חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בריאות >>

האם יש קבוצות ריצה לילדים?

 

במסגרת פורום ”הכה את המומחה”, שאלו הגולשים את מדריך האתלטיקה והריצות הארוכות יוני שוולטר, שאלות אותן אנו מביאים בפניכם בצירוף התשובות.אם גם לכם יש שאלות בנושאי ריצה או אתלטיקה, אתם מוזמנים להיכנס

 

במסגרת פורום ”הכה את המומחה”, שאלו הגולשים את מדריך האתלטיקה והריצות הארוכות יוני שוולטר, שאלות אותן אנו מביאים בפניכם בצירוף התשובות.אם גם לכם יש שאלות בנושאי ריצה או אתלטיקה, אתם מוזמנים להיכנס

 

מה ההבדל בין הקבוצות

"שלום לך. סליחה על השאלה ואולי איני מבין גדול, אבל מה ההבדל בין לרוץ בקבוצה של המתנ”ס למשל לקבוצה בה צריך לשלם. ואחדד את השאלה, מה אני מקבל מעבר למה שמקבלים במרכזים קהילתיים. תודה"

יוני:"שלום אורן,איני יודע מה בדיוק קורה בקבוצות המתנ"ס ולכן קשה לי לדייק בתשובה. אני שמח לדעת שהמתנ"סים מפעילים קבוצות.בקבוצות בתשלום מקבלים לפחות 2 אימונים בשבוע בקבוצה, והנחייה לאימון נוסף.בקבוצה בתשלום יש מחויבות הדדית בין המתאמן למאמן." 

 

קבוצות ריצה

"הי. אני רוצה להתחיל לרוץ ואני ברמת כושר די בסיסית. הקבוצות ריצה מחולקות לפי רמות?"

יוני:" שלום רמי,קבוצות הריצה מחולקות בד"כ ל-2 קבוצות שונות שכל מאמן/מועדון מתייחס אליהם אחרת.

יש מאמנים שקבוצת המתקדמים היא מתקדמת בגלל מרחק הריצה שאליו היא מתאמנת, יש מאמנים שקבוצת המתקדמים היא מתקדמת בגלל הוותק האימוני.כאשר הקבוצה "הרגילה"  מתאמנת למרחקים קצרים יותר או בעלי וותק אימוני קטן יותר.

ישנה קבוצה שלישית שהיא קבוצת המתחילים, בה עושים את הצעדים הראשונים בעולם הריצה יחד עם מתאמנים נוספים בעלי נתוני פתיחה דומים מבחינת הוותק האימוני. "אני מתחיל מאפס", "אני בקושי זזה", "אני לא מאמין שאני אצליח לרוץ בחיים" .... קבוצת המתחילים פעילה לרוב בין 6-9 חודשים שאחריהם רוב המאמנים מאחדים את קבוצת המתחילים לקבוצה הרגילה.

קבוצת הריצה הרגילה וקבוצת המתקדמים הם הטרוגניות וכל המתאמנים עושים את אותו האימון אבל עם התאמה שמתאימה לנתונים שלו. בד"כ בכל קבוצה יש 2-4 מתאמנים ברמה זהה שיכולים לבצע את האימונים יחד וכך לעזור אחד לשני.לדעתי הדבר הכי קל בעולם הוא לרוץ, ולכן כולם עושים את זה.תמצא קבוצה ומאמן שיש לך כימיה טובה איתם ואז השמים הם הגבול.בכל הקבוצות ניתן להגיע לאימוני היכרות ללא תשלום.

 

אימון ריצה

"יוני שלום, יש קבוצות ריצה לילדים? אם כן מאיזה גיל? מה עושים באימון? תודה"

יוני: "שלום דור,לנו יש קבוצת ילדים שנפגשת פעם בשבוע לאימון של 60 דקות.באימונים עושים תרגילי כוח, וקואורדינציה שונים, לומדים ומתנסים במקצועות האתלטיקה השונים.בקבוצות הילדים רוב האימון מתבצע בצורה של משחק."

 

יש לכם שאלות ליוני? כנסו...

יוני שוולטר, מדריך אתלטיקה וריצות ארוכות. בעל מועדון הריצה והכושר B&C. בוגר המכללה האקדמית במכון וינגייט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות