חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ניסוי כלים במסוף התחבורה העירוני

 

ביום שישי האחרון ערכה החברה הכלכלית ניסוי ראשון של מסוף התחבורה הציבורית החדש. בניסוי הכלים של המסוף, שאמור להיות מוכן לפעילות בחודש מאי הקרוב, לקחו חלק ראש העיר חיים ביבס, סגנו ומחזיק תיק התחבורה, אילן בן סעדון, מנכ”ל העירייה, יורם כרמון...

 

ביום שישי האחרון ערכה החברה הכלכלית ניסוי ראשון של מסוף התחבורה הציבורית החדש. בניסוי הכלים של המסוף, שאמור להיות מוכן לפעילות בחודש מאי הקרוב, לקחו חלק ראש העיר חיים ביבס, סגנו ומחזיק תיק התחבורה, אילן בן סעדון, מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, מנכ"ל החכ"ל, משה אשכנזי, נציגי חברת קווים, גורמי המקצוע הרלוונטיים בעירייה ובהם המשנה למנכ"ל, מיכל ענבר פרפרי, מהנדס העירייה, צחי כץ, מנהל אגף השרות, יעקב כהן, מהנדסת התנועה, אורנה מוזס, מנכ"ל מינהלת אופק, רון ברזני, ועוד בעלי עניין.

מסוף התחבורה העירוני נבנה בתוך כיכר התחבורה הראשית של העיר, והוא יפעל בשתי קומות כך שהקומה העליונה מיועדת עבור התחבורה העירונית והקומה התחתונה מיועדת לתחבורה הבין עירונית. בקומה התחתונה הותקנו רציפי האוטובוסים, כאשר הכניסה והיציאה של האוטובוסים מהמתחם היא מהכיכר, באופן מתואם עם מערכת הרמזורים.

את הניסוי הוביל ראש העיר, חיים ביבס, אשר הציג בפני הנוכחים את המסוף. ביבס סיפר כי המסוף החדש נבנה כך שתהיה גישה אליו וממנו הן לקניון עזריאלי והן לתחנת הרכבת "מודיעין מרכז". בעתיד תהיה גישה ישירה גם עבור באי השדרה המרכזית, המע"ר, ההולכת ומוקמת בימים אלה.

מסוף האוטובוסים התחתון כולל תשעה רציפי עליית נוסעים ושלושה רציפי הורדת נוסעים, כאשר מטרת ניסוי הכלים הייתה לוודא כי תנועת האוטובוסים במסוף יכולה להתנהל ללא דופי, ולבחון בפועל כיצד תשתלב תנועת האוטובוסים בכיכר העיר ובכניסה אל מסוף התחבורה. הניסוי החל כאשר אוטובוסים חנו ברציפי עליית הנוסעים וברציפי הורדת הנוסעים, ועם הינתן ההוראה, החלו האוטובוסים לדמות יציאה מהרציף והשתלבות בתנועת כלי הרכב שבכיכר התחבורה.

 

ביבס הזכיר לנוכחים כי לצד העבודות להפעלת המסוף, מתוכננת גם הפעלה של מודל תחבורה ציבורית חדש בעיר, שכולל שינוי דפוסי הפעילות הקיימים, בהתאם לנעשה במרבית הערים בארץ. הקווים הנוכחיים, שהם קווים עגולים וארוכים, יבוטלו או יקוצרו ובמקומם יהיו קווים לינאריים, שיובילו מנקודות שונות בעיר לכיוון מרכז העיר ולנקודות מרכזיות בעיר כגון המע"ר, העירייה, היכל התרבות, הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב. בנוסף, יהיו קווים שיקשרו בין השכונות. שינוי זה אמור ליצור קווים קצרים ושימושיים יותר.

ביבס הסביר כי קווי התחבורה הבינעירוניים, רובם ככולם, יצאו מהמסוף העירוני ליעדיהם. דבר זה יביא לקיצור ניכר של משך הנסיעה. לצד שינוי זה, העירייה תוסיף להפעיל במהלך הבקרים קווים בינעירוניים גם משכונות העיר, בדומה לנעשה היום ומתוך מטרה להקל על תושבי שכונות הקצה. גורם נוסף שיושם עליו דגש בעת תכנון המודל החדש הוא נושא הסנכרון בין התחבורה העירונית לתחבורה הבינעירונית, הכוללת את מערך האוטובוסים ואת מערך הרכבות. את המהלך מוביל משרד התחבורה.

 

כמו כן, ביבס הציג את המתחם עצמו, שעלות הקמתו נאמדת בכ-27 מיליון שקלים. שטח המסוף עצמו הוא כ3,000 מ"ר והוא כולל אולם נוסעים בגודל של כ-1100 מ"ר, שטח מעבר מקורה בין תחנת האוטובוסים לרכבת בגודל של כ-1100 מ"ר, שטח המיועד לחברה המתפעלת בגודל של כ-140 מ"ר ושטח מסחרי בגודל של כ-720 מ"ר. עוד ציין ביבס כי שטח נוסף במתחם, בגודל של כ-1,600 מ"ר, מיועד בחלקו עבור הקמת מעין חממה טכנולוגית ובחלקו האחר עבור מועדון נוער או פעילות אחרת המותאמת לבני הנוער של העיר.

 

ראש העיר, חיים ביבס: "הניסוי שערכנו מהווה סימן דרך משמעותי לקראת הפעלת מסוף  התחבורה העירוני, שישנה את התחבורה הציבורית במודיעין מכבים רעות מהקצה אל הקצה. הפעלת המסוף תאפשר לנו לקצר את מסלולי הקווים ולהגדיל את ההיצע כך שיהיו יותר ידידותיים למשתמש. מסוף תחבורה עירוני זה דבר שלא היה קיים עד כה בעיר והקמתו תאפשר שיפור באיכות שירות התחבורה הציבורית, שיהווה בשורה אמיתית עבור התושבים."

 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, אילן יאיר בן סעדון: "ניסוי הכלים המוצלח שערכנו במרכז התחבורה הינו ציון דרך משמעותי לעבר הגשמת מטרתנו לחניכת המרכז החשוב כבר בחודש מאי. מדובר במרכז תחבורה אשר יהווה גאווה עבור תושבי העיר והכי חשוב יחבר את כלל התחבורה בעיר למקום אחד ובכך יקצר את זמני ההמתנה, יביא להוספת קווים ולסנכרון טוב יותר בין הרכבות לאוטובוסים. חשוב לציין כי מרכז תחבורה זה הינו חלק מתכנית רחבה הרבה יותר שהתחלנו ליישם לפני כשנה, ומטרתה לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית בעיר. תודות לעשייה המשותפת עם ראש העיר, אנו מצליחים להמשיך ולשפר את תחום התחבורה הציבורית בעיר, למען תושבינו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות