חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הקתדרה להורות ומשפחה במרכז הרב תחומי

 

כל הורה רוצה את הטוב ביותר בשביל ילדיו, אך לעיתים ההורות דורשת למידה והכוונה. הקתדרה להורות ומשפחה - מרכז הלימודים העירוני להורים, משפחה וקהילה הפועל במרכז הרב תחומי של העירייה, מציעה להורים מגוון קורסים וסדנאות להתמודדות ...

 

 כל הורה רוצה את הטוב ביותר בשביל ילדיו, אך לעיתים ההורות דורשת למידה והכוונה. הקתדרה להורות ומשפחה - מרכז הלימודים העירוני להורים, משפחה וקהילה הפועל במרכז הרב תחומי של העירייה, מציעה להורים מגוון קורסים וסדנאות להתמודדות עם האתגרים הרבים הנובעים משינויים חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים, המעצבים מחדש את מבנה המשפחה ואורח חייה.

 המרכז פועל בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים, "עיר ללא אלימות", הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, מינהל החינוך והנהגת ההורים העירונית. המרכז מפתח תכניות הדרכה והעשרה, לכל הורה בכל גיל ופועל עם ההורים, כשותפים פעילים בהיבטים המגוונים של הורות ומשפחה כבסיס לחברה יציבה ותורמת.

בקתדרה להורות ומשפחה לא מחכים עד שיהיה מאוחר מדי, ודוגלים במניעה. הם מודעים לבעיות, אינם מתעלמים מהן ושמים את הדברים על השולחן בכדי שאפשר יהיה לדבר על הכל. הסדנאות וההרצאות שמועברות בקתדרה מותאמות בהתאם לצרכים שעולים מהתושבים על מנת לתת מענה לבעיות העכשוויות, אשר משתנות בהתאם לתקופה. המנחים והמרצים נבחרים בקפידה ונדרשים למומחיות, לניסיון ולמקצועיות רבה. באמצעות הרצאות, סדנאות, קורסים ומפגשי שיח משותפים, מוענקים כלים המאפשרים שיח מיטבי והתמודדות עם הדילמות בעידן המודרני.

החודש יתחילו סדנאות חדשות ובהן סדנאות לאימהות ואבות גרושים, סדנאות הורים לילדים מתבגרים, הורות לגיל הרך, ’סבתאות’ בעידן המודרני ועוד. המפגשים מתקיימים בשעות הערב והבוקר. הסדנאות מותאמות להורים בגילאים שונים ובשלבים שונים ועוסקות במגוון רחב של נושאים, ובהם: העצמת הקשר המשפחתי, שילוב בין בית לקריירה, שיפור השיח בין אם לבת מתבגרת, העלאת המודעות לשתיית אלכוהול בקרב בני נוער, כיצד לשאול את הילד שאלות ולא להרחיקו, ובתחום הגיל הרך - איך ומתי לגמול את הילד ממוצץ, מבקבוק ומחיתולים. אחד מהנושאים המעניינים הנוספים, שעוסקת בהם הקתדרה הוא הסבתא העכשווית, מקומה במשפחה המודרנית וכיצד מגשרים על פער הדורות שנוצר בשל חידושי הטכנולוגיה.

בימים אלה, הקתדרה שמה דגש על נושא השיימיניג והחרמות, מחוץ לבית וגם בתוך המשפחה. הסדנאות שמועברות בנושא עוסקות במשמעות של חרמות בתוך המשפחה, בתוצאה של כתיבת משפט פוגעני ברשתות החברתיות, בחשיפה לתוכן המסוכן ברשת בגיל צעיר ובנזקים שמשתמש עלול לגרום לאחרים ולעצמו.

בקתדרה להורות ומשפחה ציינו כי מתחילת שנת הלימודים הועברו כ-20 סדנאות, כאשר לקראת הקיץ יתקיימו סדנאות רבות נוספות שיעסקו בתקשורת בתוך המשפחה, בגיל ההתבגרות, במאפייניו וכיצד מתמודדים איתו, במשמעות של מין ומיניות ובמחויבות של התא המשפחתי לדבר על הכל.

כמו כן, מתקיימות הרצאות חד פעמיות שעוסקות בנושאים כגון: שיימינג, חרמות, אכילה ותזונה בריאה, צריכת אלכוהול בקרב בני נוער והשפעתו ועוד.

לפרטים נוספים והרשמה ניתן לפנות לקתדרה להורות ומשפחה, בטלפונים: 08-6226756,

08-6226799.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות