חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לא מצליח לבוא לעולם

 

זיווג בין העירייה והמשטרה היה אמור להניב את יחידת ’השיטור העירוני’ כבר לפני שנתיים. בינתיים הבירוקרטיה תוקעת את המיזם. עכשיו טוענים בעירייה, כי שינוי חוק העזר מונע התחלה. צריך רק לקוות שהפרויקט החשוב לא יסתיים בהפלה טבעית

 

כבר מספר שנים מדברים במודיעין על הקמת "שיטור עירוני". לא לכולנו ברור מה זה בדיוק ואיך זה אמור לעבוד. ככלל, מדובר בפרויקט של שיתוף פעולה בין המשטרה לעירייה. זו יחידה עם קצין, 14 שוטרים ו-14 פקחי עירייה שיש להם אמצעים משטרתיים, הם יושבים ביחד ויכולים לפעול בשלושה אופנים: שוטר עם שוטר שזו ניידת משטרה לכל דבר ועניין, פקח עם פקח עם הסמכויות של הפקחים, והמהות של השיטור העירוני היא של שוטר ופקח כשכל אחד מגיע עם הסמכויות שלו כשבסוף התהליך ביחד יש להם הרבה יותר סמכויות מאשר בנפרד. תפקידם לטפל בכל אירועי איכות החיים בעיר שמהווים למעשה כמעט 80 אחוז מהאירועים במודיעין., כפי שציין בעבר סנ"צ אמיר קליין, מפקד משטרת מודיעין, בראיון שקיימנו אתו. קליין אף הוסיף: "אין לי ספק שזה יניב שיפור משמעותי בשירות לתושבי העיר, כי זו עיר שדורשת שירותי משטרה טובים ומהירים".

הפרויקט החשוב הזה היה אמור להתחיל לפעול במהלך שנת 2014. בקיץ 2014 טענו כי הוא נדחה לינואר 2015, בראיון האמור עם מפקד המשטרה שהתקיים בחודש נובמבר 2014 דובר כבר על אפריל 2015. חלפו מאז עוד שנה ושלושה חודשים והשיטור העירוני איננו.

במענה לפנייתנו לפני שנה (אוגוסט 2015) ציין דובר העירייה כי: "השיטור העירוני הוא פרויקט של המדינה המתוקצב ע"י המשרד לביטחון פנים. מאחר ועד כה לא אושר תקציב המדינה לשנת 2015, לא תוקצב הפרויקט. עם אישור תקציב המדינה ואישור הפרויקט על ידי המשרד לביטחון פנים, תיערך העירייה להפעלת הפרויקט בשיתוף עם משטרת ישראל."

בינתיים אושר תקציב 2015 וגם תקציב 2016 והעירייה שינתה את אופן גביית אגרת השמירה, בהתאם להנחיית משרד הפנים, כך שהפרויקט ימומן חלקית ממקור זה.

הפרויקט הזה חשוב למדי וכל איחור בהפעלתו פוגעת בביטחון התושבים. מטרתו לאפשר נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון ברחובות העיר, מניעה וטיפול בנושאים של ונדליזם, טיפול בעבירות רישוי ובנייה, טיפול בתחום עבירות תנועה, לרבות עבירות חנייה, וסיוע באבטחת אירועים עירוניים.

השבוע שאלנו את חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הביטחון, דני ליכטמן, היכן עומד הפרויקט. ליכטמן בתגובה: "על פי המידע שבידי אין בעיה תקציבית. על פי בדיקה שעשיתי לאחרונה, הנושא מחכה לאשור משרד הפנים של חוק העזר ופרסומו". 

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה כי: "בחודש מאי אישרה מועצת העיר את היטל השמירה. מטרת היטל זה, שהועבר לאישור משרד הפנים, היא לממן את עלות הקמת והפעלת מערך השיטור העירוני הכולל 14 פקחים ו-14 שוטרים (נוסף על מערך האבטחה הקיים), את עלויות האבטחה בחוגים ובאירועים עירוניים ואת עלויות הפעלת המוקד העירוני. מאחר ומשרד הפנים טרם אישר את חוק העזר בנושא, מחלקת השיטור העירוני אינה יכולה לפעול. יחד עם זאת, העירייה כבר פועלת להקמת המחלקה, לרבות גיוס כוח אדם והקמת מבנה מתאים".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות