חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מדוע יש לי רגישות בשן? / ראיון פורום

 

בראיון פורום, רופא השיניים ד”ר ינון לם, נשאל במגוון נושאים כמו: השתלות שיניים,  רגישות בשן, שן השחירה ועקירת שן בינה. יש לכם שאלות לד”ר לם? כאן המקום כנסו...

 

בראיון פורום, ד"ר ינון לם נשאל והשיב במגוון נושאים. יש לכם שאלות לד"ר ינון לם? כאן המקום כנסו...

 

עקירה ושתילה בכמה שעות

השואלת: קרין

אני מעוניינת לעשות טיפול שכולל השתלה. אני כל הזמן קוראת שהיום עושים הכול בכמה שעות, גם עוקרים וגם שותלים.  אני חוששת כי קשה לי להאמין שזה באמת. אני שואלת, האם זה ממש כך או שאחרי שמגיעים מגלים שזה תהליך של חודשים?

תשובת ד"ר לם

שלום קרין,

היום ישנה אפשרות לבצע עקירה, השתלה (התקנת שתל דנטלי) ושיקום זמני באותה הפגישה. כלומר, את יוצאת מהמרפאה עם שיניים אך זהו שיקום זמני בלבד - במקרה כזה יש להמתין מספר חודשים לקליטת השתל בעצם לפני ביצוע השיקום הקבוע.

האפשרות הזאת אינה מתאימה לכל המקרים ויש מכלול שיקולים האם ניתן לבצע זאת או לא (מצב בריאותי, האם אזור ההשתלה מזוהם, האם יש מספיק עצם וכו’). כמו כן ישנם מקרים בהם אנחנו מבצעים עקירה של השן והשתלה בלבד. לאחר תקופת המתנה נבצע את השיקום. במקרים אחרים נבצע עקירה, נמתין חודשיים (או יותר) ואז נבצע השתלה. לאחר תקופת המתנה נוספת נוכל לבצע שיקום. יש לגשת לרופא שלך כדי לקבל תכנית טיפול נכונה בשבילך, לפי המקרה הספציפי.

סננית

השואלת: מירב

שלום עשיתי השתלת שיניים (חצי לסת תחתונה) וביקשו שאגיע לשיננית כל חצי שנה. השאלה אם אני קונה סנן לניקוי כל לילה, האם זה לא במקום שיננית? תודה.

תשובת ד"ר לם

שלום מירב,

הסרת אבנית (ולא "ניקוי שיניים" כמו שקוראים לזה לפעמים) הינה פעולה חשובה שמטרתה להסיר את האבנית אשר מצטברת על פני השן או השתל. האבנית לעיתים נראית ולעיתים מוסתרת בתוך החניכיים. לא ניתן להסיר אבנית "בוגרת" על ידי צחצוח שיניים, שטיפה או כל אביזר אחר למעט הסרת מכאנית ע"י מכשור מיוחד שבידי השיננית או רופא השיניים. החשיבות של הסרת האבנית גדולה כאשר יש שיניים טבעיות ולא פחות (ואפילו יותר) כאשר יש כתרים או שתלים בפה.

 

רגישות בשן

השואלת: רוני

לפני כשנתיים עברתי ניקוי חניכיים ועד היום מדי פעם כשאני אוכלת מתוק, יש לי רגישות באותו מיקום של החניכיים בו ניקו לי. זה מראה על בעיה או שזה טבעי?

תשובת ד"ר לם

שלום רוני,

רגישות בשן מסוימת יכולה לנבוע מגורמים רבים, ביניהם נסיגת חניכיים מקומית שגורמת לחשיפת צוואר השן שהינו רגיש יותר לגירויים (קר/חם/מתוק), עששת ("חור בשן") , צחצוח חזק מדיי שגורם לשחיקה של השן ועוד. במידה ומדובר ברגישות שאינה נוספת מפגיעה בחומר השן יש משחות שיניים מיוחדות לשיניים רגישות שיכולות להקל על התחושות. יש לבדוק את הסיבה לרגישות אצל רופא השיניים שלך ולטפל בהתאם.

עקירת שן בינה

השואל: אדריאן

הבת שלי בת 18 צריכה לעבור עקירת שן בינה כי היא מפריעה לשן לידה לצאת. עד כמה יש סכנה בפגיעה בעצב?

תשובת ד"ר לם

שלום אדריאן,

כאשר מדובר בשן בינה בלסת תחתונה ייתכן סיכון לפגיעה בעצב. הסיכון קיים כאשר שורשי השן קרובים או חופפים לתעלת העצב ובעת העקירה תיתכן פגיעה בעצב. את הסיכון מעריכים ע"י ביצוע צילום רנטגן מיוחד שנקרא "צילום פנורמי" ולעיתים אף מבצעים צילום CT  אם יש צורך בכך.

יש לפנות אל רופא שיניים על-מנת שיסביר האם קיים סיכון במקרה של בתך ועד כמה הסיכון גדול.

 

יש לכם שאלות לד"ר ינון לם? כאן המקום כנסו...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות