חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הדרמה בישיבת התקציב / מכתבים למערכת

 

הניוזלטר השבועי של מודגיעין חופשית, מתרכז השבוע בין היתר בישיבת אישור התקציב השבוע ובדובדבן שבקצפת של ברוך בוטכניק שבכה: שתו לי, אכלו לי, כשכעס מדוע ראש העיר לא נותן לחרדים מקרית ספר להכניס רגל במחחלקת שרותי הדת

 

שלום לכם,

 

 

1.    אז מה היה לנו ב- 2 ישיבות מועצת העיר השבוע? -

1.1.          ביום שני 7/11/16 – ישיבת הנהלה ארוכה מאד (מהשעה 16:00 עד 23:30) שבה הציגו מנהלי האגפים בעירייה את תכניות העבודה לשנת 2017, ומהן ניתן ללמוד על הפעילות הרבה והעשייה הרחבה שמתקיימת בעיר בכל תחומי האחריות של העירייה. בדיון שהתקיים לאחר המצגות, גם בנושא התקציב, הצגתי את עמדתי הברורה והידועה בנושא התקציב (התייחסות לנושא התקציב בסעיף 1.2).

במהלך הישיבה ראש העיר חיים ביבס הודיע שאם הסחבת במכרז הקמת המוסד להשכלה גבוהה בעיר תימשך, הוא יפעל להביא תורם גדול ואוניברסיטה/מכללה ידועה מחו"ל, כפי שאני הצעתי במכתבים אליו. ביבס גם עדכן שהוא ייפגש עם היועמ"ש לדון בהודעת המל"ג בנושא הקמת המכללה. לא ידוע לי אם הייתה פגישה כזו ומה התקדם בנושא.

1.2.          ביום רביעי 9/11/16 - אישור תקציב העירייה לשנת 2017 – בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי 09/11/16, הצבעתי נגד הצעת התקציב השוטף לשנת 2017 ונגד תקציב הפיתוח לשנים 2017-2019 שאושרו ע"י הרוב הקואליציוני של חברי מועצת העיר.

תקציב 2017 אינו מביא איתו בשורות חדשות, אלא בבחינת מה שהיה הוא שיהיה – אותה הגברת באותה אדרת, עם שינויים במספרים.

שני התקציבים שביקשתי עבור תרבות חופשית ותחבורה עירונית בשבתות עבור הציבור החופשי לא נכנסו לחוברת התקציב.

בתקציב 2017 נוספו 1.5 מישרות למח’ הדת, ועלות השכר בסעיף זה עלתה ל- 3,512,000 ₪. יש לצמצם את מספר המישרות מ- 21 משרות ל- 1-2 מישרות, ולחסוך לקופה הציבורית סכום של יותר מ- 3,000,000 ₪במקום בלניות בשכר, יגייסו מתנדבות שיבצעו את מיצוות הטיפול בענייני המקוואות. מח’ הדת עם 1-2 עובדים תטפל בכל ענייני הדת בעיר, עבור הציבור הדתי.

1.3.          הצעות לסדר – בישיבת המועצה ביום רביעי, הצגתי 2 הצעות לסדר (מצ"ב), שנידחו ע"י הרוב האוטומטי שיש לראש העיר בקואליציה - לבטל אירועי הפרדה אורתודוקסים במרחב הציבורי בחסות העירייה, להפסיק פרסום חברי מועצה באתר העירייה.

2.    תקציב הדת עלה בכחצי מיליון ש”ח - מכתבים למערכת - http://mcity.co.il/?id=7201611060245271 -

קובי אור פרסם בעיתונט mcity את הניוזלטר השבועי: תקציב הדת שהעירייה מממנת גדל מסכום של 4,253,000 לסכום של 4,639,000 ₪ בתקציב 201 

3.    מכתב נוסף אל ראש העיר חיים ביבס - דחייה נוספת במכרז להקמת מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים בעיר – בתחילת השבוע שלחתי אל ראש העיר חיים ביבס מכתב. מצ"ב מכתבי אל ראש העיר והודעת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל).

בתגובה למכתבי הקודם בנושא (10/10/16), ראש העיר חיים ביבס ענה לי: קיבלנו את מכתבך. נמתין ל-7 בנובמבר על מנת שרמ"י יסגור את המכרז כנדרש. במידה ולא ייבחר זוכה, נבחן את הצעתך, לרבות שיתופך בתהליך. 

4.    אלבז לביבס: לגייס תורמים למוסד להשכלה גבוהה - מכתבים למערכת - http://mcity.co.il/?id=7201611060311095 -

קובי אור פרסם בעיתונט mcity את מכתבי אל ראש העיר חיים ביבס.  לחבר המועצה יש תובנות והצעות לראש העיר באשר להקמת מכללה - אוניברסיטה בעיר. ראש העיר בתגובה, לא פוסל את הצעתו ואת שיתופו של אלבז בתהליך.

5.    לא סגורים על עצמם –  מצ"ב כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’.

נמשכת סאגת הקמת מוסד להשכלה גבוהה במודיעין. מועד סגירת המכרז נדחה שוב לסוף החודש. ’ידיעות מודיעין’ דיווח בשבוע שעבר על הקשיים הכרוכים בהקמת מכללה בעיר.  

6.    אין אור בקצה המכללה – גם השנה הסטודנטים יאלצו ללמוד רחוק מהבית -

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4875390,00.html -

מצ"ב הכתבה הגדולה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’, שבשבוע שעבר הבאתי בכותרת בלבד, והשבוע פורסמה באתר mynet.

עוד שנה של לימודים אקדמיים החלה השבוע ולמרות ההבטחות, מכללה או אוניברסיטה במודיעין - יוק. ההסברים שניתנו עד כה היו כישלון מכרזים בשל היטלים גבוהים והתנגדות של המועצה להשכלה גבוהה לפתיחת מכללה חדשה או שלוחה אוניברסיטאית. כעת מקווים בעירייה למצוא מוסד אקדמי שיעבור בשלמותו לעיר. אך גם הם מודים: "מדובר במשימה לא פשוטה".

בינתיים הסטודנטים בעיר מתכוננים להמשיך לנדוד כדי ללמוד/ בכתבה הבעתי את דעתי שבכדי להקים את המכללה האקדמית, יהיה צורך בשת"פ של תורם גדול יחד עם שלוחה של אחת האוניברסיטאות/מכללות המובילות בחו"ל.

7.    התנגדות להקמת בתי כנסת ברעות

צוות הפעולה הגיש לעירייה כ- 2,100 מכתבי התנגדות אישיים חתומים. הצוות ממשיך במבצע החתמת מכתבי התנגדות גם בימים אלו, בכדי לוודא שהעירייה תדחה את בקשת חב"ד. מצ"ב דוגמת מכתב התנגדות.

וועדת הקצאות הייתה צריכה להתכנס ביום חמישי (10/11/16) לדון בנושא, אך דחתה את הישיבה ב- 10 ימים, כנראה בגלל לחצים כבדים של חב"ד שהופעלו מצד גורמים בחב"ד.

תודה רבה לכל התושבים שהצטרפו לעצומה ולכל הפעילים. עד היום הצטרפו לעצומה https://www.atzuma.co.il/kehilatreut 1,989 תושבים !!!

מי שעדיין לא חתמו על מכתבי התנגדות אישיים, נא הדפיסו את דוגמת המכתב המצ"ב, מלאו את פרטיכם וחתימה שלכם, ושילחו למייל: ahuva_h@modiin.muni.il או לפקס מס’ 08-6105606.

כמו"כ, נא העבירו אל כל חבריכם את דוגמת המכתב וכתובת אימייל ופקס של וועדת הקצאות.

8.    זו אמירה ברורה של התושבים נגד בית חב"ד ברעות – מצ"ב כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’.

תושבי רעות הגישו לעירייה כ- 2,000 התנגדויות להקמת ביכנ"ס של חב"ד ביישוב.

בכיר בעירייה: "קשה לי לראות את ביכנ"ס קם. אי אפשר להתעלם מ- 2,000 התנגדויות".

9.    מכתבים אל מערכת ’ידיעות מודיעין’ – בעד ונגד חב"ד - מצ"ב מכתבים בעד ונגד חב"ד, שפורסמו במקומון ’ידיעות מודיעין’

10.  רב חב"ד ברעות לא מוכן לוותר על הקמת בית הכנסת החדש למרות ההתנגדויות

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4874729,00.html -

תושבים ברעות צפויים להגיש לא פחות מ־1,000 התנגדויות לתוכנית להקמת בית כנסת של חב"ד ברעות. "נשמור על הצביון החילוני של היישוב", הם אומרים. מנגד רב חב"ד ברעות, יוסף יצחק נוימן, לא מתכוון לוותר: "עומד מאחורינו קהל גדול מקרב תושבי היישוב". הקרב מתחמם. 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות