חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השמיים הם לא הגבול

 

תלמידי עירוני ב’ זכו במקום הראשון בתחרות בנושא חלל ונפגשו עם ראש נאס”א

 

בשבוע שעבר נפגשו תלמידים מתיכון עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין, בניהולה של ריקי נגרי, עם ראש סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, צ’רלס בולדן. שתי קבוצות התלמידים שנכחו במפגש היו אלה שהתחרו בתחרות הממציא הצעיר לחלל "השמיים הם לא הגבול", שהתקיימה לאחרונה בבית חיל האוויר, בהרצליה, בה זכתה אחת הקבוצות במקום הראשון. שתי הקבוצות ושאר המשתתפים, קבוצות נוספות מהארץ ואנשי מדע, זכו לשמוע ממנו על פעילותו ולשאול אותו שאלות.

 במסגרת לימודי ההעשרה של תלמידי עמ"ט – עתודה מדעית טכנולוגית בבית הספר, מקבלים תלמידי חטיבת הביניים קורס בנושא החלל, בשיתוף עם "תעשיידע" ועמותת space il, עמותה המתמודדת בתחרות של "גוגל" על המדינה הראשונה שתנחית חללית לא מאוישת על הירח.

במסגרת הקורס לומדים התלמידים לימודי חלל ובונים דגמים שצריכים לעמוד בשלושה קריטריונים: נחיתה רכה על הירח, צילום עצמי באיכות HD והתקדמות של 500 מטרים על פני הירח.

ארבעה תלמידי כתה ז’ מתיכון עירוני ב’ חשבו על רעיון ייחודי שישפר את הנחיתה על הירח, רעיון אשר הביא להם את המקום הראשון בתחרות. סהר גריאני, שגיא פיומי ,עידו לוי וטוהר פיין חשבו על רעיון ייחודי – רגל מכנית בעלת בוכנות המלאות בחומר  D30, חומר חדשני אשר יכול לבלום זעזועים רבי עוצמה ולספוג אותם. כאשר תנחת החללית, יופעל לחץ של הקרקע כנגד הרגל, והחומר יספוג את הזעזוע. רגל זו עשויה ממתכת קלה, הקרויה microlattice, המתכת הקלה בעולם שעשויה מ-99.99% אוויר. למרות משקלה הקל היא בעלת עמידות יוצאת דופן.

בתחרות הארצית הציגו התלמידים בהתרגשות רבה את הפרויקט לשופטים וקיבלו תשבחות רבות על הדגם, על הצגתו ועל הרעיון. שופטי התחרות, מומחי חלל ולוויינים בכירים, ציינו כי הרעיון של הקבוצה מאוד יצירתי וייתכן שאף ישתמשו בו בעצמם בבניית החללית שנבנית במסגרת התחרות של "גוגל" העולמית להטסת חללית לירח.

 מתוך כ-30 קבוצות מכל הארץ שהשתתפו בתחרות, הייתה קבוצה נוספת שייצגה את תיכון עירוני ב’, קבוצה של חמש תלמידות משכבת ח’: שושנה רובין, חנה שולמן, אופיר שפרינגר, יובל בוסקילה וגאיה גדג. התלמידות, שהרשימו גם כן את השופטים, הציגו דגם שמראה כיצד אפשר לחיות על מאדים. קבוצה זו נבחרה להציג על הבמה בפני ראש נאס"א את הפרויקט שלהן.

 יום לאחר המפגש עם בולדן ביקר בעירוני ב’ ראש העיר, חיים ביבס, אשר פגש, בין היתר, את התלמידים שזכו במקום הראשון בתחרות הארצית. אלה סיפרו לו על הדגם שבנו ועל חוויותיהם מהתחרות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות