חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

’’זולת נרגילות’’ לכיתות ז’-ח’

 

מארגני מסיבה שתוכננה ליום שישי שעבר, לתלמידי ז’-ח’, פרסמו בהזמנה כי "תפתח זולת נרגילות". במתנ"ס אף אחד לא שם לב. מכתב של הורה נזעם הביא את המתנ"ס לבטל את המסיבה ולהתנצל. האם הפיקוח הוא באמת הדוק? או שעפ"י נסיון העבר, קורים במסיבות גם דברים אחרים?

 

מסיבת נוער שנועדה להתקיים ביום שישי שעבר, בוטלה! הסיבה: "פרסום והזמנה רשמיים, מטעם המתנ"ס, שהופץ לקראת המסיבה בו פורסם בין השאר כי במהלך המסיבה "תפתח זולת נרגילות". ו..כן, שכחנו, המסיבה נועדה לתלמידי שכבות ז’-ח’.

מי ששם לב לפרסום היה דווקא הורה מופתע שמיהר לפנות למנהל יחידת הנוער במתנ"ס, דוד צור, כשהוא מתריע על כך. באותו מכתב הוא מזכיר אירוע קודם, מהשנה שעברה, בו חילק די.ג’י סיגריות לילדים מכיתות ו’, במסגרת מסיבה, אף היא מטעם המתנ"ס.

במכתבו אומר ההורה בין השאר: "איני יודע מי אישר את המסיבה. אבל אם תשימו לב, הכל גלוי ופרוץ מפורסם באופן בולט על גבי ההזמנה הרשמית... האלכוהול יגיע, כנראה בהסתר... האם אנחנו צריכים לעודד את העישון בקרב בני הנוער? בחסות העיריה? מדובר בילדים בכתות ז’-ח’".

שלא כבפנייתו הראשונה לפני כשנה, בה לא נענה אותו ההורה, הפעם הגיב מנהל יחידת הנוער במתנ"ס דוד צור. ממכתבו של צור עולה שבמקרה של השנה שעברה, "החברה האלו ננזפו ונאסר עליהם לקיים מסיבות עד להודעה חדשה (שטרם הגיעה)". לעניין המסיבה שתוכננה ביום שישי האחרון עדכן צור כי המסיבה תבוטל.

והוסיף: "הפרסום הופץ מבלי שקיבל את אישורינו, בניגוד מוחלט לנוהל המוסכם. עוד בניגוד לנוהל הוא הפרסום לגבי הנרגילות - דבר שהובהר למארגנים בברור שלא יהיה במסיבה לא אלכוהול ולא עישון מכל סוג שהוא. בכל מקרה, בכל מסיבה כזו נמצא איש מטעם יחידת הנוער שתפקידו הוא לוודא שאין במסיבה אלכוהול, עישון או אלימות מכל סוג שהוא. אי לכך, הובהר על ידי עוד הלילה למארגני המסיבה כי בעקבות כל המוזכר לעיל המסיבה מבוטלת".

תגובת דוברות עיריית מודיעין לנושא היתה חד משמעית: "יחידת הנוער העירונית, אישרה קיום מסיבה לתלמידים בשכבות ז’-ח’ באולם בית הספר מעוז המכבים. תנאי מקדים לאישור היה כי ארגון המסיבה יתבצע ע"י מספר בני נוער שיזמו את הרעיון, בשיתוף יחידת הנוער, כגוף מתאם ומפקח. למרות זאת, ובניגוד לנהלים ולהסכמות שהתקבלו מראש, הוצא הפרסום למסיבה ע"י בני הנוער בלבד, ללא קבלת אישור יחידת הנוער, כאשר בפרסום נכתב כי תתקיים במסיבה "זולת נרגילות".

"כאן נבהיר כי במסיבות המתקיימות בחסות יחידת הנוער אסורות תופעות של עישון ו/או שתיית אלכוהול מכל סוג שהוא. בכל מסיבה נמצא נציג של יחידת הנוער, שתפקידו לפקח על התנהלות האירוע ולמנוע את התופעות הללו וכך אף מוסבר לכל מארגני המסיבות".

"כאמור, הפרסום הוצא ללא פיקוח יחידת הנוער. בשל כך, ביטלה יחידת הנוער את המסיבה. יחידת הנוער מדגישה כי רק פרסום הנושא את לוגו יחידת הנוער, הוא פרסום רשמי מטעמה. בעירייה מביעים מורת רוח רבה מהאירוע ובימים הקרובים ייערך בירור בנושא".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות