חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

מזונות ילדים – החובה של כל אב בישראל

 

אחד הדברים הקשים ביותר בכל הליך גירושין זה הויכוח על המשמרות של הילדים. שני הצדדים בטוחים כי כל אחד מהם יוכל לספק לילדים את סביבת המחיה האיכותית ביותר ולעיתים יותר מאשר כל צד רוצה להטיב עם ילדיו הוא רוצה לפגוע בצד השני.

 

 מזונות ילדים הם חובה עבור כל אב בישראל, בין אם קיבל עליו את המשמורת על הילדים ובין אם הוחלט על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בין הדין הרבני להשאיר את הילדים עם האם.

יש להדגיש כי אבות רבים משלמים את הכספים לטובת הגידול של הילדים ללא שום בעיה אך החוק נועד בעיקר עבור אבות שמנסים להתחמק מהתשלום ולפגוע באימא דרך הילדים. אי תשלום מזונות עלול להביא לעונשים לא פשוטים החל מצו עיכוב יציאה מהארץ ועד מאסר בפועל במקרים הקיצוניים. אומנם לא כולם מבינים זאת, אבל גם אם יש תהליך גירושין, הילדים הם לא האשמים ולא הם אלו שאמורים לשלם את המחיר ולכן דמי המזונות הם אינם סממן לכישלון או הפסד המאבק הגירושין אלא ההבטחה שהילדים יקבלו את תנאי המחיה הטובים ביותר.

 

מזונות ילדים 2016 – לספק לילדים את הצרכים הבסיסיים ומעבר לכך

ילדים זקוקים לצרכים בסיסיים כמו אוכל, שתייה, ביגוד, לינה ועוד אבל מעבר לכך הם חייבים לקבל גם מרכיבים אחרים בחייהם שבעבר אולי היו נחשבים למותרות אבל היום הם דברים בסיסיים לכל דבר. ברשימה הזו ניתן להכליל חוגים, פעילויות חברתיות, יציאות עם חברים, בילויים, ציוד לבית הספר ועוד. רמת החיים בישראל של 2016 עלתה משמעותית ביחס לשנים עברו ולכם גם מזונות ילדים 2016 עלו בצורה משמעותית. עם זאת, ישנה עדיין הפרדה בין צרכים שהם צרכים חיוניים ונדרשים לבין פינוקים מיותרים שהאב אינו מחויב בהם.

 

חישוב מזונות ילדים – כמה ישלם כל אב גרוש

דמי מזונות לילדים אינם החלטה שרירותית או גחמה של בית המשפט, ישנם קווים ברורים לקביעת הסכום ופרמטרים קבועים שיכולים לעלות את דמי המזונות ועשויים להוריד אותם. ראשית יש לבדוק את גובה המשכורות של שני הצדדים וכך למשל אב שמרוויח פחות מאשתו שנשארה עם הילדים יקבל הנחה מסוימת בתשלומי המזונות. פרמטרים חשובים נוספים בעת קביעת הסכום הם שכר הדירה או המשכנתא שכן הילדים אמורים להמשיך ולהתגורר היכן שהם רגילים ולא לעבור דירה עקב הפרידה של הוריהם. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון גם את ההוצאות של הגן או המעון ולהכניס גם הוצאות חינוך נוספות, חוגים ועזרה ממורים פרטיים.

חישוב מזונות הילדים ייעשה על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני ובהחלט ניתן להגיע להסכמה גם בין שני הצדדים. כל אב שמשלם מזונות חייב לזכור כי הכסף שהוא משלם בכל חודש אינו אמור להיות מתנה לאישה אלא הדרך של הילדים להמשיך ולחיות כמו כל שאר הילדים למרות הפרידה ותהליך הגירושין.

המאמר באדיבות עו"ד טל איטקין – עו"ד משפחה וגירושין

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות