חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גיבוש טיס - מידע על הגיבוש ואיך להתכונן

 

גיבוש טיס נחשב לאחד הגיבושים הקשים והמאתגרים ביותר. אך עם זאת, חשוב לנשום עמוק ולזכור כי בסך הכול מדובר על עוד גיבוש, אשר בנוי בצורה מוגדרת ולמעשה בוחן תכונות אופי וחוזק גופני. כאשר יודעים את סדר היום של הגיבוש ומבינים מה בדיוק מצפים מכם, הסיכויים לעבור את הגיבוש יהיו גבוהים ומוצלחים יותר.

 

גיבוש טיס נחשב לאחד הגיבושים הקשים והמאתגרים ביותר. אך עם זאת, חשוב לנשום עמוק ולזכור כי בסך הכול מדובר על עוד גיבוש, אשר בנוי בצורה מוגדרת ולמעשה בוחן תכונות אופי וחוזק גופני. כאשר יודעים את סדר היום של הגיבוש ומבינים מה בדיוק מצפים מכם, הסיכויים לעבור את הגיבוש יהיו גבוהים ומוצלחים יותר. לכן חשוב לקחת את הזמן וללמוד את הלוז של הגיבוש, להתכונן לכך פיזית ונפשית ולעשות את המקסימום שלכם.

מה מצפה לכם במהלך גיבוש טיס?

הגיבוש מורכב משישה ימים מאתגרים, אשר אמורים לבחון את היכולות הפיזיות והחוזק הנפשי של החניך. היום הראשון מוקדש ברובו לפרוצדורות מנהלתיות שונות. ביום הזה נעשה תהליך הרשמה של החניכים, הם עוברים בדיקות רפואיות, מקבלים ציוד וכדומה.

לקראת הערב מתחיל השלב הפיזי של הגיבוש – ספרינטים. החניכים אמורים לרוץ עם כל הציוד הצבאי שעליהם ספרינטים קצרים ומהירים, עם הפסקות קטנות בין ספרינט אחד למשנהו. בצורה כזו מגיעים עד לדיונות, שבהן מתקיים רוב תהליך הגיבוש. השלב הבא יהיה זחילות בחול, והן יארכו לאורך כ – 40 מטרים. לאחר מכן, חוזרים לאוהלים ויוצאים לאכול ארוחת ערב. מומלץ לא לאכול יותר מידי, היות והלילה יהי מלא בתיזוזים שונים, כגון שכיבות שמיכה, ספרינטים וכדומה.

למה עוד כדאי לצפות במהלך הגיבוש?

יש לקחת בחשבון את ההקפצות שמתרחשות בלילה. המפקדים יעירו אתכם כל חצי שעה, יוציאו אתכם החוצה לספרינטים או זחילות, ולאחר מכן יאפשרו לכם לחזור לישון. אך כעבור כחצי שעה, תגיע הקפצה נוספת  - המטרה היא לשבור את רוחם של החניכים החלשים יותר. ביום השני, יהיו תרגילי זחילות נוספים, תרגילי שקים וכמובן ספרינטים. בלילה תצפו להקפצות נוספות, שיכללו מסע של 2 – 3 קילומטר ותרגילי צוות שונים, כגון בניית מבנה רחב או גבוה במיוחד, העברת חברי הקבוצה מצד לצד ללא נגיעה בקרקע ועוד.

היום השלישי נחשב ליום המנטאלי, המוקדש למשימות אישיות ומשימות צוות הדורשות חשיבה מקורית ויכולת אלתור. יש צורך להראות מנהיגות, הדדיות ועבודת צוות טובה. ביום הרביעי יהיו תרגילים פיזיים נוספים, כגון סחיבת אלונקות, סחיבת שקים וכדומה. ביום החמישי נעשה שבירת דיסטנס, יש צורך להחזיר את כל הציוד, ניתן להתקלח ולישון על אזרחי. ביום שישי נעשית הקראת השמות ונקבע מי עבר ומי ממשיך ליחידות אחרות.

לסיכום, חשוב לבצע הכנה לקראת גיבוש טיס, ולא להגיע לגיבוש בתחושה של "יהיה בסדר". הגיבוש יצרוך מכל אחד כוחות פיזיים ומנטאליים עצומים, ולכן חשוב להתכונן לכך מראש כדי לא להיכשל. חשוב לקחת את הגיבוש בפרופורציות הנכונות, וכל הזמן להזכיר לעצמכם כי מדובר רק בכמה ימים בודדים. חשוב להתאמן מראש, להעלות את היכולות הפיזיות ולהתאמן בספרינטים וזחילות. מומלץ להתאמן בקבוצת הכנה לצבא, על מנת להיות מוכן לגיבוש גם ברמה המנטאלית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות