חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המעברה של מודיעין

 

מה שהיה אמור להיות פתרון מגורים זמני למשרדים הפך לדבר קבוע ולמפגע אסתטי. הקרוואנים מודל 2016 -  מראה של מחנה צבאי ישן שיישאר אתנו עוד מספר שנים. העירייה: ”מקיימים תוכנית רב שנתית לפינוי המתחם”

 

למרות שמודיעין תהייה בקרוב בת 20 עדיין ניצבים בחזית הכניסה הראשית שלה, בשדרות החשמונאים פינת רחוב דם המכבים, אתרי קרוואנים המעניקים לה מראה של מחנה צבאי ישן.

תוך זמן סביר ניתן היה עם מאמץ קטן לחסל את האתר, אולם בעירייה, לנוכח מצוקת דיור, העדיפו במהלך השנים מטעמי נוחות ומסיבות תקציביות לאכלס מחדש קרוואנים מתפנים במקום לסלקם. בין היתר עזבו את המתחם: יד שרה, המתנ"ס, החברה הכלכלית ועוד, אך רק בשנה האחרונה התגבשה מדיניות חדשה ומתבקשת שלא לאכלס קרוואנים מתפנים. למספר יחידות אין עדיין פתרון למעבר, כך למשל משרדי הרבנות ומשרדי הווטרינר העירוני. גם לגבי כיבוי אש ומגן דוד אדום יחלפו עוד שנים רבות עד לפינויים מהאתר.

לא ברור כיצד עיר שהוגדרה כעיר המתוכננת והמודרנית ביותר בישראל, יכולה להרשות לעצמה, לאורך כל כך הרבה שנים, להותיר בטבורה אתרים שמעניקים לה לצד יופייה גם חזות של מיני מעברה או של התנחלות.

חבל שמודיעין עיר העתיד שנבנתה על פי צו האופנה האחרון של הארכיטקטורה והאסתטיקה, עיר שנבנתה מתוך מחשבה, לפי תכנון מתקדם, ללא כבלים חשופים, ללא אנטנות בולטות ומכערות, עם דודי שמש מוסתרים ועם קו רקיע נקי, מותירה בקרבה איים של מבנים ניידים, או במילים אחרות: חלון ראווה המורכב מאיים של כיעור, דלות ועוני.

אתרי הקרוואנים בעיר יושבים על קרקע יקרה מפז. בתוכנית המתאר המקומית של העיר ייעודם של שטחים אלו שונה לחלוטין והם אמורים להשתלב עם הבנייה של מרכז העיר החדש.

פנינו השבוע לדוברות העירייה ושאלנו: האם כחלק מבניית המע"ר הקרוונים יסולקו? האם מרכז הקבלנים יפונה? האם הקרוונים שליד תחנת הדלק דור יפונו גם כן? מה התוכניות? מה הלו"ז? מה אמורים לבנות בכל השטחים הנ"ל?

מדוברות עיריית מודיעין נמסר בתגובה: "כידוע, העירייה מקיימת תוכנית רב שנתית לפינוי מתחם הקרוואנים בכניסה לעיר. כבר היום, חלק מהמסגרות הפועלות במתחם פונו כמו יד שרה, פניות הציבור ואחרים או נמצאות בשלבי פינוי כמו האגף לשירותים חברתיים ואגף שפ"ע, שנמצאים לקראת המעבר למבני הקבע החדשים שלהם בשכונת הכרמים, תחנת המשטרה שמבנה הקבע שלה יבנה במרכז העיר ועוד. במקום המחלקות שיצאו וייצאו לא נכנסים גופים או מסגרות חדשות למתחם, כשבמקביל העירייה מקדמת פתרונות ותכנון ארוך טווח למשרדים, למחסנים הלוגיסטיים, ולמסגרות נוספות במקומות אחרים בעיר עד לפינוי המתחם כולו".

  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות