חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תשעה מגרשים יצאו לשיווק בפארק הטכנולוגי

 

ראש העיר חיים ביבס: ”המכרז המתוכנן הוא המשך הצמיחה של הפארק הטכנולוגי והבאת חברות ויזמים נוספים לעיר”

 

הפארק הטכנולוגי הולך ונבנה בחלקה המערבי של העיר, כאשר בסוף השבוע האחרון פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרזים לשיווק תשעה מגרשים. המכרז פורסם ע"י רשות מקרקעי ישראל בתאום עם עיריית מודיעין, מכבים-רעות ומינהלת אופק, האמונה על שיווק הפארק.

שיווק זה נעשה לאחר שבחודשים האחרונים ערכו העירייה ומינהלת אופק בחינות רבות מול יזמים וחברות שונות במטרה להציע להן להקים את ביתן פה בעיר, לאור התגובות החיוביות שהתקבלו הוחלט, כאמור, לצאת להקמת המכרז החדש. ממינהלת אופק צופים כי תהיה התעניינות רבה של חברות מובילות במשק במכרז הנוכחי זאת לאור הפגישות המקדימות ותנופת הפיתוח בה נמצא הפארק כולו.

 המגרשים שיצאו למכרז ממוקמים על הרחובות ’המעיין’ ו’צלע ההר’ הם בגודל של כ-130 דונם, כאשר המגרש הגדול ביותר הוא בגודל של כ-34 דונם. ארבעה מגרשים נוספים מקבוצת המגרשים שיצאו למכרז הם בגודל של בין 11 ל-18 דונם כאשר בנוסף יצאו למכרז שלושה מגרשים בגודל של 4.5 דונם, 7 דונם ו8.7 דונם. לצד שמונת המגרשים הללו יצא מכרז נוסף למגרש 502 המיועד למסחר. מגרש זה, שיהיה בגודל של כ-20 דונם, מיועד, ע"פ התכנון, להיות מרכז מסחרי בדומה לנעשה במרכז עינב.

 כידוע, פיתוח הפארק, נחשב לאחד מהנושאים המרכזיים בסדר העדיפות של ראש העיר חיים ביבס. עד כה שווקו מגרשים בהיקף של 530 אלף מ"ר נתון זה מהווה למעשה כ-75% מכלל שטחי הפארק שווקו עד היום, רובם במהלך השנים אחרונות.

בפארק פועלים כיום 137 עסקים שונים בתחומי ההייטק, טכנולוגיה, משרדים ועוד. בין השאר פועלים בפארק הטכנולוגי, 54 משרדים, 22 עסקי מסחר, 19 מרכזים לוגיסטיים 15 חברות היי-טק (כולל חממה טכנולוגית), 8 מפעלים ביו-טכנולוגיים, או טכנולוגיים או מעבדות ו-3 מחסנים.

בשנה האחרונה נעשו מספר עבודות להרחבת התשתית באזור כאשר בימים אלה נעשות עבודות שדרוג לכביש 4/20, ולפני מספר חודשים הושלמו העבודות להרחבת שדרות הרכס, כאשר במקביל נסללו בשדרה המרכזית שבילי אופניים והוכשרו שני חניונים לרווחת עובדי הפארק. בנוסף, בימים אלה החלו עבודות הפיתוח וההרחבה של שדרות הרכס ודרך היער.

בעירייה ובמינהלת אופק הסבירו כי הגידול במספר החברות המבקשות להעביר את פעילותן לפארק הטכנולוגי נובע מהעובדה כי התשתית התחבורתית באזור נמצאת לקראת סיומה וכן העובדה כי בעוד כשנתיים יושלם פרויקט "קשת מודיעין" של רכבת ישראל שיקשר את תחנת הרכבת "פאתי מודיעין" עם הקו בין ירושלים לתל אביב. נתונים אלה נוסף על כניסתן של חברות שונות והקמת מבני משרדים בסטנדרטים גבוהים כדוגמת מבנה "אטריום" מביא לגידול במספר החברות שיתמודדו במכרזים לשיווק מגרשים.

 ראש העיר חיים ביבס: "המכרז המתוכנן הוא המשך הצמיחה של הפארק הטכנולוגי והבאת חברות ויזמים נוספים לעיר. בשנים האחרונות שווקו מגרשים בפארק בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקלים וזה מתווסף לעבודות פיתוח ותשתית בהיקף של מאות  מיליוני שקלים שאנו מבצעים במקום. יזמים וחברות רבות רואים בפארק פוטנציאל גדול לפעילותם ומגיעים לכאן משני טעמים עיקריים: ההון האנושי וכוח האדם האיכותי של תושבי העיר והמיקום במרכז הארץ עם החיבור לצירי תחבורה מרכזיים. כל יזם או חברה המגיעה לעיר זוכים לסיוע ותמיכה בכל תהליך הבנייה כאשר אנחנו מתחייבים על מתן היתר בנייה לאחר השלמת כל המסמכים הנדרשים תוך שלושה חודשים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות