשקיע בעצמו, כלומר חשוב שהוא לא יסתפק אך ורק בשיעורים אצל המורה אלא שהוא גם ישתמש בכלים ואמצעים שונים, בשביל להצליח.

כיצד אפשר ללמוד שיעורי אנגלית בצורה נכונה

השלב הראשון, רצוי להרחיק כל דבר שיכול לגרום אי נוחות בזמן הלימודים. לצערנו אנחנו מוסחים לא מעט בגלל שימוש בכלים ואלמנטים שונים. אף אל פי שחלקם לא ניתנים לכיבוי או הסתרה, רצוי לעשות את זה לכמה שיותר כלים. כך נוכל להפיק תועלת מרבית מהסביבה בה אנחנו לומדים ומהחומר הנלמד

בשלב השני, חשוב שניעזר באמצעים שונים ללימוד השפה. אנחנו יכולים להשתמש בכרטיסיות לצורך שינון מילים ויצירת אוצר מילים, אנחנו יכולים לקרוא טקסטים באנגלית, לשמוע מוזיקה, ועוד. כל דבר שיעזור לנו לשפר את אוצר המילים ואת היכולת שלנו להתבטא בשפה בצורה נוחה וברורה. הדוגמא הקלאסית היא כמובן קטעי טקסט שאנחנו יכולים לקרוא, לעבור על המילים וללמוד את הפירוש שלהן.

השלב השלישי, רצוי מאוד ללמוד בקבוצות. זה אומנם לא תמיד פופולארי ולא תמיד אפשרי בבתי ספר, אך זה מאוד אידיאלי, מאחר וכך יכולים התלמידים להפנות אחד לשני שאלות, ניתן לדבר אחד עם השני באנגלית, ניתן להציג טקסטים שונים ועוד.

השלב הרביעי, רצוי מאוד לנהל שיחות באנגלית בבית ולתקן אחד את השני, כך לומדים לדבר נכון, ולבטא את המילים בצורה ברורה.

השלב החמישי, אפשר להשתמש בתוכנות מחשב בזמן שאנחנו לוקחים שיעורים פרטיים באנגלית, התוכנות מאפשרות לבצע תרגילים שונים שיכולים לעזור לנו בהבנת החומר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות