חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סליחות עירוניות בפארק ענבה

 

כ-1,500 תושבים השתתפו ביום שישי האחרון במופע הסליחות העירוני, שבפארק ענבה. את המופע ארגן אגף תרבות ואירועים - תרבות יהודית, בשיתוף עם מינהל החינוך העירוני ועמותת סחלבים במסגרת התכנית העירונית, ”דרך דעת למקום”.

 

 האירוע הפך בשנים האחרונות למסורת, בה מציינים בעיר את חודש הסליחות יחד עם תלמידי כיתות ו’. השנה, השנה החמישית של מסורת זו, לקחו חלק באירוע 17 בתי ספר יסודיים בעיר, ממלכתיים וממלכתיים דתיים.

בשעה חמש וחצי בבוקר, עוד לפני עלות השחר, הגיעו אל הפארק תלמידי כיתות ו’, הוריהם ותושבים נוספים. האירוע נפתח בברכות של רב העיר מכבים רעות, הרב יעקב צ’יקוטאי ובטקס תקיעת שופר, אליו הצטרף ראש העיר, חיים ביבס. לאחר מכן עלו לבמה גיא ורועי זוארץ שביצעו שירים בלאדינו ופיוטים "מבית אבא" ושרו פיוטי סליחות מסידור סליחות. המופע כלל שירי תפילה וחגים, המוכרים בכל בית יהודי, וסיפורים אישיים.

לאחר המופע המרגש נערך טקס ה"תשליך" המסורתי מסביב לאגם, בו השליכו מעליהם המשתתפים את הכעסים, את הרוגז, את המריבות, את שנאת החינם ואת לשון הרע, על מנת לקבל את השנה החדשה צחים ורעננים. את הטקס הנחה מנהל בית ספר "אריאל", הרב אבי שוחטמן. לאחר מכן, התכנסו התלמידים לארוחת בוקר ולפעילויות כיתתיות ברוח נושא הסליחות, ובהמשך הצטרפו חלק מבתי ספר למרוץ לחיים ולתקווה, וצעדו סביב האגם במטרה להעלות את המודעות למאבק במלחמת הסרטן.

 

חבר המועצה ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ: "השנה הצטרפו מספר שיא של בתי ספר למופע הסליחות העירוני, אליו הגיע גם ציבור תושבים רב, וזאת למרות השעה המוקדמת והחשיכה בתחילת האירוע. אני שמח שהצלחנו להעביר למשתתפים את טעמם הנפלא של הסליחות במורשת היהודית על ידי הופעה נפלאה של משפחת זוארץ. אני בטוח שביחד עם תקיעות השופר והשעה המוקדמת בבוקר, גרמנו לילדים ולמשתתפים זיכרון מיוחד, חשוב ומהנה שילווה אותם שנים רבות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות