חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יושבים בבית

 

כעשרים בני נוער שלומדים בתוכנית "הילה" מצאו בתחילת שנת הלימודים דלת סגורה. העירייה מבטיחה כי התוכנית תופעל. בינתיים התלמידים יושבים בבית

 

אומנם שנת הלימודים נפתחה במודיעין כסדרה אבל מישהו שכח לדאוג לפתיחת תוכנית הילה שהחלה לפעול בשנת הלימודים שעברה. תוכנית לימודים המיועדת לבני נוער מכיתות י’ ומעלה שנפלטו מהתיכונים בעיר ולא שובצו בכיתות המיוחדות.

עם פתיחת שנת הלימודים הגיעו כ-20 תלמידי הפרויקט למקלט ברעות בו למדו שנה קודם. התיכוניסטים הופתעו למצוא דלת נעולה. שיחות טלפון בהולות של ההורים גילו שתוכנית הלימודים לא נפתחה השנה.

"במהלך השבוע הראשון חשבתי שמדובר בעיכוב קל בפתיחת שנת הלימודים," אומרת אחת האימהות, "אבל לתדהמתי הבנתי שמדובר בבעיה קשה שקשורה לעצם קיום הפרוייקט".

אם אחרת, שחיפשה עבור ילדה מקום לימודים מחוץ לעיר, כמעט וסיכמה עם בית ספר ברמת גן, "אבל אז גיליתי שיש פה את פרוייקט הילה. התקבלתי במאור פנים וסוכם שבני ימשיך השנה ללמוד פה בפרוייקט ברעות. מצד אחד הוקל לי שנמצא פתרון קרוב לבית אבל במקביל גם ביטלתי את התוכנית להעבירו לרמת גן. עכשיו נשארנו קרחים מכאן ומכאן. זה מחדל חמור. הבן שלי נפלט בשנה שעברה מהתיכון ונאמר לו שהוא יתחיל ללמוד בתוכנית. היינו בטוחים שהכל מסודר."

להורים המודאגים נמסר בתחילה כי העירייה תקיים דיון על הפרויקט מיד אחרי החגים. אולם בעקבות לחץ הוקדם ונערך הדיון ביום שני שעבר ועם סיומו קיבלו ההורים הודעה שהלימודים יתחדשו. אלא שבשבוע שלאחר הדיון, הלימודים לא התחדשו.

ביום חמישי האחרון נפגש זוג הורים עם ראש מינהל החינוך, מאיר שמעוני. לדבריהם לא הושמעו הסברים מניחים את הדעת מדוע התוכנית נסגרה בלי הודעה מראש, והם מקווים שההבטחה שקיבלו אכן תתממש והתוכנית תפתח.

לדברי ההורים שמעוני אמר להם כי העירייה לוקחת את הנושא לטיפולה. ולשאלתם מדוע הלימודים אינם נפתחים מיידית, נאמר שבשל אי פתיחת הפרוייקט, מורים שתכננו ללמד בו כבר אינם זמינים.

נכון להיום לא ידוע להורים מתי יתחדשו הלימודים. ובינתיים בעוד כל תלמידי מודיעין יוצאים מדי בוקר לבתי הספר יושבים כעשרים תיכוניסטים בבית ומחכים.

מדוברות העירייה נמסר כי מדובר בכ-15 תלמידים וכי התוכנית מופעלת במימון משותף עם משרד החינוך: "פעילות התכנית בעיר הוקפאה השנה, בשל החלטת משרד החינוך. למרות זאת, התקיים השבוע דיון בלשכת ראש העיר משה ספקטור, בו השתתפו כל הגורמים הרלוונטיים מהעירייה וממשרד החינוך והוחלט כי התכנית תשוב לפעול מיד לאחר ראש השנה ודיונים נוספים ייקבעו לשם קביעת הדרך בה תפעל במהלך השנה כולה. בשבוע האחרון נמצאה מחלקת קידום נוער בשלבי התארגנות לקראת הפעלת התכנית פעם נוספת."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות