חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

מרכז השלטון המקומי יכשיר סייעות לגני ילדים

 

החלת חוק חינוך חובה מגיל 3 יחד עם רפורמת הסייעת השנייה, העלו את הצורך בגיוס סייעות והכשרתן. בשל כך, גיבש מרכז השלטון המקומי בשיתוף משרד החינוך תכנית ייחודית מקיפה ומקצועית שתופעל בכל הרשויות בכל רחבי הארץ ותקנה להן את הידע והמיומנויות הנחוצות לסייעות.

 

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין- מכבים- רעות : "מחובתנו לדאוג להכשרה מלאה ויסודית לכל סייעת, כדי שתעניק לילדים שלנו את החינוך הטוב ביותר".

ההכשרה תיערך לראשונה על ידי מרכז השלטון המקומי במרכזי ההדרכה (מפע"מים) של הרשויות ברחבי הארץ בסמוך לגני הילדים. התכנית נבנתה בשיתוף עם מכללת בית ברל, בהתאם להנחיות משרד הפנים ותהיה מוכרת על ידי משרד החינוך כתנאי הכרחי לקבלת הסייעות לעבודה. היא כוללת כ- 270 שעות לימוד, אותן יצטרכו הסייעות להשלים במהלך השנתיים הראשונות של עבודתן.

מרכז השלטון המקומי גיבש את תכנית ההכשרה המקיפה כדי להקל על הסייעות בהכשרה הנדרשת ולהנגיש להן את הקורס בסמוך למקום עבודתן. הרשויות המקומיות יהיו אחראיות על ההרשמה מול מרכז השלטון המקומי שיפקח על התנהלות הקורסים.

 במהלך ההכשרה ילמדו הסייעות מגוון תכנים הנוגעים לקשר עם הילד ובהם, צרכי ההורים, כלים לעבודה עם ילדי הגיל הרך, מאפיינים התפתחותיים בילדים, גיבוש זהות חברתית, התפתחות מוטורית ורגשית, כיצד לארגן את הסביבה החינוכית כך שתעודד למידה, התמודדות עם קשיי התנהגות של ילדים בגן והתמודדות עם הפרעות שונות, הכנת תפריט מאוזן ותזונה נכונה לגיל הרך, פיתוח מיומנויות אישיות, תהליכי גמילה, מחלות ילדים, כללי בטיחות בגן הילדים ועוד. בנוסף, הן ילמדו הוראה וחינוך לערכי הדמוקרטיה והמסורת הישראלית בדגש על חגי ישראל, טקסים ואירועים.

  ההכשרה מבוססת על ההבנה כי תפקיד הסייעת מהווה חלק אינטגרלי מצוות הגן ובתוך כך מכשירה את הסייעות לעבודה מול הורים, עבודת צוות ולימוד . קורסי ההכשרה יחלו בחודש  ספטמבר הקרוב.

  חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "מרכז השלטון המקומי הציב את העשייה החינוכית בראש סדרי העדיפויות ולכן הוביל יחד עם משרד החינוך את רפורמת הסייעת השנייה. בשל הצורך העולה מהשטח להכשיר מיידית אלפי סייעות, התגייס מרכז השלטון המקומי להעניק להם את כל הכלים הנדרשים בכדי לדאוג לחינוך הטוב ביותר לילדנו."

 

לפרטים נוספים-

הדס פרץ, דוברת מרכז השלטון המקומי   055-6606919

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות