חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בדרך לחינוך פרטי

 

תלמידי התיכונים מכבים רעות ועירוני ג’ לומדים יותר שעות מתמטיקה ואנגלית מאשר בעירוני א’ ו-ב’. כשההורים לא משלמים התלמידים לומדים פחות

 

עם תחילת שנת הלימודים תשס"ז מתברר כי התגשמה התחזית העגומה שצפינו בסוף שנת הלימודים שעברה ובמודיעין מתפתח חינוך על יסודי פרטי. הורים שמשלמים, ילדיהם מקבלים יותר שעות תגבור, בעיקר של מתמטיקה ואנגלית.

וכך לראשונה במודיעין המאוחדת ישנם תלמידים שווים יותר וכאלה ששווים פחות. בתיכון מכבים רעות ותיכון ע"ש מוטה גור לומדים יותר שעות מאשר בתיכונים עירוני א’ ועירוני ב’ ע"ש רבין. הסיבה היא שיטת מימון השעות של "שקל מול שקל", שיטה שהוכנסה למערכת החינוך במודיעין לאחר האיחוד עם מכבים רעות.

העירייה בראשות ספקטור החליטה לממן חמישים אחוז מהשעות שקיצץ משרד החינוך בתנאי שההורים ישלימו את החלק השני. אולם עם פתיחת שנת תשס"ז מתברר כי במודיעין ההורים לא ממש מתלהבים לשלם את החצי השני וכך נוצר מצב שבתיכון עירוני א’ ותיכון עירוני ב’ לומדים פחות שעות בכל השכבות.

התשלום להורים עומד על 250 שקל לשנה למימון השעות הנחוצות כמו מתמטיקה ואנגלית. אולם במודיעין להבדיל ממכבים רעות, היו בשנת הלימודים שעברה אחוזי גביה נמוכים ביותר ולכן הוחלט השנה בעירייה כי בעירוני א’ ועירוני ב’ ינסו קודם לגבות את הכסף עד סוף החודש ורק אז להתחיל את התוכנית.

בכל מקרה, שעות התגבור שנלמדו כחלק מיום הלימודים יהפכו לתגבור לימודים, תל"ן, ויתקיימו לאחר סיום יום הלימודים הקצר. כך יצליחו לתפוס שתי ציפורים במכה: גם לממן את החצי השני רק לילדים שהוריהם שילמו וגם לעקוף את ההנחיה של משרד החינוך שאסר על הנהלות בתי הספר לגבות את הכסף.

למעשה במודיעין נוצר מצב אי שוויוני כאשר ישנם תלמידים שמקבלים יותר השכלה וסיכויהם להגיע לקו הסיום, תעודת הבגרות, גבוהים יותר מאשר אחרים. ועם נקודת פתיחה כזאת יש לצפות שהמצב רק יחמיר. וזה עוד מבלי להזכיר את השיעורים הפרטיים שבשל עלותם הגבוהה נרכשים רק על ידי חלק קטן של אוכלוסיית התלמידים.

השנה כנראה לא יהיה ביטוי משמעותי לאפליה החינוכית. אולם יש לצפות שאם בעירייה לא ידאגו לצמצם במהירות את הפערים, בעוד שנתיים זה כבר יהיה מאוחר מדי.

תגובת דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: " בשנים האחרונות קיצץ משרד החינוך שעות לימודים רבות בבתי הספר. כתוצאה מהקיצוץ בשעות הלימודים, החליטה העירייה לסייע ולהשלים שעות לימודים נוספות לתלמידי העיר, במתכונת של "שקל מול שקל" יחד עם ההורים, באישור ובהסכמת הנהגות ההורים, כדי לאפשר לתלמידים ללמוד שעות לימודים נוספות."

"מזה מספר שנים פועלים בתי ספר בעיר במתכונת זו, שסייעה להצלחת התלמידים המוכחת עם סיום לימודיהם. השנה, החלו שני בתי ספר על יסודיים בהפעלת מתכונת "שקל מול שקל" בשיתוף העירייה כבר עם תחילת שנת הלימודים. שני בתי הספר העל יסודיים האחרים בעיר, החלו בימים אלה במהלכים להפעלת מתכונת "שקל מול שקל" שתחל כנראה בשבועות הקרובים. קיומה של מתכונת זו תאפשר שעות תגבור והעשרה לכל תלמידי בתי הספר העל יסודיים בעיר."

"העירייה עושה כל שביכולתה כדי להמשיך ולאפשר חינוך איכותי בעיר, בכל התחומים הקשורים לפעילותה, מעבר לתכנים ולשעות המסופקים על ידי משרד החינוך. עובדה היא כי 51% מהתקציב העירוני מוקדש לנושא החינוך בעיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות