חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הבעיה הבטיחותית והבעיה החברתית

 

בימים אלה בהם משתוללות שריפות רבות ברחבי הארץ ראוי היה לבדוק מחדש האם זה נכון להותיר את רעות עם כניסה ויציאה אחת בלבד לרכב. דומה כי ראוי היה לחברה סוף סוף פיזית למודיעין למען בטיחותם של התושבים ולפתור בכך גם את בעיית הניכור החברתי

 

ב- 3 בדצמבר 2003, לאחר התערבות בית המשפט העליון, במסגרת פרויקט איחוד הרשויות של ממשלת הליכוד ובניגוד לרצונם ודעתם של חלק מהתושבים, אוחדה המועצה המקומית מכבים רעות עם העיר מודיעין.

לפני כשנתיים נחנך בין מודיעין לרעות "פארק השכנות" שאמור לסמל את איחוד העיר, אך משום מה בחרו פרנסי העיר להותיר את גדר הברזל החוצצת בין רעות לשכונת השבטים (בוכמן לשעבר) במקומה, ואף נמנעו מלפתוח צירי תנועה לרכב שתוכננו במקום.  

היום, כאשר אנו עדים להצתות ושריפות רבות המסכנות שכונות ויישובים במקומות רבים בארץ, סביר להניח שתושבי רעות היו ישנים טוב יותר בלילה לו ידעו שבמצב חירום ניתן לצאת מהיישוב ביותר מדרך אחת. במצב העכשווי כל הנכנסים לרעות והיוצאים ממנה חייבים לעבור דרך צוואר הבקבוק שבכביש מבוא רעות המהווה כניסה ויציאה יחידה למקום.   

הגדרות והמחיצות שבין רעות למודיעין אינן רק בעיה בטיחותית שיש לתת עליה את הדעת לאור הנסיבות החדשות, אלא גם טרדה לא קטנה לכל מי שנאלץ "לנסוע מסביב", ובעיקר סימבול חברתי שלילי בטבורה של העיר. גדר מערכת, שביל טשטוש, וחסימת צירים לרכב, משדרים ניכור של "אנחנו פה ואתם שם". כך לא צריכה להיראות ולא צריכה להתנהל עיר שבאמת חוברה לה יחדיו לפני שנים רבות. מישהו חייב לקבל החלטות קשות ולהפיל את המחיצות הפיזיות המחלידות, גם אם ברעות ובמכבים יש עדיין מי שמסרב להפנים את עובדת האיחוד.

לפני מספר שנים ראיינו בנושא את תת-אלוף (מיל.) חנן ברנשטיין שהיה אז סגן ראש העיר, מחזיק תיק התחבורה ותיק מכבים רעות במועצת העיר. ברנשטיין אמר אז  "אין ספק שמציאות זו מכבידה על חלק מתושבי העיר. בנקודת זמן זו ברור לי שהנפגעים העיקריים בחוסר חיבור תחבורתי בין רעות למודיעין הם בעיקר תושבי רעות. שכן, היכולת שלהם להגיע בדרך הקצרה לעיר ולהתחבר לכביש 431 היא בזמינות נמוכה יותר. מצד שני, גם חלק מתושבי מודיעין נפגעים, בדגש על תושבי מוריה והשבטים מדרום ומשואה מצפון, הם נוסעים מספר קילומטרים נוספים על מנת להגיע למוסדות החינוך ברעות".

אך עם תום הקדנציה של ברנשטיין חל ככל הנראה שינוי בגישה. בעקבות כתבה שלנו שעסקה בנושא פנינו לפני כשנתיים לדובר העירייה ושאלנו: בעבר דיווחתם שסוגיית החיבור בין רעות למודיעין נמצאת בבחינה של אנשי המקצוע בעירייה. היכן התוכנית עומדת היום? האם יש סיכוי לפתיחת ציר כזה? מי אמור לקבל את ההחלטה בנושא ומתי?

תגובת דובר העירייה היתה אז החלטית וחד משמעית: "נושא פתיחת כביש מחבר בין שכונת השבטים לרעות אינו עומד על הפרק".  

עתה, כאשר אנו חווים עידן חדש, בו מזה מספר ימים ניצתת אש מסוכנת במקומות רבים במדינה, דומה כי הגיעה השעה לבדוק את הנושא מחדש ולשקול ברצינות רבה פתיחת ציר יציאה נוסף מרעות למען ביטחונם של התושבים המתגוררים במקום.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות