חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

למי מתלוננים על הסייעת - סגן ראש העיר בראיון פורום

 

מה סמכויות ועד ההורים, למי מתלוננים על הסייעת, למה לא גן פרטי בכרמים, האם הילדים מבוטחים בסופי שבוע, למה לא פותחים את הגן יותר מוקדם, מדוע אין בעיר גן תקשורת דתי, ואיך נפגשים עם כב’ סגן ראש העיר... ראיון ראשון נוסח ”הכה את המומחה” עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי.יש לכם עוד שאלות למויש? כנסו!

 

מה סמכויות ועד ההורים, למי מתלוננים על הסייעת, האם הילדים מבוטחים בסופי שבוע, למה לא פותחים את הגן יותר מוקדם, למה אין בעיר גן תקשורת דתי, ואיך נפגשים עם כב’ סגן ראש העיר... ראיון ראשון נוסח ”הכה את המומחה” עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי

 

- מה סמכויות ועד הורים

שלום מויש. רציתי לדעת מה הסמכויות של ועד ההורים הבית ספרי או להבדיל העירוני. האם הם יכולים לתבוע תשלומי רשות רק בגלל טענתם שרוב ההורים הסכימו.

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

שלום וברכה,  תשלומי ההורים אשר נקבעים על ידי בית הספר צריכים להיות מאושרים על ידי הנהגת ההורים הבית ספרית ועל ידי מפקח בית הספר.

גם לאחר האישור, התשלומים נשארים בגדר תשלומי רשות, קרי: הורה רשאי לבחור שלא לשלם חלק מהסכום, ושילדו לא ישתתף בפעילות עבורה נגבה התשלום הספציפי. יחד עם זאת, באם התלמיד כן השתתף בפעילות - הרי שהתשלום הפך לחובה וההורה מחוייב לשלמו.

כמובן, שבמקרים בהם קיימת בעיה כלכלית, קיימים מנגנונים בית ספריים כדי לאפשר לתלמידים להשתתף למרות שהוריהם לא יכולים לעמוד בגובה התשלום.

באשר לתשלומי הורים עבור תל"ן - יש להבחין בין תל"ן אשר מתקיים בסוף יום הלימודים, אז ההורה רשאי שלא לשלם וילדו לא ישתתף, לבין תל"ן המתקיים במהלך יום הלימודים, בו כל התלמידים חייבים להשתתף.

 

 - למה לא גן פרטי בכרמים
שלום לאדוני סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך. אני אחת האמהות מקבוצת הורי הגן הפרטי בכרמים שנכחו  בישיבת המועצה לפני כחודש וחצי, ואשר באו להשמיע את בקשתינו לא להשאיר אותוו ללא מבנה בשנתת הלימודים הבאה. (אני עצמי לא הגעתי) כמו שזה הוצג אמש, מדובר בלמעלה מ 80 ילדים, והעובדה שמדובר בגן פרטי אינה מורידה מחשיבות העניין. ילד הוא ילד, בגן עירוני או פרטי. שאלתי: מה יקרה אם אחרי סיום הרישום העירוני (כמו שראש העיר ציין אמש) לא ישארו מבנים בשכונת הכרמים הצעירה ומדוע בעצם לא ישריינו לנו מבנה. תודה. דיאנה 

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

דיאנה שלום וברכה,  נושא הגן הפרטי שעלה בדיון בישיבת המועצה הוא רחב, והמלצתי להורים לקיים פגישה מסודרת אתי או עם מנהל החינוך כדי להסבירו. למיטב ידיעתי אכן נקבעה פגישה שכזו עם ראש מנהל החינוך בעירייה.

לעצם שאלתך – כפי שהסביר ראש העיר גם בישיבת המועצה – המחוייבות הראשונית של העירייה, על פי חוק, הוא לאותם ילדים הנרשמים לגני העירייה. אנו מחוייבים לספק לילדים אלה מענה של גן, ככל הניתן בשכונה שלהם. לכן, אין מנוס אלא להמתין לסוף תקופת הרישום ושיבוץ הילדים.

לעניין זה כדאי לציין, שעד לפני כמה שנים, כמעט כל הגנים הפרטיים התנהלו בתוך בתים פרטיים שהמפעילים שכרו. כדי לשנות את המצב הזה, קיבלנו החלטה שכל גן שיתפנה, נשתדל ככל הניתן להעמיד אותו למכרז לטובת גנים פרטיים, כדי להוציא אותם מתוך הבתים.

 

 

- יש לילדים ביטוח לסוף שבוע?

שלום לך מויש רצינו לדעת האם הילדים שלנו מבוטחים גם כשהם מחוץ לבית הספר 

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

שלום יפית, כן. ביטוח התלמידים חל גם כאשר הם נמצאים מחוץ לבתי הספר, שלא בשעות בית הספר, וגם כאשר הפגיעה לא קשורה למסגרת הבית ספרית.

עם זאת, אני ממליץ לעיין בהוראות הפוליסה. ניתן לראות את הפוליסה באתר העירייה.

 

 

- לפתוח את הגן ב 7.00 בבוקר

שלום מויש, בימים האחרונים אשתי ואני מתרוצצים בחיפושים אחר מסגרת לבן שלנו שיהיה בן 3 בשנת הלימודים הבאה, בין היתר אנו שוקלים להכניס למסגרת גני עיריה. לצערינו נראה שלא ניתן למצוא מסגרת עירוניתת המתחילה לפני 7:30. כידוע לך מודיעין היא עיר מעמד הביניים, לרוב שני בני הזוג עובדים ומנהלים קריירות. מודיעין סובלת ממחסור במקומות עבודה (עיר שינה) ורוב התושבים נודדים אל מחוץ לעיר בבקרים למקומות העבודה שלהם, בין אם לירושלים או למרכז. איך מצופה מהורה שמניח את ילדו בגן בשעה 7:30 להספיק להגיע למקום עבודתו בזמן ? בעבר היתה היכולת להניח את הילדים בתוספת תשלום בשעה 7:00, האם זוהי הדרך של עירית מודיעין לגרום לתושבים להעדיף חינוך פרטי על גבי חינוך עירוני משיקולי קריירה ? אשמח לתשובתך. תודה מראש רועי כהן

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

שלום רועי,  גני הילדים העירוניים במדינת ישראל נפתחים בשעה 7:30, ובהתאם לכך גם נחתמו הסכמי העבודה של המדינה והעירייה עם הגננות והסייעות.

למרות זאת, לפני מספר שנים יזמתי, יחד עם עמותת סחלבים, את תכנית "בוקר רך", אשר מאפשר פתיחה של גני הילדים בשעה 7:00 באם יש ביקוש לכך של 10 ילדים בכל אשכול, ובתוספת תשלום.

תכנית זו עדיין קיימת, כך שאם יהיו 10 ילדים באשכול הגנים שאליו תירשמו שיהיו חפצים בתכנית, תוכלו להביא את ילדכם לגן כבר בשעה 7:00. 

 

 

- מדוע אין גן תקשורת או כיתת תקשורת דתיים בעיר?

שלום מויש. רציתי לדעת מדוע אין גן תקשורת או כיתת תקשורת דתיים במודיעין. יש לי שני בנים על הספקטרום האוטיסטי. בפניות לגורמים שונים במחלקת החינוך, השירות הפסיכולוגי וכד` תמיד נאמר ש”אין מספיק ילדים” ו ”אם יהיו מספיק ילדים נפתח”. מדוע ההורים צריכים לאתר בעצמם את ההורים האחרים ולא נעשית פנייה יזומה להורים על מנת לראות האם הם מעוניינים במסגרת כזו? מדוע שאלה זו לא נשאלת במסגרת ועדות השמה? אשמח אם תתגייס לפתיחת גן תקשורת דתי וכיתת תקשורת בבית ספר דתי כבר בשנת הלימודים הקרובה. נאוה

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

שלום נאוה. השיבוץ בחינוך המיוחד הוא מורכב שכן הוא נעשה לא רק על פי חתך גילאי אלא גם על פי חתך תפקודי בהתאם ללקויות ולמצב התפקודי.

אשמח מאוד להביא לפתיחת מסגרת לילדים דתיים אם יהיה מספר ילדים מספיק לפתיחת כתה או גן. לשם כך במסגרת ועדות ההשמה ההורים ממלאים שאלון בו מצויין, בין היתר, הזרם אליו משתייכים ומבקשים להשתבץ. גם כשאין מספיק ילדים אנו מנסים לתת מענה לאוכלוסיה הדתית באמצעות הצוותים החינוכיים והפעילות במסגרת.

אדאג לעקוב אחר נתוני הרישום כדי שאם הדבר יהיה אפשרי נוכל לפתוח מסגרת חינוכית לילדים דתיים במסגרת החינוך המיוחד. 

 

 

- תלונות על סייעות

שלום לך מויש. אנחנו מס` אמהות שיש לנו טענות לא פשוטות כלפי אחת הסייעות בגן של הבן שלנו. זה לא כל כך קיצוני ולכן מ לא עשינו עם זה משהו, ובכל זאת היכן מתלוננים אם אנו מגלים סימנים לא שיגרתיים אצל הסייעת בגן. תודה. לירב

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

שלום וברכה  ללירב, אתם מוזמנים לפנות למחלקת גני ילדים במנהל החינוך. מספרי טלפון ושעות קבלת קהל ניתן למצוא באתר העירייה.

 

 

- איך נפגשים עם סגן ראש העיר

שלום מויש, רציתי לשאול איך אפשר לקבוע איתך פגישה מסודרת בנושא עזרה במסגרת החינוכית לילד ביסודי

 

תשובת מויש לוי - סגן ראש העיר

שלום לך. בקלות רבה. מתקשרים לבת אל, 08-9726060 ומתאמים.

 

 

יש לכם שאלות למויש - כנסו!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות