חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אלבז לביבס: לגייס תורמים למוסד להשכלה גבוהה - מכתבים למערכת

 

לחבר המועצה יש תובנות והצעות לראש העיר באשר להקמת מכללה - אוניברסזיטה בעיר. ראש העיר בתגובה, לא פוסל את הצעתו ואת שיתופו של אלבז בתהליך

 

לכבוד מר חיים ביבס, ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום,

 הנדון: דחיה נוספת במכרז להקמת מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים בעיר

מכתבי מ- 7 באוגוסט 2016  מכתבי מ- 9 באוקטובר 2016

  1. רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) דחתה שוב (בפעם המי יודע כמה...) את המועד האחרון להגשת הצעות למכרז להקמת מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים בעיר לתאריך 28/11/2016.
  1. מאז תחילת 2016, פרסמה רמ"י גירסאות מעודכנות של המכרז, שהתייחסו לתאריכי הגשת ההצעות במועדים שכבר חלפו, כפי שמחר יחלוף המועד הקודם שנקבע לתאריך 07/11/2016.
  1. אני מניח שהסיבות לדחיה הנוספת הן בגלל שאין מציע רציני למכרז שתנאיו אינם קלים – כפי שטענתי בעבר, יש צורך ב"כיס עמוק" עם קופה גדולה, ויש כאן סיכון גדול ליזם שייגש למכרז.
  1. כידוע לך, יזמתי והצעתי בעבר צעדים מעשיים, הקדשתי זמן רב, השקעתי משאבים רבים, והצעתי לקדם מהלכים שאותם פירטתי במכתבי הקודם המצ"ב, בכדי לקדם הקמת מוסד להשכלה גבוהה בעיר.
  1. לדעתי, אין כל טעם להמתין לסיום מועד ההגשה למכרז ב- 28/11/2016, מכיוון שאני מעריך שגם מועד זה יידחה שוב.
  1. אני סבור שרק נקיטת צעדים מעשיים וריאליים ושילוב ידיים בין תורם גדול לבין מוסד אקדמי ידוע ומוביל מחו"ל, יסיימו את הפארסה/פאדיחה הזו של מכרזים חוזרים, ויצליחו להביא להקמת מוסד להשכלה גבוהה בעיר.
  1. כפי שהצעתי בעבר, אני מציע לפנות אל כ- 50-100 תורמים יהודים פוטנצייאליים שיסכימו לתרום כמה עשרות מיליוני דולרים, בתמורה לקריאת המוסד להשכלה גבוהה על שמם.

כמו"כ, לפנות במקביל ובנפרד אל כ- 50-100 מכללות/אוניברסיטאות מובילות בעולם, ולהציע להן להקים שלוחה שלהן בעיר, תוך הדגשה שהן לא יצטרכו להשקיע כספים בהקמת המוסד להשכלה גבוהה, אלא רק להביא לכאן את הידע והמוניטין שלהן

  1. יש סיכוי טוב יותר שתורם פוטנציאלי יסכים לתרום, כאשר יידע שמכללה/אוניברסיטה בעלת שם ויוקרה עולמיים תקים שלוחה בעיר.
  1. בכדי לקיים את האמור לעיל, אין צורך באישורי תארים ובהכרה של המל"ג, הות"ת או כל גוף אחר. המוניטין של המכללות/האוניברסיטאות המובילות בעולם, הוא כרטיס הביקור הטוב ביותר להצלחת המוסד להשכלה גבוהה שייבנה בעיר. אני מניח שבשלב מאוחר יותר, הגופים הממשלתיים יכירו בתארים של המוסד להשכלה גבוהה שייבנה בעיר.
  1. הרווח לעירייה ולעיר בכלל, יהיה בכמה היבטים – גם רווח כספי משכר הלימוד שברובו ייכנס לקופת העירייה, וגם מוניטין שימשוך לעיר אלפי סטודנטים מרחבי המדינה. המכללה/אוניברסיטה מחו"ל תקבל תמלוגים, ותאפשר לסטודנטים מהעיר להגיע אליה ללימודי תואר שלישי ופוסט דוקטורט.
  1. אין לי ספק שהצעותיי לעיל, הן הצעד הנכון להקמת מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים בשנה הקרובה בעיר, ואני מקווה שבניגוד לפעמים קודמות, תיישם את ההצעות לעיל בהקדם.  בברכה: אבי אלבז

תגובת ראש העיר למכתבו הקודם של אלבז, מתאריך 9/10/16     

אבי שלום,   קיבלנו את מכתבך. נמתין ל-7 בנובמבר על מנת שרמ"י יסגור את המכרז כנדרש.

במידה ולא ייבחר זוכה, נבחן את הצעתך, לרבות שיתופך בתהליך.

 בברכה,   חיים ביבס                                                                                                               

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות