חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מחיר מטרה: 1.2 מיליון שקל לדירת 4 חדרים

 

1500 איש הגיעו לכנס ההסברה של פרוייקט מחיר מטרה שלהבדיל מקודמיו, רוב הדירות בו 524 דירות  שיבנו בשדרות החשמונאים  יהיו לתושבי מודיעין. מחיר מוערך לדירת 4 חדרים, 1.2 מיליון ש”ח. הנחה הנחה...

 

כ-1,500 איש הגיעו ביום שני בערב לכנס ההסברה לקראת שיווק הדירות של מחיר מטרה במודיעין מכבים רעות. את הכנס ארגנה עיריית מודיעין מכבים רעות בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון. הכנס בו לקחו חלק ראש העיר חיים ביבס, מנהל אגף לדיור בר השגה, בני דרייפוס, ואנשי משרד  הבינוי והשיכון זכה להצלחה רבה.

"מחיר מטרה" הוא פרויקט מתוכנן להיבנות בשדרה המרכזית של העיר, שדרות החשמונאים, עם 695 יחידות דיור, מהן 524 דירות במחיר מוזל במסגרת פרויקט ’מחיר מטרה’. מחיר הדירות שנקבע במכרז הוא 11,200 שקלים למ"ר. המשמעות היא שהמחיר המוערך של דירת 3 חדרים בגודל 85 מ"ר הוא כמיליון שקלים, המחיר המוערך של דירת 4 חדרים בגודל 100 מ"ר הוא כ-1.2 מיליון שקלים, והמחיר המוערך של דירת 5 חדרים בגודל 120 מ"ר הוא כ-1.4 מיליון שקלים.

המחיר הסופי של הדירות ייקבע לאחר השלמת התכנון ומתן היתרי בנייה, כאשר למחיר המחושב יתווספו גם תמחור של מרפסות, חניות ומחסנים לפי גודלם לכל דירה. בהגרלות רשאים להשתתף חסרי דירה ולראשונה גם משפרי דיור, משפחות בכל גיל ורווקים מעל גיל 35. בשונה מהגרלות קודמות, אין משמעות למספר ילדים או לגובה הכנסה של משפחה.

כזכור, המכרז, אותו הוציאה רמ"י בתיאום עם העירייה היה על הקמת 695 יחידות דיור לאורך שדרות החשמונאים, ב-9 בניינים בני 12 קומות כל אחד, ו-7 בניינים בני 6 קומות כל אחד, כאשר תמהיל הדירות יהיה של דירות שלושה ארבעה וחמישה חדרים. המכרז נבנה כך ש-16 הבניינים חולקו לשישה מגרשים. על פי ההסכם נקבע כי מתוך 695 היח"ד, 524 ישווקו כדיור מטרה ויאפשרו לרוכשים לקנות את הדירות במחיר מופחת של 11,200 שקלים למ"ר, כאשר היזמים התחייבו לבנות דירות ששטחן לא יהיה קטן מ-60 מ"ר ולא יעלה על 150 מ"ר.

חברת "אשדר" היא החברה שזכתה במגרש הגדול ביותר בשכונה והיא תבנה בו 178 יח"ד. חברת "אזורים" זכתה במגרשים להקמת 120 יח"ד. חברת "אלמוג כ.ד.א.י" זכתה גם היא בשטח להקמת 120 יח"ד. חברת "מרדכי אביב" זכתה בקרקע לבניית 118 יחידות דיור. הקבוצה החמישית שתבנה במתחם תהיה חברת "גיא ודורון לוי" שזכתה במגרש להקמת 92 יח"ד. החברה השישית שתעבוד בעיר במתחם היא חברת "פרץ לוזון" שתבנה במתחם 69 יח"ד.

את הכנס פתח חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים, אלעד שמעונוביץ שאמר "בפרויקט הזה אנחנו לא נפתור את בעיות הנדל"ן של מדינת ישראל, גם לא נוריד את מחירי הדיור של השוק החופשי. צריך להגיד ביושר את הדברים: אנחנו דואגים ל-524 זוגות צעירים, כמו שדאגנו ל-168 משפחות בשכונת הציפורים, שיוכלו לגור בעיר ולבנות בה את משפחתם וביתם. אנחנו נלווה ונסייע לתושבי העיר בכל התהליך עד הגשת מועמדות להגרלות."

לאחר מכן עלה חיים ביבס שהציג את התכנון של העיר בדגש על פיתוח המע"ר. ובישר לראשונה על בניית 4,200 יחידות דיור בשכונת מורשת, 2,850 יחידות דיור מוזלות במסגרת דיור למשתכן. עוד אמר ביבס כי בפרויקט זה תינתן עדיפות לתושבי מודיעין מכבים רעות שמשמעות הדבר היא הקצאה של לפחות 600 יח"ד עבור זוגות צעירים תושבי העיר. עוד אמר ביבס: "המשמעות היא שיחד עם 524 יח"ד של המע"ר ואנחנו מייצרים יחידות דיור מוזלות במסלולים שונים אשר מיועדים לזוגות צעירים ומשפחות עובדות שללא ההנחות האלה לא יצליחו להגיע לדירה." לאחר מכן הציג דרייפוס את האופן בו תתקיים ההרשמה להגרלה וכיצד תבוצע ההגרלה.

בנוסף, בעירייה ובמרכז הצעירים ציינו כי בחודש נובמבר הקרוב תקיים העירייה יריד הרשמה שיימשך שלושה ימים במהלכו יסייעו נציגי שירות וחברות הסיוע של משרד השיכון למי שלא יכול להנפיק זכאות להשתתפות בהגרלה באמצעות אתר האינטרנט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות